1

در یک مستند تاریخی طیف گسترده‌ای از چهره‌های سیاسی ازجمله شاگردان و نزدیکان و اعضای دفتر منتظری و نیز اعضای باند معدوم مهدی هاشمی و حتی چهره‌های اصلاح‌طلب درباره شخصیت قائم‌مقام معزول سخن گفته‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*********

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بازیگران اصلی عدم احیای برجام در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته سیاست‌های کلی برنامه هفتم را با اولویت اصلی «پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت» و در ۷ سرفصل ابلاغ کردند. اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاسی و سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی سرفصل‌های این سیاست‌ها هستند که در ۲۶ بند، رویکردهای ارکان مختلف و نیز برنامه‌های توسعه‌ای، قوانین و تصمیم‌گیری‌های کشور، دست‌کم طی ۵ سال آینده (زمان اجرای برنامه هفتم) را تعیین کرده است.

روزنامه ایران درباره این سند راهبردی نوشته است:

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در مقدمه اشاره‌کرده‌اند، پیش‌نویس این سیاست‌ها از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شد. این سیاست‌ها در فصول و بندهای مختلف، هریک ناظر بر یک یا چند چالش فعلی کشور است که اجرا و تحقق اهداف تعیین‌شده در این سند از سوی قوای سه‌گانه، می‌تواند چشم‌اندازهای تازه‌ای را فراروی توسعه کشور باز کند. برخی از موارد برشمرده شده در این سیاست‌ها، مانند تعیین تکلیف طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و تقویت رویکرد اقتصادمحور در سیاست خارجی و روابط منطقه‌ای نیز هم‌اکنون در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد؛ امری که نویدبخش بسترسازی به‌موقع برای تحقق اهداف تعیین‌شده در این سند نیز باشد. به‌هرروی، رهبر معظم انقلاب در مقدمه این سیاست‌ها، به پیش‌نیازهای تحقق این سیاست‌ها اشاره کردند که تأکید بر مشارکت فعال و مؤثر دولت و مجلس و قوه قضائیه و سایر ارکان نظام ازجمله آن‌هاست. اشاره به نقش و تأثیر نظارت هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نسبت به حُسن اجرای سیاست‌های کلی برنامه از دیگر موارد این مقدمه است.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

روزنامه خراسان نیز با تشریح سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب نوشته است:

اکنون با ابلاغ این سیاست‌ها، روند تدوین لایحه برنامه توسعه هفتم از سوی سازمان برنامه‌وبودجه آغاز می‌شود تا پس از نهایی شدن در آن سازمان و تصویب در دولت به مجلس ارائه شود و پس از تصویب مجلس و تأیید نهایی در شورای نگهبان مبنای عمل قرار گیرد. به نظر می‌رسد با توجه به این فرایند و این واقعیت که سازمان برنامه، دولت و مجلس در نیمه دوم سال بر تدوین و تصویب بودجه ۱۴۰۲ تمرکز خواهند داشت، تدوین و تصویب برنامه هفتم به سال آینده موکول شود.

خراسان در یادداشتی پیرامون برنامه هفتم توسعه کشور نوشته است:

اتکا به طرح‌های پیشران در سیاست‌های توسعه صنعتی به این موضوع اشاره دارد که برخی ابر پروژه‌ها و طرح‌های کلان و بزرگ، به‌شرط انتخاب درست و طراحی مناسب اجزای آن می‌توانند به‌مثابه لوکوموتیو، سایر واگن‌های اقتصاد کشور را به حرکت درآورند. انتخاب این طرح‌های پیشران باید مبتنی بر مزیت‌های بین‌المللی و نیازهای داخلی باشد. بااین‌حال همچنان مهم‌ترین ابهام در مسیر طراحی برنامه‌های توسعه، عبور ازآنچه روی کاغذ می‌آید به آنچه در عمل باید اجرایی شود، است. مهم‌ترین الزام برای رسیدن به این هدف، انتخاب اولویت‌هاست. دستگاه‌های مختلف در تدوین برنامه‌های توسعه و سپس تدوین بودجه‌ها، همواره سعی دارند اولویت‌های خود را به‌عنوان اولویت‌های کشور جا بزنند.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

با اروپای یخ‌زده چه باید کرد؟

تشدید بحران انرژی در اروپا و افزایش نگرانی‌ها از زمستان سخت و سرد این قاره باعث دل‌نگرانی برخی جناح‌های سیاسی در داخل شده است.

روزنامه هم‌میهن در تیتر یک امروز خود به بررسی اقتصادی و البته انتقادی پیشنهادهای اخیر در ایران مبنی بر به تعویق انداختن توافق پرداخته و با تیتر «زمستان اروپا یا خزان برجام؟» نوشته است:

با فرارسیدن فصل سرما، ایران در مقایسه با اروپا فرصت‌های بیشتری را از دست خواهد داد. این روزنامه در یادداشتی با عنوان «مخالفت اسرائیل با برجام واقعاً تظاهر است؟» می‌نویسد:

به‌زعم مقام‌های اسرائیلی با تشدید اشاره‌ای دیپلماتیک و اقتصادی و استفاده از اهرم تهدید نظامی، می‌توان چنین توافقی را بر تهران تحمیل کرد به‌شرط آنکه «جامعه جهانی» با این برنامه همراه شود. اسرائیلی‌ها بر این گمان‌اند که در جهت شکست برجام تاکنون نصف راه را رفته‌اند اگرچه اذعان می‌کنند که هنوز موفق به برداشتن توافقنامه از روی میز نشده‌اند. حال با چنین وضعی، اینکه محافل سیاسی صاحب نفوذی در دستگاه‌های حاکم بر ایران همچنان مدعی باشند تمام این اقدامات اسرائیلی‌ها به‌منظور «ردگم‌کنی» و «گمراه‌سازی» مقام‌های ایرانی برای پذیرش احیای برجام است. واقعاً به طنز شباهت پیدا می‌کند.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

نکته جالب‌توجه آن‌که سوژه‌ای که بحران انرژی در اروپا و زمستان سخت برای ایران در روزنامه هم‌میهن همان خطی است که بخش فارسی بی‌بی‌سی نیز آن را ساخته‌وپرداخته کرده است! طبق برآوردهای موجود از سوی اوپک در صورت ورود نفت ایران به بازارهای جهانی قیمت انرژی به تعادل خواهد رسید؛ قطعی برق و گاز در غرب و راه افتادن دومینو شورش‌های خیابانی باعث دل‌نگرانی شدید میان اصلاح‌طلبان شده است. باید دید این سرویس دادن خبری رایگان از سوی این روزنامه تندرو اتفاقی است یا خیر!

روزنامه جوان در گزارش صفحه اول خود به مذاکرات برجامی پرداخته و نوشته است که حرف زدن از بمب درباره ایران دیر شده و غرب برای فرار از بحران در زمستان سخت باید شروط ایران را بپذیرد.

این روزنامه در گزارش خود آورده است:

ایران یا بمب دارد یا ندارد. اگر دارد و شما می‌دانید که دارد، دیگر «نمی‌گذاریم» گفتن شما صرفاً یک بازی تبلیغاتی برای فرار از توافق با همان اهدافی است که از قبل داشتید؛ و اگر ایران بمب ندارد، منطقی‌ترین تحلیل از این نداشتن آن است که ایران خود نخواسته است که بمب نداشته باشد و این تحلیل را هم نگاه تکنسینی و هم نگاه سیاسی به توانایی هسته‌ای ایران تأیید می‌کند، پس رویکرد غیر سازنده غرب با پرداختن دوباره به موضوع بمب در این برهه چیست؟ ... تا وقتی رویکرد غرب به مسئله هسته‌ای ایران همین بازی با واژه بمب باشد، کاملاً حق با ایران است که غرب را ریاکار و غیر سازنده و زورگو خطاب کند.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

روزنامه کیهان نیز در گزارشی که تیتر دو کرده نیز به مذاکرات هسته‌ای و مواضع طرف‌های برجامی پرداخته است. این روزنامه با تیتر «ادعاهای گروسی علیه ایران به نیابت از آمریکا و اسرائیل» نوشته است:

درحالی‌که بازرسان آژانس چشم آمریکا هستند و همدستی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با آمریکا و اسرائیل زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای و برخی خرابکاری‌های دیگر در تأسیسات هسته‌ای کشورمان را در پی داشته، مدیرکل آژانس به نیابت از آمریکا و اسرائیل در نشست خبری بار دیگر ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرد.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

روزنامه وطن امروز نیز با تیتر «آژانس یهود» به اظهارات سیاسی رافائل گروسی واکنش نشان داده و می‌نویسد:

رافائل گروسی بار دیگر ادعاهای خود درباره عدم پیشرفت تحقیقات کنونی و موارد ادعایی علیه ایران را تکرار کرد. مدیرکل آژانس که میزان نگرانی‌هایش با تل‌آویو کم‌وزیاد می‌شود، تلاش کرد برخلاف اظهارات خارج از حیطه کاری و حرفه‌ای‌اش، چهره‌ای مستقل از خود و آژانس نشان دهد که در پی سیاسی‌کاری نیست.

وطن امروز در ادامه نوشته است:

این در حالی است که گروسی در اقدامی عجیب و کم‌سابقه خرداد امسال چند روز پیش از نشست قبلی شورای حکام به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا نظرات سران این رژیم به او دیکته شود، کما اینکه پرونده ادعایی فعلی را آژانس با کارسازی تل‌آویو بازکرده است. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی قبل در مصاحبه‌ای با فرانس ۲۴ تصریح کرد از نظراتی که رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد آگاه است و به آن‌ها احترام می‌گذارد!

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

روزنامه اصلاح‌طلب همدلی در صفحه اول خود با انتشار عکسی از حسینعلی منتظری به توضیح یک مستند جدید پیرامون او پرداخته است، در این مستند تاریخی با طیف گسترده‌ای از چهره‌های سیاسی ازجمله شاگردان و نزدیکان و اعضای دفتر منتظری و نیز اعضای باند معدوم مهدی هاشمی و حتی چهره‌های اصلاح‌طلب درباره شخصیت قائم‌مقام معزول شده از سوی امام (ره) سخن گفته‌اند.

نکته قابل‌توجه درباره حسین‌علی منتظری که نه در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب و نه مستند تولیدشده به آن اشاره نشده است، مرتبط با ارزیابی سفارت آمریکا در تهران از این چهره سیاسی است. مدتی قبل موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی با انتشار سندی درباره حسینعلی منتظری نوشت:

کارمند سیاسی سفارت و کارمند اعزامی وزارت خارجه (آمریکا۔ م) در ۲۵ اکتبر به مدت ۴۵ دقیقه با آیت‌الله حسینعلی منتظری در دفتر وی در مجلس خبرگان ملاقات کردند. کارمند وزارت خارجه باب گفتگو را با رساندن پیام‌های دوستانه از جانب دولت آمریکا و مردم آمریکا بازنمود. منتظری در پاسخ، دوستانه و صمیمی برخورد می‌کرد. او گفت کارتر رئیس‌جمهور آمریکا را بسیار تحسین می‌کند.

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

پاسکاری یک روزنامه اصلاح‌طلب با انگلیسی‌ها/ کدام چهره از حسینعلی منتظری واقعی‌تر است؟

در بخشی از این اسناد آمده است:

منتظری گفت نمی‌تواند بفهمد که چرا آمریکا مایل است تا این حد شخصیت و منافع اقتصادی خود را به دلیل روابطش با اسرائیل از دست بدهد. وی این مسئله را که رهبری چون کارتر رئیس‌جمهور آمریکا بایستی به خاطر کشوری که هیچ نفعی به آمریکا نمی‌رساند تا این حد به‌زحمت بیافتد!

شاید مهم‌ترین فراز از این اسناد درک ضعیف منتظری از چهره واقعی استکبار بین‌المللی و عناصر نفوذی آن در دفترش بود، البته روی صحنه آوردن منتظری توسط روزنامه اصلاح‌طلب در این روزها بی‌دلیل نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    8 10
    ایت الله منتظری شیعه بود
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      21 8
      محمد رضا پهلوی و محمد علی فروغی هم شیعه بود، حالا ربطش؟
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      13 7
      در سال 68 درباره منتظری فرمودند:آقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی كه تربیت كند فاسد تربیت می‌كند
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      5 3
      دیگه افراط نکن کسی شکی در خراب کردن ها و مشکلات و‌ فسادی که ایجاد کرد و...... آقای منتظری نداره و ولی چه تشبهیهی که اسم پهلوی خبیث و ملعون رو میاری
    • هاشمی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      برنامه راهبردی شما مگه حریف خودرو سازها شدید
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      4 1
      از کفتن حقیقت نترسید. بگذارید نسل جدید بدانند منتظری که بود.. منتظری از نظر شخصیتی بشدت توتالیتر بود. او حتی قبل از قائم مقامی هم در ارکان و نهادهای مختلف دولتی و انقلابی برای خودش باند درست کرد که بلافاصله با قائم مقامی او تبدیل به دفاتر قائم مقام رهبری شدند. در دانشگاهها دفاتر قائم مقام رهبری چند برابر دقتر خود نهاد ولی فقیه وسعت و فعالیت داشت. همه کسانی که کمترین زاویه ای با منتظری داشتند از لیستهای انتخاباتی خط خوردند. بردار پاسدار سید مهدی هاشمی جنایتکار همیشه ستون ثابت نشریه پاسدار اسلام سپاه بود.. انتخابات مجلس سوم یک فضاحت در ابعاد ملی با تقلب بی سابقه بود که به دلیل شرایط جنگ چندان به آن پرداخته نشد و نتیجه آن ایجاد مجلسی یکدست از طرفداران منتظری و هدفی ها یا همان خط سه بعدی و اصلاحاتیان بعدی تر بود. او از همان قبل انقلاب با حمایت شدید از سید مهدی هاشمی، به طور غیر مستقیم مخالفان خود مانند آیت الله شمس آبادی و سایر افراد مرتبط با او مانند شیخ قنبرعلی صفرزاده ، سید اسماعیل حسنی و... را ترور کرد که مانعی در مقابل سروری و ریاست منتظری در منطقه اصفهان و نجف آباد بودند. بعد از انقلاب هم در ترورهای فیزیکی مخالفان منتظری ادامه یافت. حتی ترور امام خمینی هم طبق اعترافاتشان برنامه آنها بود. منتظری هر کاری توانست برای رسیدن به ریاست و قدرت انجام دهد کوتاهی نکرد و در سال 1367 به چنان احساس قدرتی رسیده بود که حتی فکر کرد می تواند در مقابل امام خمینی هم قد علم کند و البته با کادرسازی گسترده ای که کرده بود انتظار نداشت امام خمینی بتواند با او برخورد کند.
  • سید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    18 2
    اصلاح طلبان چرا نگران نابودی برجام نباشند؟! برجام بی فرجام هم آبروی این قوم (اصلاح طلبان) نانجیب است و هم شیشه عمرشان!!!
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      2 9
      کمترید اگر برجام را احیا کنید
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      شیخ ساده لوحه دیگه
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      0 1
      بد هستید اگر برجام بقول خودتان نافرجام را احيا كنيد !
  • دلسوز IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    11 18
    یک آدم پاک و شریف داشتین ک اونم مرحوم منتظری بود
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      15 5
      بله اون هم یک آدم شریف در دفترش داشت که اسمش مهدی هاشمی بود هم آدم ساواک بود و هم به اسم نهضت‌های آزادی‌بخش هر غلطی میخواست میکرد درست مثل تو و رییس گور به گورت خواهر مسعود منافق
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      11 5
      از نظر منافقین و دارو دسته مهدی هاشمی آدمکش اینجوری بود
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 1
      ازنگاه منافقین صدامی که به ایران باشیمیایی حمله میکردوخیابوناوکوچه هاواستادیوم هارومیزد ومیگت هدف خداازخلقت مگس وایرانی رانمیدونم چی بود وگرایشات وحشتناک بعثی داشت
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 2
      کجاش پاک بودکه خونه وبیتش شده بودمحل فاسدین ورجوی های بی....ووحشی کجاش پاک بود که موقعی که صدام درجنگ بااین مملکت شیمیایی میزد توانگلیس بجای کمک وپول جمع کردن وفرستان به جبهه واعتراض به فرستادن تانکهای جیفتنی که پولشوداده بودیم ساکت نگاه میکرد
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    3 0
    رابرت مالی، فرستاده ویژه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم و هدف مکرر انتقاد اسرائیل، از مذاکرات هسته ای کنار گذاشته شده است.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 5
    به گزارش یورونیوز، مقام‌های نظامی اوکراین روز سه‌شنبه ۱۳ سپتامبر اعلام کردند که برای نخستین بار یک پهپاد انتحاری مدل شاهد ۱۳۶ ایران را در میدان نبرد با روسیه در جبهه کوپیانسک سرنگون کرده‌اند. یک وبسایت نظامی وابسته به ارتش اوکراین صبح سه‌شنبه تصاویری از بال پهپاد سرنگون شده را منتشر کرد. یک مقام نظامی اوکراین هم این خبر را تائید کرد. در این تصاویر، شماره مدل پهپاد «M214 Geran-2» قید شده است اما نظامیان اوکراینی می‌گویند چنین مدلی در سامانه تسلیحات روسیه ثبت نشده و پهپاد سرنگون شده، با توجه به مختصات آن، مدل شاهد ایرانی است. ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 1
      نه بابا!!!! فقط بالش را زدند!!! بقیش رفته تو چششون!!!! بزرگتر اوکراین آمریکا و اسقاطیل هست که نتونستن همچین غلطی بکنند دلقک که جای خود دارد...
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 10
    کدخدا، ناتو و اوکراین تمام تلاششان را می کنند که قبل از زمستان جنگ را تمام کنند.ایران مثل روس ها منتظر زمستان هست و می خواهد احیای برجام را تا زمستان به تعویق بیندازد و دست کم در موضعی برتر توافق کند. قطعا غربی ها و نظامیانشان اونموقع لباس هایشان در موقع زمستان مجهز به هیترهای گرمایشی می شود و می توانند سرما را تحمل کنند. از این گذشته اوکراینی ها استاد جنگ های پارتیزانی هستند و نسبت به آلمان ها و فرانسوی ها به هوای بسیار سرد عادت دارند و تحمل سرما از بمباران که سخت تر نیست.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      8 1
      فیلم هندی زیاد نبین که مثل اونها شدی!!!!
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    6 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • وحید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    6 6
    حسینعلی منتظری نه تنها از سیاست و مسایل زمانه دور بود که از استعداد اجتهاد و فقاهت نیز بی بهره بود
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      منتظری تشنه قدرت نبود
    • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      0 0
      پاسخ به آقای وحید: دوست محترم، حضرت امام (ره) حتی وقتی که آقای منتظری را از قائم مقامی برکنار کردند، بر فقاهت و مرجعیت ایشان صحه گذاشتند. اگر اطلاع نداری برو مطالعه کن.
  • یزدان IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    6 10
    درود بر مرد حق حضرت ایت اللاه منتظری کاش زنده بودی میدیدی با ایران چه کردن
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 2
      برو اول آیت الله نوشتن یاد بگیر و بعد از شیخ ساده لوحی که امید منافقین و آدمکش های مهدی هاشمی شده بود تعریف کن
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    7 2
    فتنه حسینعلی منتظری مدل فتنه خوارج نهروان بود اگر در نهروان علی علیه السلام فتنه را کور کرد - درفتنه منتظری تنها وو تنها شخصیت امام خمینی بود که مثل جدش امیرالمؤمنین فتنه انقلاب اسلامی ایران را کور کرد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 1
    فتنه حسینعلی منتظری مدل فتنه خوارج نهروان بود
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 2
      اره هرکی مثل شما فکر نمیکنه خوارجه!!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    4 0
    اگر در نهروان علی علیه السلام فتنه را کور کرد - درفتنه منتظری تنها وو تنها شخصیت امام خمینی بود که مثل جدش امیرالمؤمنین فتنه انقلاب اسلامی ایران را کور کرد
  • RO ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 4
    قبلا نام ایشان آیت‌الله العظمی منتظری بود. سیاست عجب چیزیست که اختلافات سیاسی مقام دینی را ناگهان به "حسینعلی منتظری" تبدیل میکند.
    • حجت FR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 3
      مقام آیت الله مقام دانشگاهی نیست که مدرکشو گرفتی تا آخر عمر باهات باشه. اگه شعور بیاد پایین و درک فرد کم بشه از این مقام میاد پایین. همین موضوع برای مرجعیت هم صادقه
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    عموی ملکه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    ورود نفت ایران به بازارهای جهانی چه ربطی به قیمت گاز به دلیل تحریم گازی اروپا توسط روسیه دارد؟؟
  • سعید IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 7
    اولا جناب مشرق ادب داشته باش،یعنی چی منتظری؟آیت الله العظمی منتظری
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 4
    منتظری... حداقل مرد بود
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 1
      در یک کلام امام خوبی ها گفت شما منتظری لیلقت وصداقت ندارید تمام البته اینو باید سید حسن مصطفوی جوابشو میداد
    • سلام IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      تا تعریفتان از مرد چه باشد؟ ساده لوح؟
  • احمد IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    مشرق اونی که مرده رو مردم بازخواست نمیکنند
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    توهم خود برتر پنداری موج می زنه.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    کانون پرورش فکری بر خلاف نام خود کانون پرورش هجوی است. در کتابهای کانون رابطه دختر و پسر و سایر مسائل غیراخلاقی به لطیف ترین شکل ترویج می شود حتی مساله ولد .... لذا بی جهت نیست که بی بی سی عزا گرفته برای تعطیلی ان
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 2
    ایت الله منتظری این همه درس و کتابش هیچ جا بدرد نمی خورد
  • SE ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    3 4
    آیت الله منتظری پاره تن خمینی بود!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    2 0
    تکلیف شاگرد منتظری ( محمدعلی هادی ) غارتگر 14000میلیارد تومانی بانک سرمایه چی شد ؟
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      1 0
      الان ((محمدعلی هادی )) دزد و غارتگر چندین هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه کجاست ؟ پولهای دزدی توسط او چی شد ؟؟؟ حکمش چی شد ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس