کد خبر 1418511
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
گام بلند آزادکار جویباری برای دومین طلای جهان/ قاسم‌پور فینالیست شد

«کامران قاسم‌پور» در مرحله نیمه‌نهایی ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان با غلبه بر حریف گرجستانی به فینال راه یافت. روز گذشته نیز «محمد نخودی» و «حسن یزدانی» راهی فینال شده بودند.

به گزارش مشرق، امروز (جمعه) و در دومین روز از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مسابقات از ساعت ۱۳ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد. امروز مسابقات اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی نیز از ساعت ۱۹:۱۵ به وقت تهران آغاز شد.

کامران قاسم‌پور دارنده طلای بزرگسالان و امیدهای جهان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ادلان ویسخانوف از فرانسه را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله احمد باتایف از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت.

قاسم‌پور در دیدار نیمه نهایی با میریانی مایسورازده از گرجستان روبرو شد و حریف خود را ۵ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. 

آزادکار جویباری تیم ملی در فینال جهانی باید یک‌بار دیگر باید به مصاف جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا برود. قاسم‌پور سال گذشته در فینال پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ مقابل این حریف قدرتمند آمریکایی به پیروزی رسیده بود.

همچنین یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم با قبول شکست برابر کایل دیک به دیدار رده‌بندی این وزن راه یافت. علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از دور مسابقات حذف شد.

محمد نخودی و حسن یزدانی تا دقایقی دیگر در مبارزه فینال اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد جهان در صربستان به ترتیب باید به مصاف جردن باروز و دیوید تیلور آمریکایی بروند. امیرحسین زارع نیز در دیدار رده‌بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم آمارور دهسی از کانادا را در پیش خواهد داشت. امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به دلیل آنکه به سر وزن نرسید از دور رقابت‌ها حذف شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    اینم از کاکس می بازه از الان معلومه کل زندگی و همه چی رو به آمریکا باختیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس