به بهانه اردوی تیم ملی ایران در اتریش؛ سفر به سرزمین موسیقی با سابقه ۲۲ سال بدون شکست

تیم ملی فوتبال ایران بارها در طول تاریخ راهی اتریش شده و بازی‌های دوستانه‌ای را در این کشور برگزار کرده است؛ از آخرین باخت ایران در سرزمین موسیقی حدود ۲۲ سال می‌گذرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران باید بیست و هشتم شهریورماه عازم اتریش شود تا اردویی ۱۱ روزه را در این کشور برگزار کند؛ اردویی که با ۲ بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال همراه خواهد بود. این دیدارها به ترتیب یکم و پنجم مهرماه به انجام خواهد رسید.

تیم ملی ایران پیش از این و در طول تاریخ هفت مسابقه دوستانه را در کشور اتریش به انجام رسانده و حالا برای ششمین بازی، باید به سرزمین دانوب آبی رفته و پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ خود را مهیای این رقابت‌ها کند.

تیم ملی فوتبال ایران اولین بار در ۱۱ شهریور سال ۱۳۷۹ به اتریش رفت و مقابل تیم ملی این کشور قرار گرفت. رقابتی که با شکست سنگین پنج بر یک ملی‌پوشان همراه شد. در آن دیدار ابتدا فرهاد مجیدی برای ایران گلزنی کرد اما در ادامه پنج گل دریافت کردیم. ایران در آن برهه خودش را برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۰۰ آسیا آماده می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش برنامه محرمانه‌اش را وسط گذاشت

۱۴ سال بعد نوبت به یک اردوی مهم دیگر رسید. تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش راهی اتریش شد تا اردویی بلندمدت را در این کشور برگزار کند. شاگردان کارلوس کی‌روش در آن اردو سه بازی تدارکاتی را مقابل بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا انجام دادند که نتیجه‌اش سه مساوی بود. نتایج سه بازی مذکور به ترتیب صفر- صفر، صفر- صفر و یک بر یک بود. تک گل ایران را کریم انصاری‌فرد به ثمر رساند. ملی‌پوشان سپس راهی برزیل شدند تا در جام جهانی ۲۰۱۴ شرکت کنند.

به بهانه اردوی تیم ملی ایران در اتریش؛ سفر به سرزمین موسیقی با سابقه ۲۲ سال بدون شکست

فروردین ماه سال ۱۳۹۴ بازهم شاهد حضور ایران در اتریش بودیم. ایران با هدایت کارلوس کی‌روش توانست یکی از بهترین بردهای خود را در بازی‌های دوستانه جشن بگیرد و با نتیجه ۲ بر صفر از سد شیلی بگذرد. جواد نکونام و وحید امیری گلزنان یوزهای ایرانی مقابل تیمی بودند که چند ماه بعد کوپا آمریکا را فتح کرد.

۱۸ آبان ۱۳۹۶ زمانی بود که ایران به دیدار پاناما رفت. مسابقه‌ای که بازهم با برد ایران همراه شد. این بار سامان قدوس و اشکان دژاگه برای تیم کی‌روش گلزنی کردند تا ایران به یک برد خوب در راه جام جهانی ۲۰۱۸ دست پیدا کند. ما چند ماه بعد و در تاریخ هفت فروردین ۱۳۹۷ یک مرتبه دیگر راهی اتریش شدیم تا به مصاف الجزایر برویم و این بار تیم رباح ماجر سرشناس دست‌هایش را مقابل ملی‌پوشان بالا برد. زوج سردار آزمون و مهدی طارمی برای ایران در این مسابقه موفق به گلزنی شدند و برتری ۲ بر یک به ثبت رسید.

حالا بعد از حدود چهار سال و نیم ایران به سرزمین موسیقی سفر می‌کند تا بازهم با هدایت کارلوس کی‌روش، در مسیر جام جهانی ۲۰۲۲ دو بازی دوستانه برگزار کند. آمار ما فعلا در اتریش فوق‌العاده بوده است. ابتدا یک باخت، سپس سه تساوی و در نهایت سه برد. از آخرین شکست ایران در این کشور اروپایی تا روز بازی با اروگوئه ۲۲ سال و ۲۰ روز یا به عبارتی دیگر ۸۰۵۶ روز می‌گذرد. باید دید این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.

به بهانه اردوی تیم ملی ایران در اتریش؛ سفر به سرزمین موسیقی با سابقه ۲۲ سال بدون شکست

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پوریا IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    موسیقی از نظر مغز های کوچک زنگ زدن شماها حرام است که .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس