نیروی هوایی عراق یک رادار پیشرفته از فرانسه تحویل گرفت+تصاویر

نیروی هوایی عراق ضمن تحویل اولین رادار GM400 از یک شرکت فرانسوی، از عملیاتی شدن آن‌ خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی عراق روز جمعه (دیروز) اقدام به عملیاتی کردن اولین رادار فرانسوی GM۴۰۰ که از شرکت فرانسوی «تالس» تحویل گرفته است، کرد.

به نوشته وبگاه دیفنس عربیا، نیروی هوایی عراق برای خرید چهار رادار از شرکت «تالس» قرارداد امضاء کرده و این رادارها به مرور قرار است وارد عراق شده و عملیاتی شوند.

 رادار GM۴۰۰ یک رادار AESA (آرایه فازی) سه بعدی پیش اخطار EW است و در باند S فعالیت می‌کند. همچنین این رادار بردی معادل ۵۰۰ کیلومتر داشته و قادر به کشف انواع موشک‌های بالستیک، کروز و انواع هواپیماها، جنگنده‌ها و پهپادها است.

طبق این گزارش، رادار GM۴۰۰  یک بمب افکن و یا یک جنگنده را از برد ۴۵۰ کیلومتری و یک موشک کروز را از برد ۲۵۰ کیلومتری رهگیری می‌کند و همچنین از توان اسکن تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین برخوردار است.

 رادار GM۴۰۰ این قابلیت را دارد که گروه بزرگی از اهداف را به طور همزمان ره‌گیری کند. برای راه‌اندازی دستی آن یک خدمه چهار نفره نیاز است و از سوی دیگر قابلیت راه اندازی از دور را نیز دارد.

نیروی هوایی عراق یک رادار پیشرفته از فرانسه تحویل گرفت+عکس

نیروی هوایی عراق یک رادار پیشرفته از فرانسه تحویل گرفت+عکس

عراق و فرانسه قراردادهای متعددی در حوزه نظامی امضاء کرده‌اند. در این راستا در فوریه گذشته سرلشکر «قاسم آل محمدی» فرمانده نیروی زمینی عراق از قصد این کشور برای خرید سامانه‌های توپخانه‌ عالی با دقت بالا و همچنین سامانه‌های تسلیحاتی مجهز به دید شب از فرانسه خبر داده بود.

نیروی هوایی عراق نیز به نوبه خود به دنبال جنگنده رافال فرانسوی است. «محمدرضا الحیدر»، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق، در سپتامبر ۲۰۲۱ فاش کرد که عراق و پاریس قراردادی را برای این نوع جنگنده امضا کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    8 0
    عراق دوباره داره مسلح میشه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    26 8
    آسمان عراق در اشغال آمریکاست رادار باشد یا نباشد برای عراقیها فرقی ندارد ولی البته اطلاعات آن در اختیار ارتش تروریست آمریکا قرار خواهد گرفت تاسف و تاسف از این مثلا حاکمیت در عراق.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      10 1
      تأسف بیشتر اینکه دفعه بعدی که قرار شد اسرائیل بمباران شه یه مانع سر راه داریم... اگر مثل عین الاسد هماهنگ کنی خبر میدن، اگر نه خودشون رهگیری می‌کنن
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 4
      حدود صدها اسکاتران آواکس مورد نیاز فوری کشور هست آواکس آواکس آواکس اوجب واجب و واجب کفاعی
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      عزیزم موضوع اینه که چرا با تجهیزات امریکایی آسمانش در اختیار امریکا باشه. اینجوری استهلاک تجهیزات امریکایی میره بالا. باید عراقی ها تجهیزات رو بخرند اما اطلاعات و اختیارش دست امریکایی ها باشه. اینجوری پولش از جیب عراقی ها رفته و استفادش رو امریکایی ها کردند. این روش و منش غربیهاست
  • CA ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 2
    رادار ناتو - ضمینه تغییر ارتش عراق به ارتش نیابتی ناتو. این ناتو وقتی طفل حرامزادش داعش به عراق حمله کرد کجا بود؟
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    23 1
    بجای پرداخت غرامت جنگ به ایران به لطف مسئولین ایرانی ارتش عراق را برای حمله ای مجدد به ایران در آینده تجهیز می کنند !
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 1
    سلام.بهتریت سلاح هم داده شود.بعید در شرایط جنگ با اسرائیل و غرب اجازه استفاده داده شود و پشتیبانیش نخواهند کرد! به نظر میاد بیشتر برای استفاده غرب است.تا توان نظامی عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس