اولین سامانه‌های ضد هوایی «باراک» رژیم صهیونیسیتی در امارات مستقر شدند

وبسایت برکینگ دیفنس از استقرار اولین سامانه‌های ضد هوایی «باراک» متعلق به رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش مشرق، وبسایت برکینگ دیفنس در خبری به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی، نوشت که اولین سامانه‌های ضد هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به «باراک» در امارات متحده عربی مستقر شده‌اند.

طبق این گزارش، استقرار این سامانه‌ها در چارچوب قراردادی است که طبق آن قرار است سامانه‌های ضد هوایی دیگری نیز در امارات مستقر شوند.

باراک یک سامانه پدافند هوایی در برابر انواع تهدیدات از بالگردها و هواپیما گرفته تا پهپاد و موشک کروز به شمار می‌رود.

این منابع به برکینگ دیفنس گفتند که امارات خواهان سامانه‌های بیشتری از رژیم صهیونیستی است تا از اماکن حساس خود در برابر حملات «حوثی‌ها» دفاع کند. خبرگزاری رویترز نیز ماه گذشته نوشت که امارات و رژیم تل آویو قراردادی را برای خرید یک سامانه دفاع هوایی امضاء کرده‌اند.

با این حال دقیقا مشخص نیست که کدام نسخه از سامانه‌های ضد هوایی باراک در امارات مستقر شده است، چرا که صنایع نظامی رژیم صهیونیستی انواع سامانه‌ها را بر اساس سامانه «باراک 8» می‌سازد. سامانه‌ای که در ابتدا با همکاری هند تولید شد تا بر روی کشتی‌های جنگی تعبیه شود اما نسخه‌های دیگری از آن نیز برای نیروی زمینی ساخته شد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کشور مغرب را به سامانه «باراک» مجهز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس