کد خبر 1418786
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
محسن مهدیان

از حق نگذریم، در ماجرای دردناک مرگ مرحومه مهسا امینی، هوشیاری ناجا در اطلاع‌رسانی- ولو باتأخیر- باعث شد لاشخورهای اهریمنی از این مویه‌های دروغین طرفی نبسته و دست خالی برگردند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: از حق نگذریم، در ماجرای دردناک مرگ مرحومه مهسا امینی، هوشیاری ناجا در اطلاع‌رسانی- ولو باتأخیر- باعث شد لاشخورهای اهریمنی از این مویه‌های دروغین طرفی نبسته و دست خالی برگردند.

با این حال فرصتی مغتنم است، برای چند نکته دلسوزانه با گشت ارشاد...

یکم. گشت ارشاد یک ضرورت عقلانی است. مخالف‌ترین‌ها نیز اگر به عوارض و لوازم حرفشان پایبند باشند موافق می‌شوند. علت هم روشن است. فرض کنیم مردی برهنه به خیابان بیاید. باید برخورد کرد یا نه؟ حتما جواب مثبت است. همین، یعنی ضرورت قهریه. ممکن است درباره حد و مرز اختلاف باشد که اینجا فقه پویا، به شرع و عرف توجه توامان دارد که بحث ما نیست. ممکن است عده‌ای منتقد حد و مرزها باشند، ولی مخالفت با اصل قهریه بی‌معنی است؛ مگر طرفداران اباحه‌گری و لاابالی‌گری، که مخاطب ما نیستند. به همین دلیل بزرگان نظام ما ازجمله امام و رهبری تصریح دارند که حجاب الزامی یک ضرورت است. منطق ماجرا نیز روشن است. در سکولارترین کشورها نیز بر این ماجرا حد و مرز قائلند و محدودیت یعنی ضرورت قهریه. البته اسم گشت ارشاد رهزنی دارد. به همین دلیل است که برخی مدام سؤال می‌کنند که مگر با گشت ارشاد کسی باحجاب می‌شود؟ پاسخ این است که گشت ارشاد برای صیانت از قانون و دفاع از حقوق دیگران است نه باحجاب کردن. مثل مأمور راهنمایی و رانندگی که جریمه می‌کند برای رعایت نظم و نه الزما منظم کردن فرد.

دوم. ۲دسته ظاهرا مخاطبان گشت ارشاد هستند. یک دسته زنان و دخترانی که عرفا شل‌حجابند. این گروه ممکن است به جهت شرعی حجاب‌شان کامل نباشد اما نکته بسیار مهم و ضروری این است که همان شل‌حجابی را حجاب می‌دانند. این گروه اگر فردا بی‌حجابی هم آزاد شود قطعا همین حجاب را حفظ می‌کنند. این شل‌حجابی نیز ناشی از مدگرایی و عرفی شدن است نه خدای نکرده بی‌حیایی و بی‌عفتی. تذکر به این گروه به غایت اقدام فرهنگی و آموزشی طلب می‌کند. اما دسته دوم گروهی‌ هستند در اقلیت. این گروه ساختارشکنند. همان برهنگی که در ابتدای متن آمده است. برخورد قهریه باید در این نقطه باشد؛ قاطع و بی‌اعتنا به هیاهو. از طرفی برخورد با این جریان نباید تنها در نقطه کف خیابان باشد. با سوداگران و کاسبان بی‌حجابی نیز باید برخورد شود. یک نمونه همین سلبریتی‌های بی‌هنر رانتی که با پول نفت مردم بزرگ و امروز الگوی برهنگی شده‌اند.

سوم. ماموران گشت ارشاد باید در سطح یک معلم دلسوز رفتار کنند که تنبیه‌اش نیز مدبرانه است. رعایت اخلاق و ادب و حرمت افراد یک ضرورت اساسی است. ماموری که عصبانیت خود را در قبال هیاهوی دیگران نمی‌تواند کنترل کند نباید در این مسئولیت قرار گیرد. از همه مهم‌تر این ماموریت تنها از کسانی ساخته است که معتقد به کارشان باشند و از سر ناچاری و دستوری رفتار نکنند.

چهارم. ماجرای امروز حجاب، خارج از یک موضوع صرفا فرهنگی است. این را حتما مسئولان ناجا متوجه هستند، اما ممکن است برای چنین جنگی خود را مهیا نساخته باشند. امروز با یک پدیده امنیتی در مسئله حجاب مواجهیم. اینجاست که باید به همه جزئیات یک جنگ تمام‌عیار ذهنی و رسانه‌ای و البته امنیتی توجه کرد.

همان کسانی که افراد ساختارشکن را مجهز می‌کنند تا در خیابان مانور دهند؛ حالا به هر تقدیر یا با مزدوری و یا واردات لباس مبتذل، یک پروژه همه‌جانبه جنگ روانی را طراحی کرده‌اند. از فیلمبرداری تا توزیع رسانه‌ای و تا روایت‌های دروغ و تا به خیابان ریختن و...

اینجاست که گشت ارشاد باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه‌ای و امنیتی تمام‌عیار کند نه صرفا یک مواجهه اجتماعی و فرهنگی.

مجهز شدن به دوربین، آموزش کامل نیروی انسانی، حضور پلیس زن خبره، تجهیزات فناورانه ردگیری و غیره از ضروریات این عرصه است.

پنجم. مردم ما مسلمانند. متدین هستند؛ ولو با حجاب رنگین‌کمانی. همین یک گزاره به مسئولان ما قوت قلب می‌دهد که با اقتدار به وظیفه قانونی و شرعی‌شان عمل کنند. نگران هیاهوهای هیجانی هم نباشند. مسیر حق یک طرفه است و بی‌بازگشت. هرکس مقابل «حقیقت» مقاومت کند به‌زودی مقابل «واقعیت» قرار می‌گیرد و جبرا اصلاح می‌شود، فرقی هم نمی‌کند برانداز اهریمنی یا خودی‌های منفعل و ظاهرگرا؛ این سنت خداست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 307
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 102
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    63 48
    فرض کنیم مردی برهنه به خیابان بیاید. باید برخورد کرد یا نه؟ حتما جواب مثبت است
    • پسر IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      24 14
      لا اکراه فی الدین
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      26 43
      پلیس ایران ؛ داخل آمفی تئاتر برای قانون شکنان جلسه توجیهی می گذارد. پلیس آمریکا ؛ داخل خیابان ، زانو بر گردن آمریکایی می گذارد و خفه می کند.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 0
      برخورد نباید کرد باید تذکر داد اگر کاری به کسی ندارد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      13 2
      تو را هم می زنند و لا اکراه!!!
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      10 16
      شما که تاکید لا اکراه فی الدین میکنید آیات دیگر خدا را هم تاکید میکنید؟؟ معنی لااکراه فی الدین یعنی اجباری نیست اما اگر در این جامعه بودی باید تمکین کنی غرب عزیزتان هم قانون داره جرآت داری قانون شکنی کنی؟؟؟ شما در جامعه اسلامی زندگی میکنی یا بمان وتمکین. کن یا برو همون غرب عزیزت تا شخصیت زن و خانواده ات را به باد بده
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 2
      لا اکراه فی الدین در حوزه‌ی عقیده هست نه عمل!
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 0
      من قبل انقلاب هم حجاب داشتم ایا گشت ارشاد مجبورم میکرد رضا شاه به زور می خواست روسری را از سر زنان بردارد ایا توانست آقای مهدیان به قول خودت کمی عقلایی فکر کن
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      10 3
      پلیس آمریکا اصلا گبره، کافر، بی دین، شما که ادعای اسلام ناب دارید بدتر از اونا هستید
    • اکبر IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      امثال آقای مهدیان تفکر جالبی دارند و بیشتر از این هم ازشون انتظار هست
    • رضا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 0
      واقعا تحلیلتون ابکی ست
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 1
      ۷:۴۶ لا اکراه فی الدین، دین نه پوشش، دین مساله ای است قلبی و ایمان اوردن با اکراه نمی شوداما پوشش حکم اجتماعی و به حق سایر مردم برمی گردد و به دلخواه فرد ربطی ندارد مثل چراغ قرمز می تونی باور نداشته باشی ولی ملزم به رعایت ان هستی
    • ایرانی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      3 0
      قانون را اگر جامعه قبول نکند باید از نو نوشت.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
      0 2
      حجاب واکسن است. واکسن برای ایمن سازی بانوان در برابر افراد هرزه. واکسن برای اینکه دیگران به زن بعنوان کالای جنسی نگاه نکنند.واکسن برای اینکه خود زن نیز به دنبال اعتلای شخصیت انسانی خود باشد. حجاب واکسن است.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    41 54
    این محسن مهدیان خیلی سمه برای ضد انقلاب
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      19 30
      دقيقا
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 16
      اتفاقا به نظر من نه
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      32 12
      اتفاقا چقدر مهدیان بی سواد است
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    26 27
    در جامعه ای تکثر عقیده و سلیقه وجود داره قانون برای برقراری نظم وضع میشه. و حدود را تعیین میکند . وجود قانون درگیری ها و تنش های اجتماعی رو به حد اقل میرسونه. نه کسی میتونه به اون زن مانتویی که حدود اجتماعی رو رعایت کرده حرفی بزنه و به زور بگه که باید چادر بپوشی و نه کسی حق داره از حدود مقبول اجتماع و قانون تعدی کنه. اون چیزی که محل بحث هست مقدار این حدود هست و نوع برخورد با متخلف از این حدود.
    • NL ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 12
      بله امام حسین هم نباید به یزید شرابخوار سگ باز چیزی میگفت!
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 6
      یه سوال اخوی، در مورد فروش و تبلیغ مشروبات الکلی، ساخت فیلم های غیر اخلاقی، صنعت بزرگ فحشا، فروش مواد مخدر، این ها چطور؟ همه‌ی این ها با منطق شما قانون پذیر نباید باشد پرسته؟
  • علی IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    51 7
    آیا خودشان از قبل ارشاد شده اند
  • پوریا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    هیچ حدی برا پوشش افراد وجود ندارد و فرد می‌تواند هر جور دلش خواست لباس بپوشد و یا اصلا نپوشد.تنها در ایران و افغانستان حجاب اجباری وجود دارد .دو کشور عقل افتاده از نظر اقتصادی و رفاهی و خدماتی
    • صادق IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      27 80
      احسنت حداقل امثال تو آنقدر ساده هستید که ته چیزی که اربابتان میخواهد را بر زبان بیاورید ولی تُف به شرف نداشته منافقینی که به نام خیرخواهی و اصلاح جامعه مردم را فریب میدهند ولی ته خواست آنها هم چون امثال تو سقوط به مرحله حیوانیت است چنانکه در غرب شاهدش هستیم!!
    • NL ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      27 78
      زنده باد جمهوری اسلامی ایران پیشرفته از هر نظر با وجود تحریمها و خیانتهای دشمنان و نوکرهاشون
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      34 39
      حالا تو برو با خونوادت اونطوری که دوست دارین بگردین! مگه تاحالا نگشتین؟!
    • تک تیرانداز DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      22 14
      پوشش صیانتی حق تمامی افراد جامعه هست. به حقوق بقیه احترام بگذارید.
    • ناشناس IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      30 55
      اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات ازشما متمدنترند......
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      32 7
      اطلاعات غلط نده. فقط در معدود کشورهای اروپایی حدی برای پوشش وجود نداره. سایر جوامع طبق فرهنگ خودشون حدود اجتماعی دارند. همین عربستان که میگن حجاب رو ازاد کرده تو چه تصوری از ازادی حجاب داری در اونجا؟ فکرمیکنی الان با چی میان بیرون نه! عربستان حدود رو کم کرده فقط
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      17 7
      جامعه مار افراط و تفریط فرا گرفته.
    • نیش فعال IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 5
      متاسفم برای این حد از نبود غیرت
    • تاااااااج ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 1
      ما قبل اینکه مسلمان باشیم انساااااانیم
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 3
      بعضی هاتون جوری نظر میدید انگار با یک جامعه لاییک طرفید!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 1
      چنین نظر فوق جاهلانه ای را مشرق اصلانباید پخش کند
    • پاسخ به ۱۲:۵۸ IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      حد لازم و اجباری پوشش در جامعه و اجتماع ( سوای حرام بودن )
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 0
      در جنگل‌های امازون که حتی زن و مرد ستر عورت هم نمیکنند ؟
    • DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      آهان رعایت حکم خدا و بندگی خدا میشه عقب افتاده؟! حتما افرادی که بندگی شیطان میکنن خیلی باکلاس و نایس هستن
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    41 6
    گشت ارشاد نیاز به تغییر مکانیسم اساسی دارد.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      32 15
      يه نظرسنجی از مردم بخاين
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      21 10
      برای جمع کردن بساط جرم وجنایت وبی بند وباری نیاز به احیای کمیته های انقلاب اسلامی است ونظم وامنیت رادرجامعه احیا کند
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 0
      فکر کردی مردم امروز ایران همان ملت چهل سال پیش هستند
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 24
    مسئله حجاب در ایران دو بعد داره. فرهنگی و قانونی. بد و غیر حرفه ای عمل کردن بعد قانونی و قهریه باعث ضربه شدید به بعد فرهنگی حجاب شده. ماه ها و سال ها فرهنگ سازی با یک خبر ناگوار این چنینی یا یک کلیپ میتونه بی اثر بشه
  • امیر IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    52 47
    دو نفر در کنار رودخانه عبور میکردند یکی را در حال غرق دیدند اولی برای نجات او وارد رودخانه شد و اورا نجات داد چیزی نگذشت نفر دیگری در حال غرق شدن دیدند اولی اورا هم نجات داد و سومی و چهارمی نفر دوم به سمت پل دوید دید دیوانه ای مردم را در رودخانه می اندازد اورا گرفت و مشکل حل شد. بهتر نیست به جای تنها گذاشتن نیروی انتظامی در برابر این مشکل دولت ابتدا از خود شروع کرده و دادن خدمات اجتماعی در ادارات بانکها ثبت دارایی و ... را به افراد بد حجاب و مغایر با شئونات اسلامی اعم از مرد و زن خودداری نماید .
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      42 5
      تو که بلدی چرا براي اختلاسگرا و آقازاده که تو خارج هر جوری دوست دارن نسخه نميپيچي ها، چرا برای تخريب محيط زيسيت تز نميدی که همرو از بين بردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      6 1
      مشکل آدم های مث شما این که نه میدونین قانون چیه، نه حقوقی برای شهروند قایلین
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 0
      بهتر نیست یه نفر بیاد بزنه دندونای تو رو خورد کنه ما جیگرمون خنک بشه ؟!
    • ایران US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 0
      اگه تو کشوری مثل فرانسه هم از دادن خدمات به محجبها خوداری کرد حرفی برای دفاع از محجبه ها هست . ایا حقوق محجبه ها زیر پا گذاشته نشده .
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 15
    تشدید تشنج و افراط در این قضایا
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    23 23
    جناب آقای مهدیان چقدر تفکرات شما شبیه تفکرات هنر پیشه فیلم عنکبوت که آقای تنابنده آن را بازی کرده هستش .
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 3
      حرف دهنت رو بفهم بچه
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      حرف و سخن واقعیت گفت کامنت بالا هر چند تلخ و نا خوشایند باشد برای برخی ..
  • پوریا IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 6
    دلسوزی برای گشت ارشاد
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 4
      جناب مهدیان خیلی آدم مهربون و رعوفی
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    18 4
    دلسوزانه با آقای مهدیان و دیگرانی که مثل ایشان فکر میکنند.آیا کسی تا به حال دیده متخلف رانندگی را با شیوه بدی به اداره پلیس ببرند؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    68 29
    آقای دلسوز اگر مهسا امینی خواهر شما یا دختر شما بود باز هم دلسوز بودین
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 2
      مهدیان خیلی مهربون و رعوف
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 2
      درود بر شما ، جانا سخن از زبان ما می‌گویی
  • US ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 27
    گشت ارشاد
  • US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    41 36
    سخنان شهید سپهبد سلیمانی رو هم بفرمایید که وی فرمودند دختر کم حجاب هم دختر ما هست و دختر جامعه ما.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      32 6
      درباره ی امر به معروف و نهی از منکر و حجاب و حیا و غیرت هم حرف زد
    • احمد تاریخ IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 1
      البته که سخن شهید سلیمانی کاملا درست است که حتی بدحجاب ها یا بی حجاب ها نیز دختران این اب و خاک هستند.نکته مهم اینکه نگاه شهید سلیمانی نگاهی ایجابی است نه سلبی.لذا پذیرش قانون جامعه تا زمانی که قانون است رعایتش بر همگان ضروری و از حقوق اجتماعی فرد است.همانطور که در فرانسه اگر کسی شراب نوشید و در برخی مکان ها حاضر شد مجازات دارد یا صحبت با تلفن همراه در رانندگی جریمه سنگینی دارد. لذا درعین حالی که در جامعه باید کار فرهنگی ایجابی نمود و از رفتار سلبی حتی الامکان پرهیز نمود ولی گاهی کار برد قوه قهریه از نظر عقلی و اجتماعی برای هنجارشکنان لازم است. همینطور که در همه دنیا نیز هست.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    9 30
    از همه مضحک تر کشف حجاب دو سلبریتی است انهم کسانی که طبق گفته خودشان سابقه چندین بار ...دارند. اخه ....کشف حجاب کنه فقط می تونه روی ....تاثیر بذاره و الگو باشه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      حجاب را سرخپوستای امریکا کشف کردند ، هیچ اشکالی هم نداره. خیلی هم ادم های باشعور و بافرهنگی بوده وهستند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 32
    تحلیل درستیه
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 0
      قول می‌دهم حتی یک خطش رو نخواندی فقط تایید میکنی چون میدونی همفکر خودته این آدم
  • قلی خان قهری IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    19 3
    اولا اینکه شل حجاب واژه مناسبی نیست و کم حجاب درسته و اصلا نیازی نیست که این دسته رو سوار ون کنید چون خواه ناخواه تنش هایی بین خانواده ها و ماموران ایجاد میکنید که حوادث پینگ پونگی اون قابل پیشبینی نیست...
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      78 4
      اتفاقا باید برخورد شود نه با خشونت در ضمن بیشتر بدحجابان و بیحجابان پررو شدن که باید اعدام شوند چون آدم بشو نیستن
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 2
      ای جواب دهنده، بدحجابان و بیحجابانی داریم که آرزوی باحجاب شدن دارن و تلاش میکنن پس همه رو به یک چشم نبینید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 10
      ای جواب دهنده، بدحجابان و بیحجابانی داریم که آرزوی باحجاب شدن دارن و تلاش میکنن که باحجاب بشن، پس همه رو به یک چشم نبینید در ضمن تفرقه و خشونت و زود حکم صادر کردن ممنوع است
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 10
    خوب شما تقسیم بندی درستی انجام دادید، مساله این است که گروه بسیار بزرگی از شل حجابها به خاطر مدگرایی و عرفی شدن گرفتار این مشکل اند، حال روش مواجهه با این افراد با بی حجابهای سازمان یافته که نان خور مصی علی نژاد و آمریکاهستند باید متفاوت باشد؛
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 12
    منطقی و بی ریا
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    31 5
    یکم گشت ارشاد یک ضرورت عقلانی است!!؟؟؟ عقلانی از نظر 8 و نیم میلیارد نفر یا هشت هزار نفر؟؟
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 7
      هشت و نیم ملیارد نفر تو خیابون لخت نیستن! هر جامعه ای و هر مکانی قوانین پوشش مختص خودش رو داره بسته به فرهنگش. نمونه ش مدارس و کالج های آمریکا که dress code یا کد لباس دارن
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 6
      نکته مهم همین جاست مهدیان نظر خودش رو عنوان کرد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 7
    احسنت...
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 9
    وقتی همه دستگاهها در موضوع حجاب خودشان را کنار می کشند و منفعلانه رفتار می کنند، وقتی صدا و سیما به اندازه یک صد هزارم تبلیغ محصولاتی مثل پوشک بچه برای حجاب حاضر نیست هزینه کند و همه وظایف و مسئولیت ها در نهایت ختم به پلیس می شود باید هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. بیچاره پلیس که هم باید با جنایتکارانی که یک هفته بعد از دستگیری آزاد و در خیابانها هستند مبارزه کند و کشته بدهد و هم هزینه هایی مانند فوت این خانم را گردن بگیرد.
  • مهدی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 20
    قشنگ نوشته بود
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    25 6
    اتفاقا بحث اصلی سر همینجاست که بحث اصلی شما نیست؛ حد و مرزها. تو کشورهای دوست و بردار و مسلمان مثل سوریه، لبنان و عراق، حد و مرز چه جوریه؟ چرا کشور ما فرق داره حد و مرزش؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 4
      چون حکومتشان اسلامی نیست
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 5
      چون ما اسلامی هستیم و باید با بدحجابیو بی‌حجابی و اختلاس برخورد شود
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 21
    عالی بود جناب مهدیان
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 15
    باید به دور از تعصبات حرف زد. متن بدی نبود
    • NL ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      14 2
      فعلا این شمایید که روی بی حیایی تعصب دارین
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    12 3
    این چه ادبیاتی هست،،،،
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 0
      ادبیات کوچه بازاری ، چاله میدونی قدیم !
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 2
    بعد از گشت ارشاد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    13 2
    ۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه ی فرهنگی برای امسال در نظر گرفته شده است، این مبلغ هنگفت را به خانم های بد حجاب پرداخت کنید که حجابشان را رعایت کنند به نظر من کاربردی تر
    • خادم IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 3
      ولی ریشه خیلی از ناهنجاریهای اجتماعی از نادیده گرفتن آن است، خدا نکنه ما هم به روز غرب گرفتار بشیم که آنوقت چیزی از اصالت و حیا و نجابت و خانواده باقی نخواهد ماند. اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 6
    در طول تاریخ کسی برهنه نیامده بیرون
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      14 5
      یعنی فقط در صورت برهنگی تذکر رعایت داده بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب رویی داری
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 25
      کی گفته فقط به برهنگی تذکر داده بشه؟ خودت عجب رویی داری که رسما داری دروغ میگی
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 12
    اطلاع رسانی ه و روشنگری های فضای رسانه در کشور ما بسیار ضعیف است بهانه ای بود تا شاید شکوه عظنت اربغین امسال را حاشیه ببرند
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 9
    بالاخره باید قانون مملکت اجرا بشه
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      بعله ، بعله واقعن همینطوره ..!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    14 7
    در همان ویدیویی که پلیس به آن استناد می کند حجاب آن دختر مشکلی داشت ؟
    • ساسان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 3
      بنده خدا تو ندیدی روسریشونو دور گردن و پشت سر میندازن یا مانتورو باز میذارن برای موارد خاص یا...
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 4
      حجابش رو درست کرد در ضمن بزرگترین گناه، کوجک شمردن آن گناهه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 6
    نحوه نشخیص مغرض از مردم عادی مشکله. در ئقاع مشکل کار همینجاست
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 13
    احتمال داره جریان معاند عده ای رو با پوشش های خیلی بد تحریک و تجهیز کنه و به دورن جامعه بفرسته که با برخورد پلیس به آتش این معرکه بدمه. خیلی باید مراقب بود
  • ایرانلی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 13
    ، محسن مهدیان خوشم میاد از نوشتارت. بی توجه به گرایشت مینویسی ولی ...
    • DE ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      4 0
      بى توجه به گرايشش مينويسه ؟!
  • یک مسلمان IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    من میگم باید عادلانه نگاه کنیم به قضیه
  • DE ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 2
    جناب، خودت هم ميدوني به حرفت ايمان نداري!
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 3
      جناب خودت هم میدونی که کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      1 0
      فقط دلم می‌خواهد بدانم از کامنت کوتاه دوستمون چطور توانستی تشخیص بدهی کافر و تکفیر کردی ؟ بگو ما هم بیاموزیم ؟
  • مرتضی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    آقای مهدیان،؟!اینهمه رمان نوشته اید
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 15
    لعنت به منافقا
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      20 3
      لعنت به تکفیری ها که همه رو تکفیر می‌کنند
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      82 3
      لعنت به بدحجابان و بیحجابان که خانواده ها به هم زدن و اجتماع رو به هم زدن و با گستاخی تمام میگن تو نگاه نکن انگار نه انگار که فضای اجتماعیه واقعا حقشون هست که از نظر خداوند متعال ملعون هستند و پیامبر گفته که این افراد را لعنت کنید که ملعونند
  • حق طلب انقلابی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    18 20
    راست میگی اما برا ناموس خودت هم بیفته این اتفاق اگه چیزی نبود - یاعلی
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      13 1
      آقایون و آقا زاده ها خیالشون ٱسوده است چون فرزندانشون در بلاد کفر هیچ مشکلی با گشت ارشاد ندارند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      3 2
      ناموس ما بی حیا نیست ما هم بی غیرت نیستیم افتاد؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 3
      همه ناموسشان مانند تو نیست که بروند در خیابان و...
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      18 3
      اولا فرزندان همه خارج نیستن ، دومت گشت ارشاد لازمه سوما ایشون کتک نخورد و سکته کرد چهارما میدونیم که شماها اسرائیلی هستید
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    12 3
    قانون و دفاع از حقوق دیگران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جاهايی ديگه ملت حقی ندارن؟؟؟؟؟
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 2
      همه جا حق دارن پس از اسرائیل پیام نده
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 3
    حق باتوست دوست عزیز
  • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 26
    از حق نگذریم، در ماجرای دردناک مرگ مرحومه مهسا امینی، هوشیاری ناجا در اطلاع‌رسانی- ولو باتأخیر- باعث شد لاشخورهای اهریمنی از این مویه‌های دروغین طرفی نبسته و دست خالی برگردند.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    28 14
    کی گفته شل حجاب هم نباید برخورد شود؟
    • NL ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      25 0
      ما شل حجاب نداریم فقط بی حجاب داریم.یا صفر یا یک
  • تاااااااج ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 0
    آمیخته با سفسطه و کاملا غیر عقلایی حرف زدن مثل ایشون باعث شده روباره و غیر روباه در این کشور از همدیگر تمیز داده نشوند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    45 5
    نکته سوم خیلی خوب بود، اما با این : همان شل‌حجابی را حجاب می‌دانند. این گروه اگر فردا بی‌حجابی هم آزاد شود قطعا همین حجاب را حفظ می‌کنند موافق نیستم اگه اینها دنبال مد هستن وقتی بی حجابی آزاد بشه مد هم میشه پس درصد زیادی که به خاطر مد اینطور میگردن فردا هم بی حجاب می گردن...
  • تاااااااج ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    آقای مهدیان شما یک جریان هستید
  • یک مسلمان IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 10
    متن خوبی بود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 12
    فعلا که این ماجرای گشت ارشاد طعمه ای شده برای اصلاح طلبان کفتار صفت و مزدوران و جیره خواران غرب ،پس هوشیاری بیشتری را می‌طلبد
    • تاااااااج ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      12 2
      مگر دینت بهت یاد نداده که با برادر و خواهر دینی خودت اینجوری حرف نزنی ؟؟؟؟؟؟؟ چرا یه جاهایی که به نفعته بر میداری، و جایی که دلت نمیخواد رعایت نمیکنی به برادرت میگی کفتار ؟؟؟؟؟؟؟؟ معلوم شد چه نوع بشری هستی
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 4
      به تااااج شما کافرای بی حیا برادر دینی ما نیستین. حتی نباید شما رو تو قبرستون مسلمونا دفن کرد.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 2
    برو بابا هيچ بقالي نميگه ماست من ترشه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      13 2
      هیج مفسدین هم نمیگه که گناه کرده بخصوص بدحجابان و بیحجابان که جامعه رو به گند کشیدن و خانواده ها نابود کردن چون مردها رو سمت خودشون کشوندن و با دیکتاتوری میگن که نگاه نکنن، خب اگه نگاه نکنن برای چی تو اجتماع اینجوری میگردی؟
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 4
    لاشخورهای اهریمنی مشکل دارن
    • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      سانسورچی نظر من این بود؟ کلشو سانسور کردی که
  • مهسا اميني IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    19 1
    اصلاً چرا اين دختر را گرفتيد ؟
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 3
      ناچار شدن
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 6
    خدا خیرت دهد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 7
    خدا خیرت دهد
  • ایران IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    15 0
    به نظر بنده باید رئیس گشت ارشاد جواب بدهد
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      جالبه یه لشگر سایبری اسرائیل اسمش رو ایران گذاشته و در ضمن وقتی همه جی معلومه که ایشون کشته نشدن پس نیاز به پاسخگویی نیست
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      عزیز من اسرائیل چیه یعنی هنوز نفهمیدید
    • رضا IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      12 0
      دوستان اگه ادعا میکنیم مسلمانیم باید به قوانین الهی که خداوند در تمام ادیان گذاشته عمل بشه
  • هم رزم هادی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 4
    آقای محترم این مسائل اخلاقی درابعادامربه معروف گنجانده شده وخداونددراین خصوص امربالطافت فرموده بطوریکه آبروی مردم حفظ شود
    • NL ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      17 0
      حضرت علی هم در جنگ هاش امر به معروف کرد. امام حسین هم امر به معروف کرد ولی هیچ کدوم چندان لطیفانه نبودن!
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    21 8
    مرگ این خانم بهانه ای است برای لاشخوران داخلی و خارجی برای حمله به جمهوری اسلامی وگرنه همین دیروز یکی از ماموران نیروی انتظامی ناجوانمردانه ترور شد و هیچ صدایی از این جماعت درنیامد
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 3
      یعنی اگر کسی از این موضوع ناراحت و غمگین گله مند بود لاشخور سیاسی است ؟ عجب منطقی داری واقعا!!!
  • شهرام پاشایی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    آقای محسن مهدیان
  • هموطن IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 2
    سلام از اول تا آخر مطالبتان بدون سرو ته
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      چون کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      یعنی بلافاصله حکم تکفیر صادر می‌کنند !!! به کجا چنین شتابان ؟ تکفیری کی بودی عزیزم ؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    انشالله بزودی
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    باز هم ماله کشیدن رفت
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      تو هم ماله کومله رو نکش
  • یک ایرانی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 2
    کاملا موافقم
  • نام آشنا IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    شما کمی بیشتر بشین خانه و مطالعه کن و فکر عمیق بفرما
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    مشرق
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 10
    مواظب کامنتهای لشکر منافقان باشیم
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      9 3
      مواظب تکفیری ها باشیم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 16
    رجوی چیها ریختن اینحا
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 4
      تکفیری ها هم زیاد هستند اینجا !
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    مشرق دشمن در حال ضربه زدن است
  • ملیکه IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    بهتره
  • نیش فعال IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    بعد از انقلاب امید تغییرات بیشتری داشتیم
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    محسن مهدیان تحلیلگر قابلیست
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    کمتر دلسوز باش
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    عالی بود
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    مشرق همدست
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    امید داریم
  • مسعود IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    قیاس مع الفارق فرمودند این بزرگوار !
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 0
    این واقعه بسیار ناراحت کننده است.اما برایم جالب است که بدانم چرا روزی که خبر به قتل رسیدن میترااستاد پخش شد همه این رسانه ها و ایادی داخلیشان به میترا که یک زن محجبه ای هم نبود اینقدر تهمت زدند و سعی کردند نجفی را مظلوم و... نشان دهند. اما در مورد مهساامینی... چه فرقی است بین میترا و مهسا. میترا با ۵گلوله مستقیم توسط همسرش با اسلحه غیرقانونی کشته شد. و مهسا بخاطر استرس ناشی از اشتباهش....خداوند هردو شان را بیامرزد و ما را از شر دشمنان محفوظ بدارد
  • رضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    آخه چرا کسی اونایی که میلیاردی دزدی و اختلاس میکنن نمی‌برند ارشادشون کنن.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      ارشاد نشدن؟‌
  • حسین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام دوست عزیز
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 9
    اگه حجاب رعایت نکنیم یعنی مثلا میریم جهنم؟جهنم تر از اینکه شما ساختینم یعنی هست؟
    • NL ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 1
      تا حالا شما رو از موهاتون آویزون کردن؟ آخه تو جهنم باهاتون این کار رو میکنن.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      درود بر شما خدا پدرت رو بیامرزد والله !
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      11 1
      اتفاقا تو روایات هست که بدحجابان و بیحجابان جهنمی اند اونم از نوع دائمی و ملعون هم هستند
    • فرزاد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      سطحی نگاه کردن میشه همین نظری که دادی
  • مجید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    دلسوزانه
  • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 0
    یه عده هستند کلا مخالف دین هستند متریالیست و غربی.میخوان ایران رو مثل غرب کنند تا از زنها بیشتر سوءاستفاده ابزاری بشه و بهشون ظلم بشه به اسم آزادی! مگه پلیس راهنمایی رانندگی باعث میشه رانندگی مردم درست بشه؟! در کنارش ماشین خوب و برخورد با الگوهای نادرست.یعنی برخورد با عرضه لباسهای هنجارشکن و سلبریتی ها و مروجان فرهنگ هنجارشکن
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    واقعا میفهمی در مورد حجاب نظر میدی؟!! مگر شما از آیت الله بیات،زنجانی ارجح تری؟!! چرا بدون کارشناسی نظر بیخود میدی؟!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 1
    😒🌷مهسا امینی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    اول باید یقه آموزش و پرورش یقه دانشگاه یقه حوزه‌های علمیه يقه سازمان‌‌های عریض و طويل متولی را گرفت.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 4
    منطقی بود
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 1
    اگ گشت ارشاد واقعا خوبه برای دزدی و اتخلاس و چپاول مسعولانم موهاشونو بکشن تا ما باور کنبم دلسوزانشو.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      اینهمه گرفتن ندیدی ؟ پس از اسرائیل پیام نده
  • رضا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 2
    از مملکت ما باید حذف شوند والسلام
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    17 1
    مشرق متاسفانه سفسطه کردی..
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 1
      دقیقا" والله منم میخواستم همین رو بگم والله!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      بله همه مردم ایران رو باید از مملکت حذف کنیم میریم از افغانستان و بورکینافاسو شرقی مردم جدیدی وارد میکنیم مطابق فکر ما باشند
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      خودتونید
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    15 1
    بازی با کلمات، فرافکنی، استفاده از احساسات مخاطب برای توجیه اشتباه
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      و دروغ گفتن شماها
  • محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    22 2
    شمارو چه کار به پوشش مردم دارید شما به اقتصاد و اختلاس های کشور رسیدیگی کنید
    • NL ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      16 2
      تو آندلس هم همین رو میگفتن و سرنگون شد و مسلمونا توسط کفار قتل عام شدن
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      به همش باید رسیدگی شود که میشود
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      20 1
      پوشش بد مردم هم عین اختلاس فرهنگیه و ناموسی، در ضمن هرچیزی جای خودش
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 11
    نجاست های منافقان و طرفداراش باید اعدام گردند
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      ماشاالله
  • حامد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 0
    چی میگی تکلیفت با خودت روشنه یا نه؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 15
    برخی از اصلاحطلبان همانند کرمهایی که بوی کثافت جلبشون کرده، دنبال ضعف ها میگردند تا چیزی را پیراهن عثمان کرده و فریاد وا اسلاما سر دهند. خاک بر بی غیرتشون!
  • حجت ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    7 1
    سفسطه نکنید
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      تو سفسطه نکن
  • mazaher IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 9
    سلام هرکس باید مطیع قانون کشورش باشد وسلام.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      آورین بر تو قانونمند عزیز آورین !
  • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    25 3
    چرا فقط برا حجاب این همه دلسوزی می کنید گشت ارشاد را برای مدیران و مسئولین مملکت قرار بدید که آبروی هر چه اسلام مسلمانی بردند
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 1
      اینهمه گشت گذاشتن ندیدی؟ مشکل تو تو خوارجی بودنت هست
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    29 18
    فقط بی غیرت هایی که کنترل حجاب خونواده از دستشون خارج شده بی حجابی را خوب میدونن!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 21
      انقدر بی ارزش هستی که نیاز به جواب نداری!!
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      شما خیلی غیرت داری ؟ ۱۰ سال تو جنگ یوگوسلاوی اخبار میگفتن حالا یاد حجاب افتادی ؟
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      شما خودت چی؟
    • جواد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 22
      این عبارت مصداق بارز توهین به امثال منه که هم همسرم محجبه‌س هم از خانواده ایثارگرانم و هم از سادات. با این ادبیات میخوای از دین دفاع کنی؟ لاف در غریبی زدن کار سختی نیست
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      12 0
      خودت جواب نداری که هرچی لایق خودت بود رو به ایشون گفتی
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 9
    نوشته بجایی بود اون دو هنرمندی که کشف حجاب کردند ر پیرزای برای دیده شدن است نه برای مهسا امینی
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 6
    محسن مهدیان عزیز
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    ۹۵ درصد زنان ودخترا که تو خیابان هستند نوع لباس پوشیدنشان مثل مهسا است حالا چرا این دختر را دستگیر کردن
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 2
      هرچیزی جای خودش بعدش الکی آمار نده
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا هیچکدام از علما در این مورد اعلام نظر نمی کنند؟؟
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 0
    امثال تحلیل هایی چنین خود گواه و اثبات وضعیت موجود
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    11 0
    چرا نزول خوردن که گناه کبیره است وبانکها می خورند جلوش گرفته نمیشه
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      که داره گرفته میشه در ضمن هرجیزی جای خودش
  • هاشم IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    13 20
    اصلا چرا بازداشت جمع کنید گشت ارشاد رو به مبارزه با ارازل اوباش اقتصادی گسیل داری نه به مبارزه ضعیفترین قشر جامعه .
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      7 2
      دنبال بی حیایی هستی؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      5 1
      بدحجابان اگه ضعیف بودن که اینقدر وحشی نبودن در ضمن هرچی جای خودش
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    12 3
    در کجای تاریخ ایران شخصی برهنه به خیابان آمده؟
  • شاپرک IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 4
    کشور های آزاد دنیا باید امثال این شخص را تحریم کنند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 12
    چرا بین فکر نمی کنید مهسا از رفتا خانوادش ترسیدسکته کرد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      خانواده قطعا مهمه
    • DE ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      معلومه که خودت خانواده مخوفی داری. حواست باشه که باهاشون مسافرت نری
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    16 2
    #مهسا امینی
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      8 2
      لاشخوری ممنوع
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      12 4
      روحش شاد دخترک مظلوم ! روحش شاد ..
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      14 0
      اگه مظلوم بود که .....
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 12
      یعنی مظلوم نبود این دخترک بینوا ؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 1
    رسانه آزاده باشید
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 1
      آزاده هست نکنه منظور از آزاده اینه که رسانه فاسد باشه؟
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    بسیار مشکوکه این اوضاع
  • فیروزه مصدرالانوری IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    ولو با تاخیر، خودش یکدنیا حرف داره واسه گفتن . بقیه کاراهاتون رو هم به خدا واگذار میکنیم.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    جان و خون مردم اررزشمند است
  • ایرانی IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    دعا میکنم یه روز
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      دعا کن کامنت منو هم مشرق کامل منتشر کنه !
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 0
    مرد حسابی جونارو دارند دین گریز میکنید
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 2
      اول نوشتن یاد بگیر بعد از اسرائیل کامنت بزار
  • علیرضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 3
    کشورماجمهوری اسلامیست حجاب هم باید در شان جمهوری اسلامی باشد هیچکس حق تعدی ازقانون نباید بکند.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 2
    آنقدر ضعیف هستی مشرق که نظرات منطقی رو منتشر نمی کنی
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      دقیقا گل گفتی
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      فعلا که تا تونسته منتشر‌کرده
  • GB ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    متن دلسوزانه ای بود
  • جعفری IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    به امید اصلاح همه امور
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    آقای مهدیان اگر دختر شما توسط گشت ارشاد کشته میشد هم همین حرفها رو میزدی
  • علی اصغر از تهران IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 1
    ارشاد به پلیس مربوط نمی شود اجرا حکم به پلیس مربوط میشود هر کس این آدرس غلط برای پلیس تعریف کرده دیگر ارشاد نمی شود این میشود اجرای حکم این دیگر امر به معروف نمی شود ارشاد و امر به معروف وظیفه روحانیت و حوزه است نه پلیس این بنده خداها نیروی انتظامی هم گیر افتادند در این مصیبت آباد
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      اتفاقاریکی از کارهای پلیس، فرهنگیه
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 2
    تو کز مهنت دیگران بی غمی،نشاید که نامت نهند آدمی!!!!!
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      خدا پدرت رو بیامرزد والله
  • مسلمان ایرانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    24 7
    سلام علیکم آقا یه چی درمورد مهسا امینی بگم احتمال اینکه این خانوم بخشی از پازل یه نقشه باشه کم نیست! دریک نقشه، براحتی میتونن به این خانوم چیزی خورانده باشن که نتیجه ش سکته قلبی یا مغزی باشه،حالا با اطلاع ایشون یا بی خبر، بعد خانوم رو با وضع ناجور وبد حجاب بیارن جلو چشم گشت ارشاد تا دستگیر بشه ،وپس از دستگیری و در مقر پلیس اتفاقات طرح ریزی شده رخ بده و پس از انتشار خبر فوت، سناریو های بعدی کلید بخوره
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      خانم مارپل و مستر پو آرو هم چنین نظری دارند
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      زیادی فیلم می بینی مثل اینکه
    • US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      حدستان درست بود، داییش دارو تو نوشیدنیش ریخته بود. یک توطئه از پیش طراحی شده
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      1 0
      دختره حجابش از اکثر زنان صداوسیما در اینترنت بهتر بود!!
    • DE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      این هنرهای پازلی جنایتکارانه که با سکته و خودکشی جز کثافتکاریهای صهیونیسمه
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      چه ذات کثیف و پلیدی تو داری
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    باسلام ، آن کسانی که امروز با گشت ارشاد مخالف هستند و هیاهو می کنند دم از ازادی و دموکراسی می زنندآیا از آزار واذیت محجبه ها در فرانسه و ممنوعیت تحصیل برای صاحبان حجاب در برخی کشور ها یا تعرض به جانشان حرفی زده اند آیا حقوق بشر معنی دیگری دارد که ما نمی دانیم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    باسلام ، آن کسانی که امروز با گشت ارشاد مخالف هستند و هیاهو می کنند دم از ازادی و دموکراسی می زنندآیا از آزار واذیت محجبه ها در فرانسه و ممنوعیت تحصیل برای صاحبان حجاب در برخی کشور ها یا تعرض به جانشان حرفی زده اند آیا حقوق بشر معنی دیگری دارد که ما نمی دانیم آیا مخالفان امروز گشت ارشاد موافقان فردای کشف حجاب زنان طبق تجربه ی رضا خانی ایران نیستند و اینکه امنیت فردای ابروی دخترانمان ایا حمایت از سربازان بی ادعا که کتک می خورند که به ناموسمان دستی دراز نشود نیست ..... امروز مشتی پول می گیرند که عریان شوند و تبلیغ عریانی کنند( سلربیتیهای خود خوانده ) نصیب من وناموسم چی میشه غیر از بی آبرویی اون ملیاردی می گیره و ما بی آبرویی
  • FR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    چرا دارید تعدادی را تطهیر می کنید.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    ضمنا گاها می شه دید کسانی پشت سر مهسا امینی سرو صدای زیادی به راه انداخته اندکه نه اعتقادی به مهسا امینی دارند و مهسا امینی های موجود براشون اهمیتی داره فقط برای عقده گشایی های سیاسی به دنبال فرصت هستند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    واقعا نمیدونم چی بگم...
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    پلیس برای. قانون. با مجرم. برخورد می کند
  • حسین IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    چرا بعضی ها سفسطه میبافید ا،،میگویندگر لخت بیاید باید باش برخورد کرد نه هیچ آدم سالمی لخت به خیابان نمیاد اگه میخواهید جلو مانتوهای جلوباز ونا جور وشلوارهای و لباسهای ناجور را بگیرید تولیدیها وگمرک را کنترل کنید نمی‌خواد به جون مردم بیوفتید
  • رضا IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    حرف نزنید شما فاصله زمین تا خورشید هم نمیدونید
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    هر زمانه ای ملزومات خودش را دارد، قیاس بی ربط نکنید،
  • عزائیل IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اشغالترین ادمها بیسواد ترین ادمها وعقده ای ترین ادمها
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 9
    بزرگوار این خانم حجابش مورد آن چنانی نداشته
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    یاد بگیر
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 12
    در موردپلیس زن خبره،لازم است چادر کنار گذاشته شود مانتوی مناسب،حجاب قابل است
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      فکر کنم تو پلیس زن باشی میخوای دربری از چادر؟
  • ناصر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 12
    سوال کرده خودش جواب داده
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 15
    چرا مسئولیت ارشاد ‌حجاب و موارد مشابه به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که پلیس در مقابل مردم قرار گیرد
  • مهرانا US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 11
    آخه این طفل معصوم که حجابش کامل بود،دق کرد از این انگی که به ناحق بهش زدن🖤 چجوری میخاین اون دنیا جواب بدین
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    حرفهای ایشون کاملا سطحی و بی پشتوانه هست
  • سرباز ایران IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 16
    شما نمی توانید به سلبریتی بد حجابی که در سر در سینماها فیلم اکران می کند گیر نداده و به دختری که برای خرید بلیط تماشای همان فیلم به سینما می آید بخاطر حجابش گیر بدهید. چرا؟ چون همان سلبریتی که فیلمش قانونی اکران گردیده، الگوی آن دختر بد حجاب است. شما الگوها را رها کرده و به پیروان گیر می دهید!
  • DE ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    تعاری بشکند ، ماستی بریزد
  • ایراندخت IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    گشت ارشاد ؟
  • وحید IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    من با جنا مهدیان موافقم
  • مرادی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    احسنت
  • مهدی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    یه عده میگن ضرب و شتم شده ولی تو فیلم کاملا عادی و سالم بنظر میاد و هیچ حالت بیحالی و بیمارگونه ندارد! اما استرس و ترس بخاطر بازداشت، به احتمال زیاد وی را به ایست قلبی رسانده! بیماریهای زمینه ای وی هم باید بررسی شود!
  • برزو IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    عالی
  • محمد DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 11
    چه ربطی به عریانی داره ؟
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 16
    اگه راست میگی نظراتی که حذف کردی پخش کن فقط نظر خودتون رو پخش میکنید
  • محمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 15
    تاقانون حجاب اجباری هست این ادامه پیدا خواهد کرد
  • ایران خدانگهدار IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 15
    متاسفانه دوستان دیندارمون هر جور که زبونشون بچرخه حرف میزنن و توهین میکنن.یادمون باشه حضرت عیسی گفت اولین سنگ رو کسی بزنه که تا حالا گناه نکرده.
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 14
      متاسفانه دوستان دین دارمون که ادعای دین و ایمان دارند بلافاصله حکم کافر بودن صادر می‌کنند به هر کانتی که مخالف رای و نظرشون باشد ..!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    در مقابل این منکر اجتماعی، پلیس وظیفه داره برخورد معقول داشته باشه، اگر برخورد پلیس معقول بوده باشه نمیشه به خاطر این که فردی به خاطر فشار روانی قضیه سکته کرده پلیس رو مؤاخذه کرد. من یک بار توی دوران دانش آموزی سر مسائل درسی و... قلب درد گرفتم، ممکن بود اتفاق بدی هم بیفته، اگر میفتاد دلیل بر این میشد که مدرسه و نظام ارزشیابی ماهیتا چیز غلطیه و باید از بین بره؟ موضوع اینه که خونه ملت برای یک عده فقط ابزاره برای اهدافشون، اگر لازم بشه میشند مدافعش اگرم لازم بشه از ریختنش حمایت میکنند مثل دفاع از تحریم کننده‌ها و دشمنان ملت. الانم این موضوع براشون ابزاریه که اصل الزام اجتماعی حجاب رو نفی کنند با سوار شدن روی احساسات. قطعا کسی از این فوت ایشون خوشحال نیست مگر کسانی که منتظر چنین فرصت‌هایی‌اند برای اهدافشون.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    من قبل انقلاب هم حجاب داشتم
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      خوبه
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 7
      من قبل از انقلاب هنوز متولد نشده بودم !
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    ماشاالله
  • فاطمه IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 11
    اینهمه پسران جوان مارو کشتند هیچ کس حرفی نزدنه دولی نه مردم حالابه خاطر یه نفر که خودش مردهمه بیدارشدند اینهمه شهید دادیم مذهبیا صداشون درنیومد
  • مهدی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    یک بنده خدایی ازدنیارفته باید علت مرگش پیدابشه این همه دادار دودور چیه گشت ارشاد کشتش خیر اگر کشته لطفا مدرک بیارید تمام
  • نصز IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 22
    درست در زمانیکه رئیس جمهور به عمان رفته بود غائله متروپل ابادان پیش امد . شاید که با زیر سئوال بردن توان ساختمان سازی ایران مانع قرارداد های عمان با ایران شوند وسفر رئیس جمهوری را تحت الشعاع قرار دهند واکنون هم در جریان سفر ایشان به ازبکستان و عضویت ایران در پیمان شانگهای این جریان فوت خانم مهسا امینی انهم دختری از دیار کردستان .ایا نباید کمی سوء ظن پیدا کنیم که این حادثه ها نمیتواند بدون پیش طراحی انجام شده باشد . و باید انتظارکشید که برای سفر ایشان به امریکا چه خوابی دیده اند .که از دست سامری های گوساله پرست هر کاری بر میاید. تا شیطان هست وسوسه های شیطانی هم هست و باید پناه برد به خدا از وسوسه های شیطان..
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 13
      حرف و سخن شما متین و صحیح و منطقی ولی چرا باید برخوردهای پلیسی گشت ارشاد باعث چنین دلخوری و کدورت و دو قطبی سازی در جامعه ما بشود ؟
  • US ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 11
    آن‌گاه که غرور کسی را له می‌کنی، آن‌گاه که کاخ آرزوهای کسی را ویران می‌کنی، آن‌گاه که شمع امید کسی را خاموش می‌کنی، آن‌گاه که بنده‌ای را نادیده می‌انگاری، آن‌گاه که حتی گوشت را می‌بندی تا صدای خرد شدن غرورش را نشنوی
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 15
    ببین هر توجیهی یعنی دفاع غیر عقلایی
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    1 13
    اگر گشت ارشاد ضرورت عقلانیه چرا زمان پیغمبر نبوده؟
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    جای مهسا
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 16
    حالا اگه همه با حجاب باشن و محجبه چه دردی از مردم دوا میشه ؟ گرونی کمتر میشه؟
  • ح.ر_ اس IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    با سلام و درود بررسی و تحلیلی کاملاً منطقی ، مستدل و بدون خدشه ، با در نظر گرفتن همه جوانب لازمه.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 43
    چند روز پیش خترم رو بردم پارک نیاوران. انواع و اقسام پوشش وجود داشت از اونکه اصلا حجاب نداشت تا اون که چادری بود. همه بچه هاشون رو آورده بودن برای بازی و تفریح. لذت بردم از این مردم که حواسشون به بچه هاشون بود. نه اون که چادری بود بچه هاش رو جدا کرد از بقیه نه اون که حجاب نداشت به بقیه کاری داشت. این مردم خیلی متمدن هستند خیلی.
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 8
    لعنت خدا بر شما باز هم بچسبونید به منافقان و آمریکا و داعش
  • ط.ش IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    لااکره فی الدین یعنی در اعتقاد به دین اجباری نیست،... ولی وقتی دینی رو انتخاب کردی باید بهش پایبند باشی..در دین اسلام هم حجاب واجبه. واجب هم معنی‌اش معلومه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس