کد خبر 1418740
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
اندوه مهسا امینی و اشک تمساح آمریکا و انگلیس

در ماجرای تراژیک مهسا امینی، آمریکا و انگلیس بهتر است به جای ریختن اشک تمساح، فکری به حال جنایات خود کنند و اجازه دهند جامعه ایران بدون فشار و مداخله خارجی، به مسائل و مشکلات خود بپردازد.

به گزارش مشرق، فوت تراژیک خانم مهسا امینی، قلب‌های بسیاری را به درد آورد. دختری اهل سقز که در یکی از مراکز پلیس امنیت اخلاقی تهران دچار سکته شده و پس از دو روز جان باخت. جان باختن دردناک او، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

واکنش برخی مقامات آمریکایی و رسانه‌های انگلیسی در این میان قابل تأمل است.

واکنش‌هایی که با نقاب دفاع از حقوق بشر پوشانده شده و البته برای اهل سیاست موضوع جدیدی نیست و باید آن را بخشی از کارزار همه جانبه آنان علیه جمهوری اسلامی ایران دید و به پرونده قطور این مورد اضافه کرد.

در همین زمینه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اطلاعیه‌ای با تکرار ادعای دروغین فوت خانم امینی بر اثر ضرب و شتم، ضمن ابراز نگرانی، خواستار پاسخگویی مسئولان ایران در این زمینه شد. رابرت مالی مأمور ویژه دولت بایدن در امور ایران نیز این ماجرا را هولناک خوانده و خواستار بازخواست مسببان آن شد.

در میان رسانه‌های خارجی و معاندی که سعی در ماهی گیری از این اب گل آلود و سوار شدن بر موج این حادثه تلخ دارند، بی بی سی فارسی مانند اغلب موارد، جلودار غبارآلود کردن فضا و تهییج افکار عمومی و ارائه روایت‌های مغشوش است.

اینکه برای مرحوم امینی چه اتفاقی رخ داده و مقصر آن کیست، برای جلوگیری از تکرار آنچه باید کرد، با موضوع حجاب در اماکن عمومی و ادامه یا تجدید نظر در فعالیت گشت ارشاد چه باید کرد و سوالاتی از این قبیل که این روزها ذهن بخشی از جامعه ایران درگیر آن است، موضوعاتی کاملاً داخلی است و دخالت بیگانگان در این قضایا به هیچ عنوان از روی دلسوزی برای ایرانیان و زن ایرانی نیست و به قول معروف آنان اگر بیل‌زن هستند بهتر است باغچه خود را بیل بزنند. نگاهی به وضعیت و آمارهای آمریکا و انگلیس در این زمینه به روشنی گویای واقعیت هاست.

سال گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد ۲۰۰۰ پلیس انگلیس فقط طی چهار سال (از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) به آزار جنسی متهم شده‌اند. در میان قربانیان تجاوز پلیس انگلیس، حتی کودکان نیز به چشم می‌خورند. این اتهامات، همه نیروهای پلیس انگلیس، از درجه داران جز، افسران تا فرماندهان واحدها را در ۳۹ یگان پلیس در سراسر این کشور در بر می‌گیرد. اسناد نشان می‌دهد این اتهامات و سایر مفاسد پلیس انگلیس اغلب به طور عمدی پنهان مانده و لاپوشانی می‌شود.

جنجالی‌ترین پرونده مربوط به یک افسر پلیس به نام کوین کوزنز (Wayne Couzens)، بود که دختری به نام سارا اورارد (Sarah Everard)، را به قتل رساند. وین کوزنز، ۴۸ ساله و افسر پیشین پلیس انگلیس که در زمان قتل، از مأموران پلیس حفاظت از سفارت آمریکا در لندن بود، سارا اورارد ۳۳ ساله را که از منزل دوستش باز می‌گشت، به بهانه نقض مقررات کرونایی، سوار خودرویی که از قبل کرایه کرده بود کرد، پس از بردن به یک منطقه خلوت و تجاوز به این دختر جوان، او را خفه کرد و جنازه وی را به آتش کشید.

بقایای جسد سارا یک هفته بعد از ناپدید شدن، در جنگلی در صد کیلومتری جنوب شرقی لندن پیدا شد. در جلسات محاکمه پلیس قاتل، مشخص شد او این جنایت را کاملاً از قبل برنامه ریزی کرده بوده و به گفته قاضی که برای این قاتل متجاوز حکم حبس ابد صادر کرد، کوین هرگز به طور جدی از این جنایت ابراز پشیمانی نکرد.

نکته جالب توجه آنکه یک مسئول انگلیسی تأیید می‌کند برخی از کسانی که در انگلیس پلیس می‌شوند به این دلیل است که این شغل به آنها قدرت داده و فرصت در اختیارشان قرار می‌دهد!

در آمریکا هم وضعیت اگر بدتر نباشد، بهتر نیست. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ حدود ۲۵۰ زن به وسیله شلیک مستقیم پلیس آمریکا کشته شده‌اند. (آمار کل کشته شدگان توسط پلیس در این بازه زمانی ۵۶۰۰ نفر است) ۸۹ نفر از زنان مقتول در خانه خود یا سکونتگاهی که در آن اقامت داشتند، کشته شده‌اند.

تحقیقات دانشگاه ایالتی بولینگ گرین نشان می‌دهد طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ پلیس آمریکا دست به ۴۰۵ مورد تجاوز جنسی، ۶۳۶ مورد آزار جنسی از نوع دیگر در ارتباط با زنان و ۲۱۶ خشونت جنسی در حق مردان زده‌اند.

اما این آمار همه واقعیت نیست. چرا که بسیاری از قربانیان به دلایل مختلف ماجرا را گزارش نمی‌کنند. یکی از محققانی که این موضوع را دنبال می‌کند، می‌گوید؛ وقتی از سوی پلیس مورد تجاوز قرار بگیرید، با چه کسی باید تماس بگیرید؟!

تحقیقات نشان می‌دهد آمار واقعی ۵ برابر موارد گزارش شده بوده و بخش قابل توجهی از قربانیان کودکان هستند. حکومت آمریکا به طور سیستماتیک پرونده‌ها را لاپوشانی کرده و به اصطلاح از نیروهای پلیس در برابر اتهام‌های اینچنینی محافظت می‌کند.

این تنها گوشه کوچکی از وضعیت برخورد پلیس آمریکا و انگلیس با زنان کشور خود است. در چنین شرایطی چگونه می‌توان باور کرد نگرانی آنها برای پرونده مرحوم مهسا امینی و امنیت زن ایرانی واقعی است. بهتر است آنان به جای ریختن اشک تمساح و دخالت‌های بیجا در امور دیگران، فکری به حال جنایات خود کنند و اجازه دهند جامعه ایران بدون فشار و مداخله خارجی، به مسائل و مشکلات خود بپردازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 3
    از انگلیس استعمارگر, عامل قتل, فقر و اعتیاد صدها میلیون انسان توقع دارید در ماجرای مهسا امینی, خباثت بخرج نده?! همین غده سرطانی رژیم کودک کش صهیونیستی رو انگلیس شیطان صفت بوجود آورد
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 0
    از آمریکا و انگلیس با توجه ذات کثیفشون, گله ای نیست. ولی ادااطوار احزاب اصلاح طلب در این ماجرا تعجب برانگیزه
  • مجیدی US ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    احسنت
  • محمد.قم IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 1
    خارجیا رو ول کن.این وسط محمد خاتمی رییس فتنه ۸۸ و کشتار مردم بی گناه و علی مطهری و بعضی از خودی های انقلابی چی میگن دیگه؟
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    7 0
    جورج فلوید رو یادمون نرفته که زانوی پلیس رو خرخرش بود تا مرد! حالا برا یکی که تو کلاس سکته کرده حرف مفت میزنن؟! هرکی الان بتونه چیزی بگه آمریکاییا باید خفه خون بگیرن با افتضاح پلیسشون
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    5 2
    بنده خدا مانتو بلند داشت بی حجاب هم نبود
  • براتی IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    5 1
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • جمالوند IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    مرگ بر انگلیس و آمریکا
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 1
    خدا رحمتش کند تقدیر این بنده خدا هم اینگونه رقم خورد واقعا خدا به پدر و مادرش صبر عنایت کند خیلی خیلی سخته اونایی که فرزند جوان دارند بخصوص دختر درک میکنند خدایا خیلی سخته خدایا صبر بده به خانواده اش
  • بیرانوند IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    انگلیس و آمریکا بی آبروتر از این هستن که بتونن جنایاتشون نسبت به ملت خودشونو بپوشونن
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    2 0
    احسنت
  • US ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 0
    نباید کاری کنیم که دشمن شاد کن باشه
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 0
    چرا واسه این دختر یقه پاره نکردند هشتک نزدن .... شلیر رسولی ۳۶ ساله اهل روستای چشمیدر از توابع سروآباد ساکن مریوان بود. او چهار روز قبل برای کمک به زن همسایه، وارد خانه آنها شد. اما هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که به شکنجه‌گاه مرد متجاوز قدم می‌گذارد. او وارد آنجا شد. وقتی متوجه شد که مرد همسایه قصد تعرض به او را دارد، لحظه‌ای معطل نکرد. او داد و فریاد کرد. همسایه‌ها جمع شدند و پلیس را خبر کردند. ولی این زن نتوانست در آن خانه شیطانی دوام بیاورد. او شیشه پنجره را شکست و خودش را به پایین پرتاب کرد.حالا این زن به نماد عفاف حیا در کردستان معروف شده روحش شاد
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    گشت ارشاد از قبیل توصیه به حقه و نمیشه تعطیل بشه اما میشه تکامل پیدا کنه.
  • SG ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    عالی گفتی
  • هادی مهندی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 1
    بیایید یکم براش طلب آمرزش کنیم و فاتحه ای بخوانیم.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    8 1
    متوجه نمی شم چرا آقایان علاقمند به کشف حجاب زنان و دختران مردم هستند!
  • فریبا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    2 1
    ان شاءالله خدا بیامرزش
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 0
    حقوق بشری در انگلیس و آمریکا وجود نداره. نمونه ی واضحش ایجاد جنگ در کشورهای شرق آسیا
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 1
    چندتا از فیلمهای اجرای انواع فنون رزمی پلیس نایس و مهربان آمریکا و اروپا روی زنان و دختران وحشی آمریکایی اروپایی رو هم می گذاشتی بد نبود
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 0
    ممنون از متن حق طلبانه تون.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    5 0
    والا ایران بیعرضه ست ، سیاست صدا سیما تو شبکه های بین المللی رو هجومی کنید، اینقدر دختران اونوری مسلمون میشن، انگلیس و آمریکا هم فیتیله رو میکشن پایین
  • قنبری IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 0
    مرگ بر انگلیس و آمریکا
  • رامین IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    5 0
    آمریکا و حقوق بشر؟خخخ
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    6 0
    اینو چرا نمیگین که زنان مسلمانی که بخاطر حجاب درسرزمین همین دولتها دچار ازار اذیت میشن ملیتشون هم نه ایرانی بلکه انگلیسی فرانسوی
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    2 0
    حقوق بشر آمریکایی و انگلیسی فقط یه جوکه
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 7
    چرا از جریمه اجتماعی بجای گشت ارشاد برای مقابله با بدحجابی استفاده نمی کنید؟
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 0
      فرقی نداره کسی که پول داشته باشه دائم تراول میده باز هم جیغ و داد راه می اندازند
  • RU ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    خوبه نصف ایران چه کارایی نکردن
  • RU ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 2
    خوبه خودمونیم اشک ریختیم
  • RU ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 2
    والا من نمی‌دونم چرا آنقدر موضوع سخت میکنید روی تمامی لباس های پلیس یه دوربین هست برای خوشگلی که نیست پلیس نساختتش برای جلبه توجه ؟! از ویدیوی ضبط شده اش استفاده کنید.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 6
    امریکا وانگلیس مشکلات خودشون رو حل کنند که کثافت تمام جامعه انها را گرفته
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 16
    گشت ارشاد در قضیه اخیر واقعاً مظلوم واقع شد. #من_موافق_گشت_ارشاد_هستم.
  • RU ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    10 7
    والا من نمی‌دونم موی سر چه تحریکی می‌کنه یا بعضی از مردم واقعا مشکل جنسی دارند که با موی خانمی تحریک میشن . کمی نفس خودتون قوی کنید.
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      1 0
      مطمئنا خدایی که شما رو آفریده بسیار بیشتر در جریان این مسئله بوده و هست و خواهد بود. وقتی خودش تو قرآن کریم واضحا به خانمها دستور داده که بدن و سر خودشون رو بپوشونن فکر نمی‌کنم دیگه توجیهی باقی بمونه.و در جای دیگه دستور داده که چشمها رو از نامحرم بپوشونید در واقع رعایت هر دوی این موارد(رعایت حجاب و حفاظت نگاه از نامحرم چه مرد چه زن) واجبه همونقدر که شما از آقایان انتظار دارید نگاه نکنند یا نفسشون رو قوی کنند دقیقا همونقدر و شاید بیشتر خانمها باید حجاب و نگاه به نامحرم رو رعایت کنند
  • RU ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    8 1
    والا نمی دونم تا حالا مناطق بالای تهران رفتید مثل جردن یا خیابان فرشته اصلا حجابی در کار نیست مثل میامی آمریکاست. نه گشتی هست نه خبری از پلیس انتظامی به جز پلیس راهنمایی رانندگی به خاطر دور دور خوش گذرانی
  • مرتضی IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 1
    مشرق!!! تو به سیاست کشورای خارجی و دشمن چیکار داری. اونا باید دشمنی کنن و.... توو این یک سال ریاست آ رئیسی، بیشتر از ده مورد اشتباهات فاحش شده که کارها و شگفتانه هایی مانند کرونا، همسایگان ،شانگهای ، بریکس و... رفت زیر سایه.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 1
    از شبکه ها و تلویزیونها و کانالهای دشمنان انتظاری نیست. چرا تالارهای گفتگوی شبکه های اجتماعی مثلا بورسی داخلی باید جولانگاه نشر شایعات و اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و ترغیب به شورش و اغتشاش شود. نظارتی نیست؟! نمونه: سری به سهامیاب بزنید ببینید چه بلبشویی هست
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 1
    احسنتم. این گزارشات بایستی بیشتر پخش بشوند. توسط مردمی که دلسوز کشورشون هستند.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    6 0
    کاش رسانه های ایران کمی کارشان را بلد بودند.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    حالا که در این دنیا نیست . هر کس اندکی تفکر کند . آیا سزاوار بود
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    5 4
    گم شید
  • CA ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 3
    میدونم چاپ نمیکنید یا اینکه خودتون ادیتش میکنید ولی جان مادرتون دست بردارید از این داستان حجاب بازی تو خود عربستان هم دیگه مثل قدیم نیست
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      آره بابا می تونید از دینتون هم دست بردارید چون همه دارن همین کارو می کنند فکر کنم خدا عوض شده
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    بجاى اين حرف ها نبايد مراكزى كه مسؤليت فرهنگى و آموزشى و تبليغى دارند و سالانه ميلياردها تومان از دولت بودجه ميگيرند و به وظيفه خود عمل نميكنند را زير سؤال ببريد ؟!
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 1
    ماله کشا
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 4
    با سلام ودرود بر این نویسنده ی محترم و بزرگوار این مقاله ی ارزشمند ، ضمن تشکر عرض می کنم همانطوری که خاطر شریفتان مستحضراست ، بحمدالله تعالی ملت نجیب و فهیم کشورمان ببرکت گفتار ها و بیانات روشنگرانه ی بزرگوارانی نظیر حضرتعالی کثرالله تعالی امثالکم ،به یاوه گوئی های دشمنان فاسد و مفسد خود اهمیتی نمیدهند ، آنان تیره بختانی هستند که فقط خودشان را رنج می دهند به پارسِِ زیادِ سگان در برون __بدنبال آنها سگان در درون __ سگانی که ولگرد در هر رهند __ مگر عاقلان هم بها میدهند ؟__
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    3 2
    باشه ! شما که راست میگی.... حالا آمریکا و انگلیس همه بد! چرا یه آمریکایی یا انگلیسی درخواست نمیکنه بیاد ایران پیش شما با رافت اسلامی و انقلابی زندگی کنه و از زن بودن و حجاب خودش لذت ببره؟
    • محمد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 1
      سلام کتاب مسافری از سرزمین آفتاب که اتفاقا نمونه ای از همین خانمهای بزگوار است را بخوانید
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    متاسفانه آبروی نظام در داخل وخارج خدشه دار شد
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 2
    امریکا و انگلیس و بی بی سی و اینتر اشغال و...به جای خود اما مردم لجن پراکنی یه عده سلبرینی بی حیا رو در روز اربعین که به هر بهنه فحشا و بی بند و باری رو ترویج میکنن از یاد نخواهند برد
    • علیرضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      2 2
      به کوری چشم دشمنان ، جمهوری اسلامی در قلب مسلمانان ایران و جهان نشسته و با این توطئه ها خللی در آن وارد نخواهد شد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    متاسفانه باید رسما عذرخواهی کند
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    جامعه ایرانیتون
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 2
    مرگ این خانم بهانه ای است برای لاشخوران داخلی و خارجی برای حمله به جمهوری اسلامی وگرنه همین دیروز یکی از ماموران نیروی انتظامی ناجوانمردانه ترور شد و هیچ صدایی از این جماعت درنیامد
  • حسن حسینی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    من از برادران ! انگلیسی و بخصوص امریکایی تشکر می کنم بابت همدردی و دلسوزی هاشون ! اینها حتی وقتی شیرین ابو عاقله و راشل کوری بیرحمانه توسط اسراییلی ها کشته شدند دچار خفقان شدند و نطقشون در نیومد ! امریکایی هایی که جون شهروند خودشون براشون مهم نیست اما شهروند ما براشون مهمه باز هم تشکر چخ تشکر !
  • مجید IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    ببینید کار به جایی رسیده که بزک کردن موضوع توسط بعضی داخلیها دشمن را وارد ماجرا کرده؟؟؟!!!!
  • كريم IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 5
    جنايتكارتر از پليس آمريكا و انگليس هيچكس سراغ ندارد.
  • ن IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    شما کم برای جورج فلوید اشک تمساح ریختید ؟
  • نیش فعال IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 1
    آمریکای جنایتکار اشک میریزه واقعا مضحکه
  • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    4 3
    موافقین بی حجابی اکثرا موافق فسادن
  • رضایی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    متاسفانه در کشور ما تفسیر امر به معروف و نهی از منکر خیلی متفاوت است. یکی می آید خیلی مودبانه و با احترام مسئله را حل می کند ولی دیگری با ...
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 1
    گشت ارشاد رو از مامورین کارآزموده انتخاب کنید‌. بعد هم این گشت برای برخورد با ساختارشکنان درست شده نه برای زن و دختر مردم که حالا در حجاب سستی می کنند و عادتشونه و نه از روی عمد و قصد و غرض. مامور گشت ارشاد باید بتونه بین این دو فرق بذاره. آفت بلدی هم اعمال سلیقه فردی ست. بین دو تا واحد گشت ارشاد ملاک اقدام متفاوته و یکی نیست!!! این یکی به بدترین حجاب گیر نمیده و اون یکی می بینی به یک پوشش متعارف واسه مثلا یه روسری عقب رفتن گیر میده. این هم مصیبته. یعنی یک معیار واحد وجود نداره در این بین.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    آمریکا و انگلیس مراقب اعمال خودشون باشن
  • حسن حسینی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    دلم کباب شد دوستان! عزیز امریکایی ما خیلی برای مهسا دلسوزی کردند ازشون ممنونیم اونها حتی وقتی شیرین ابو عاقله و راشل کوری رو اسراییل کشت ککشون هم نگزید ! دستشون درد نکنه بایت این همه دلسوزی !
  • نصر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    2 0
    درست در زمانیکه رئیس جمهور به عمان رفته بود غائله متروپل ابادان پیش امد . شاید که با زیر سئوال بردن توان ساختمان سازی ایران مانع قرارداد های عمان با ایران شوند وسفر رئیس جمهوری را تحت الشعاع قرار دهند واکنون هم در جریان سفر ایشان به ازبکستان و عضویت ایران در پیمان شانگهای این جریان فوت خانم مهسا امینی انهم دختری از دیار کردستان .ایا نباید کمی سوء ظن پیدا کنیم که این حادثه ها نمیتواند بدون پیش طراحی انجام شده باشد . و باید انتظارکشید که برای سفر ایشان به امریکا چه خوابی دیده اند .که از دست سامری های گوساله پرست هر کاری بر میاید. تا شیطان هست وسوسه های شیطانی هم هست و باید پناه برد به خدا از وسوسه های شیطان..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس