کد خبر 141897
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲

"شين آه لام"، ورزشكار زن كره‌جنوبي در ماده اپه شمشيربازي بازي‌هاي المپيك به نشانه اعتراض به داوري يك ساعت كامل روي پيست مسابقه نشست و گريه كرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: یاما شمایاکینا از اوکراین، مدال طلای رقابت‌های شمشیربازی اپه بانوان در رقابت‌های المپیک را کسب کرد، اما این "شین آ لام" از کره‌جنوبی بود که تیتر روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد.

شمشیرباز کره‌جنوبی پس از شکست در مرحله نیمه‌نهایی مقابل بریتا میدمن از آلمان با چشمانی اشک‌بار تأخیری طولانی در ادامه مسابقات به وجود آورد.

ديدار اين شمشيرباز اهل كره‌جنوبي در مرحله نيمه‌نهايي با نتيجه‌ 5 بر 5 دنبال مي‌شد، اما ساعت شمار يك ثانيه بيشتر وقت را نگه داشت و همين كافي بود تا ورزشكار آلماني از آن يك ثانيه نهايت استفاده را برده و يك امتياز كسب كند و بازي را به سود خود به پايان رساند.

این نتیجه تیم کره‌جنوبی را به شدت خشمگین کرد، اما اعتراض آنها مورد قبول واقع نشد و سرمربی شین به بیرون سالن مسابقه اسکورت شد.

شین در این باره اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم چگونه احساساتم را توصیف کنم. تلاش زیادی کردم تا بتوانم مدال المپیک را پس از 4 سال کسب کنم. در عرض تنها یک ثانیه شکست خوردم و پذیرش این مسئله غیرممکن است.

ورزشكار كره‌اي به اين تصميم اعتراض كرد و وقتي فهميد كه به اعتراض او توجه نمي‌شود، روي پيست يك ساعت به نشانه اعتراض گريه كرد، اما وقتي بعد از يك ساعت فهميد كه اعتراض و نشستن او فايده‌اي ندارد، پيست را با نهايت ناراحتي ترك كرد. مربی وی به دفاع از شمشیرباز کره‌ای پرداخت، اما پس از بحث طولانی مدیر فنی و مقامات فدراسیون شمشیربازی هیدمن برنده اعلام شد.


شین پس از 70 دقیقه تأخیر برای کسب مدال برنز به میدان رفت اما با نتیجه 15 بر 11 مقابل یوجی سان از چین شکست خورد. شمیاکینا نیز با نتیجه 9 بر 8 مقابل هیدمن آلمانی در وقت‌های اضافی به برتری رسید و مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس