کد خبر 1419212
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
اشتباه یزدانی در مصاف با تیلور

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به رقابت سخت ایران و آمریکا در مسابقات جهانی صربستان گفت: حسن یزدانی با همان شیوه سال قبل به مصاف دیوید تیلور رفت و این ایراد کار بود.

به گزارش مشرق، منصور برزگر روز دوشنبه در گفت وگویی در واکاوی دلایل شکست حسن یزدانی برابر دیوید تیلور اظهار داشت: مربیان و حسن یزدانی با همان شیوه سال قبل به مصاف تیلور رفتند و این ایراد کار بود، زیرا قهرمان آمریکایی بر روی آن کار کرده بود و توانست به راحتی از دستان یزدانی عبور کند. به عبارتی کشتی‌گیر آمریکا به خوبی یزدانی را آنالیز و با آمادگی کامل گام در این دوره از مسابقات گذاشت. من نمی‌دانم مقصر این باخت مربیان است یا حسن یزدانی اما باید برای این دیدار حساس راهبردهای بهتری در دستور کار قرار می‌گرفت تا یزدانی به راحتی بازنده این دیدار نباشد.

دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۱۹۷۳ قهرمانی جهان در تهران ادامه داد: اینکه از برنامه برای شکست تیلور صحبت می‌کنم به خاطر آن است که این ۲ قهرمان هم در قدرت و هم از لحاظ فنی در یک سطح قرار دارند و نمی‌شود گفت که چه کسی برتر است. در رقابت فینال ۸۶ کیلوگرم کسی برنده خواهد شد که طرح و برنامه ویژه داشته باشد و این مهم باید در دستور کار کادر فنی و تیم آنالیز قرار می‌گرفت. به خاطر دارم که در سال ۲۰۰۴ و ماه‌های منتهی به المپیک آتن، تمام فکر و ذکر کادر فنی شکست الدار کورتانیدزه قهرمان نامدار گرجستانی بود و با بررسی فیلم‌های این قهرمان راه شکست وی را پیدا کردیم. علیرضا حیدری نیز به خوبی دستورات کادر فنی را پیاده کرد. حیدری بدشانس بود که نتوانست مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن را کسب کند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران با اشاره به بار روانی مبارزه یزدانی با تیلور گفت: حسن کشتی‌گیر بی‌تجربه‌ای نیست وی هشت مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد. مردم نیز وی را دوست دارند. یزدانی این را به خوبی درک می کند. من بار روانی ناشی از توقع مردم را قبول ندارم. مردم ما کشتی را به خوبی می‌فهمند و قهرمانانشان را دوست دارند. از قدیم هم اینگونه بود. مردم برای باخت تختی گریه می‌کردند و برای باخت یزدانی هم ناراحت هستند. یزدانی نباید اسیر استرس ناشی از بار روانی شود چون چیزی از تیلور کم ندارد و از نظر فنی برابر هستند.

دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۶ مونترال با اشاره به کسب سکوی دوم تیمی ایران گفت: هنر مربیان و کادر فنی برنامه‌ریزی برای شکست کشتی‌گیران بزرگ در رقابت‌های جهانی و المپیک است. در این دوره تیم آمریکا قدرتمند ظاهر شد و تیم ایران نتوانست آنگونه که باید در برابر این تیم نتیجه بگیرد. چهار مسابقه را به آمریکایی‌ها واگذار کردیم و ۲ مسابقه را هم با پیروزی پشت سر گذاشتیم و این خوب نیست. بردن تیم‌های سطح ۲ کشتی کار سختی نیست هنر ما آن است که تیم قدرتمندی مانند آمریکا و ستارگان آن را شکست دهیم. اگر روسیه در این دوره مسابقات بود کار برای ایران و آمریکا سخت می‌شد و مردم بهتر از من این را می‌فهمند. آنان دوست دارند رقابت بزرگان را ملاحظه کنند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز سوم شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    5 2
    حسن یزدانی دوره اش تمام شد کامران قاسمپور چند سال در سایه اش بود و الان می بینیم که کامران با افرادی که حتی 10 کیلو از وی سنگینتر هستند چقدر علمی و راحت کشتی می گیرد و می برد اگر ایران در المپیک می خواهد طلا بگیرد فقط کامران میتواند امریکایی ها را شکت دهد
  • ایرانی با غیرت IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    3 1
    سرمربی تیم ملی ایران جناب پژمان درستکار خودش در 82 کیلو کشتی میگرفت و بهترین عنوانی را هم که کسب کرده چهارمی است و به کشتی گیر تدافعی شناخته میشود. او تاکتیک مبارزه حسن یزدانی را تدافعی چیده بود بنابراین خودش هم بایستی پاسخگوی شکست حسن یزدانی و دیگر کشتی گیران ما از جمله نخودی و زارع و اطری و محمدیان و ... باشد.
  • حامد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    2 0
    صدا و سیما حساسیت زیادی به این کشتی داده بود . بهر حال یک کشتی برنده و بازنده دارد لزومی ندارد یک ورزشکار را زیادی بالا ببریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس