پایان دادن به خودمختاری وزنه‌برداران

برخورد با بازیکن سالاری یکی از مهمترین رسالت تیم مدیریت جدید وزنه‌برداری است که برخی از نفرات آن از جمله سجاد انوشیروانی و کوروش باقری در گذشته شاهد مشکلات ناشی از این پدیده بودند.

به گزارش مشرق، انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری و بازگشت قهرمانان جهان و المپیک به این فدراسیون نشانه‌هایی از تحول در این رشته المپیکی بود که با درایت سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ایجاد شد و وزنه‌برداری ایران را به ریل موفقیت قرار داده است. البته در مسیر این تحول، مشکلاتی وجود دارد که ممکن است مدیریت جدید را با چالش مواجه کند. یکی از این چالش‌ها وجود رگه‌هایی از بازیکن سالاری به جا مانده از دوره گذشته است؛ رویه غلطی که از سال ۲۰۱۳  بنا و هنوز نیز در بین برخی قهرمانان این رشته دیده می‌شود.

یکی از نمادهای بازیکن سالاری در یک دهه گذشته کیانوش رستمی بود که با وجود کسب مدال‌های جهانی و المپیک، گرفتار حاشیه‌های خودساخته شد و رویه تقابل را با فدراسیون و قوانین آن در پیش گرفت؛ تقابلی که هم مربیان تیم ملی وزنه‌برداری را با مشکل مواجه کرد و هم موجب سردرگمی مسوولان فدراسیون برای رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. رستمی که در مدیریت جدید بنا بر آتش ‌بس موقت با فدراسیون گذاشته است در گذشته برای خود اقلیمی ترسیم کرد که به جز نزدیکان این ورزشکار کسی اجازه ورود به آن را نداشت؛ در این ورطه او هیچ اجباری برای رعایت قوانین و دستورات مربیان نداشت و آن چیزی که فکر می‌کرد به صلاحش است را انجام می‌داد.

رستمی با این تفکر چالش زیادی را برای مربیانی ایجاد کرد و حتی سجاد انوشیروانی سرپرست کنونی فدراسیون نیز طعم تلخ این تقابل را در جریان برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریو چشید تا بعد از این مسابقات از سرمربیگری تیم ملی استعفا داد.

کیانوش هر چند که برای رسیدن به المپیک توکیو بنای صلح را با مربیان و فدراسیون قرار داده اما همچنان حاشیه‌ها در اطراف وی دیده می‌شود. آخرین حاشیه وی درگیری لفظی با علی هاشمی دیگر ملی‌پوش این رشته بود. این درگیری در جریان اردو آماده‌سازی تیم ملی در شهرستان بابلسر ایجاد شد و ۲ وزنه‌بردار اردوی تیم ملی را ترک کردند. اقدامی که با واکنش فدراسیون نیز مواجه شد.

اینکه در جدال لفظی قهرمانان جهان، کدام طرف مقصر است موضوع اصلی نیست بلکه آنچه می‌تواند مساله روز وزنه‌برداری ایران باشد وجود رگه‌هایی از بازیکن سالاری است که هنوز در این رشته المپیکی وجود دارد و قابلیت سرایت به دیگر جوانان و نخبگان را دارد. رفتارهایی که مدیریت کنونی باید اقدام جدی برای پایان دادن به آن انجام دهد، زیرا این مدیریت و نفرات آن در گذشته از نزدیک شاهد رفتارهای غیر حرفه‌ای برخی از قهرمانان بودند، رفتارهایی که در دوره علی مرادی رییس پیشین فدراسیون از آنان به عنوان اختلافات درون خانوادگی یاد می‌شد اما همان اختلاف کوچک در نهایت به سونامی قهر و تمرینات انفرادی منجر گردید.

سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی و کوروش باقری اکنون در فدراسیون رسالتی بزرگتر از آماده‌سازی تیم برای رقابت‌های آسیایی و جهانی دارند آنان باید با استفاده از تجربیات گذشته و هنر مدیریتی خود به رفتارهای خودسرانه پایان دهند تا دوباره شاهد تکرار اتفاقات منتهی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو نباشیم اتفاقی که موجب چند دستگی در خانواده وزنه‌برداری شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    مدیریت افراد متخصص؛ با مدیریت افراد با هوش بالا؛ با مدیریت افراد مبتکر؛ با مدیریت افراد ... و با مدیریت افراد سخت کوش و با مدریت افراد معمولی؛ و با مدیریت افراد از زیر کار در رو؛ با مدیریت افراد تنبل و با مدیریت افراد شیاد و... متفاوت هست و این هنر فرد مدیر است که بداند کدام علم و تجربه را همزمان در یک محیط واحد طوری بکار گیرد که از تمام منابع و ظرفیت های در دسترس حداکثر استفاده را ببرد نمونه بارز توانایی این نوع مدیریت؛ میریت شهید دکتر چمران است که تاکنون مطالعه علمی و فنی موثری انجام نشده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس