یک مدال نقره و دو برنز به نمایندگان دسته ۸۹ کیلوگرم ایران رسید

ملی پوشان دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری کشورمان در رقابتهای قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا به یک مدال نقره و دو برنز دست یافتند.

به گزارش مشرق، مصاف مدعیان گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا عصر امروز در بحرین برگزار شد که طی آن دو نماینده از کشورمان به روی تخته رفتند.

بر این اساس محمد زارعی و مسعود چترایی برای ایران وزنه زدند که حاصل آن ۲ مدال برنز و یک نقره بود. این ۳ مدال، اولین مدال‌های تیم ملی مردان ایران در قهرمانی آسیا بحرین بود و ایران وارد جدول مدالی مسابقات شد.

زارعی در حرکت اول ۱۶۰ کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم وزنه ۱۶۴ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت آخر یک ضرب، پشت وزنه ۱۶۵ کیلوگرم قرار گرفت و توانست این وزنه را بالای سر ببرد و مدال برنز گرفت. وی در ادامه و در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم هم دوباره در مهار این وزنه ناموفق بود و از ناحیه پا مصدوم شد. زارعی از حرکت سوم دوضرب انصراف داد و به این ترتیب موفق نشد در دوضرب و مجموع رکوردی ثبت کند.

مسعود چترایی دیگر ملی پوش کشورمان نیز در حرکت اول یک ضرب ۱۶۱ کیلوگرم را انداخت و در حرکت دوم وزنه ۱۶۲ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت سوم نیز وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت و با همان ۱۶۲ کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد و پنجم شد. وی در ادامه و در حرکت اول و دوم دوضرب وزنه‌های ۱۹۱ و ۱۹۶ کیلوگرم را مهار کرد. وی در حرکت سوم وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را انداخت و با رکورد مجموع ۳۵۸ کیلوگرم به کار خود پایان داد تا مدال نقره دوضرب و برنز مجموع را از آن خود کند.

رده بندی نهایی دسته ۸۹ کیلوگرم به شرح زیر است:

۱- بکتای از قزاقستان با رکورد ۱۶۵ یک ضرب، ۱۹۷ دوضرب و مجموع ۳۶۲ کیلوگرم (۲ مدال طلای دوضرب و مجموع و نقره یک ضرب)

۲- امیل مولدودوسف از قرقیزستان با رکورد ۱۶۶ یک ضرب، ۱۹۵ دوضرب و مجموع ۳۶۱ کیلوگرم (طلای یک ضرب، برنز دوضرب و نقره مجموع)

۳- مسعود چترایی از ایران با رکورد ۱۶۲ یک ضرب، ۱۹۶ دوضرب و مجموع ۳۵۸ کیلوگرم (نقره دوضرب و برنز مجموع)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس