کد خبر 1419346
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
برنامه دیدار سران ایران و پاکستان در نیویورک

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز اعلام کرد «شهباز شریف»نخست وزیر این کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد

به گزارش مشرق از منابع رسمی پاکستان، شهباز شریف روز دوشنبه از لندن راهی ایالات متحده آمریکا شد. جایی که وی قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل واقع در نیویورک شرکت کند.

دفتر نخست وزیری پاکستان با اعلام برنامه‌های هیات بلندپایه این کشور در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: نخست وزیر پاکستان قرار است دیدار دوجانبه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران داشته باشد.

این دومین دیدار سران ایران و پاکستان طی کمتر از ۳ هفته گذشته محسوب خواهد شد. شهباز شریف همچنین قرار است اول مهر (۲۳ سپتامبر) به عنوان رئیس هیات پاکستانی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

در جریان دیدار روز بیست و پنجم شهریور میان آیت‌الله رئیسی و شهباز شریف در سمرقند، توافق شد که پاکستان هیأتی را برای بحث در مورد اقدامات برای گسترش همکاری‌های تجاری دوجانبه از جمله در بخش انرژی به ایران اعزام کند.

نخست وزیر پاکستان بار دیگر از رئیس جمهوری ایران برای سفر رسمی به اسلام‌آباد در اولین فرصت دعوت کرد. آیت‌الله رئیسی نیز دعوت خود را از شهباز شریف برای سفر به ایران تجدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    ایران باید فشار بر پاکستان را جهت حمایت از عمران خان افزایش دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس