کد خبر 1419592
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
ماکرون

کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با روسای جمهور ایران و آمریکا دیدار می‌کند.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه (ریاست جمهوری فرانسه) اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز سه شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس‌جمهور ایران دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار دوجانبه انجام خواهد داد.

در حالی که تعلل آمریکا برای اتخاذ تصمیمات مورد نیاز برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای وین ادامه دارد، «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه که به نیویورک رفته، درباره احتمال از دست رفتن فرصت رسیدن به توافق بر سر برجام  هشدار داد.

این مقام ارشد فرانسوی  روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کنونی در مذاکرات هسته‌ای وین گفت: «ما خواهیم دید که این هفته چه می‌شود. به نظر می‌رسد دوباره پنجره فرصت (رسیدن به توافق) آماده بسته شدن است».

کاخ الیزه همچنین در توضیحات خود درباره سفر ماکورن به نیویورک اعلام کرد، رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با نخست‌وزیران انگلیس، پاکستان و لبنان هم دیدار خواهد داشت.

دیدار رئیس‌جمهور فرانسه با آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شرایطی انجام خواهد شد که رئیس‌جمهور ایران پیشتر در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس نیوز اعلام کرده بود: ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما در این توافق باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از آن خارج شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: «ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چراکه قبلا آن‌را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی (به آن‌ها) نخواهیم داشت».

رئیس‌جمهور ایران در خصوص ادعاهای غرب درباره ساخت بمب اتمی نیز گفت، ما بارها به آن پاسخ دادیم، این ادعاها بی اساس هستند و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که بمب اتمی در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    کاش آقای رئیسی با این موجود نجس و کثیف دیدار نکند!
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس