رئیسی

رئیس جمهور بااشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت باتصمیم‌های دولت قبل و بازگشت به توافق است، گفت:ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتارهای گذشته ورفع تحریم‌ها باشد، ندیدیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز به وقت محلی در دیدار آقای گای پارملین رئیس‌جمهور سوئیس که در محل اقامت رئیس‌جمهور انجام شد، روابط ایران و سوئیس را روابطی دوستانه و خوب خواند و گفت: افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و بخصوص تسهیل روابط پولی و بانکیِ دو کشور ضرورت دارد.

رئیس‌جمهور مشکل قضیه هسته‌ای را تصمیم نگرفتن آمریکایی‌ها دانست و افزود: این آمریکا بود که از برجام خارج شد نه ایران و با وجود عمل کردن ایران به تعهدات خود، طرف‌های غربی از انجام تعهداتشان سرباز زدند.

رئیسی با تأکید بر اینکه ما میز مذاکره را ترک نکرده و برای یک توافق خوب و عادلانه آماده‌ایم، گفت: با توجه به سابقه آمریکا، مطالبه جمهوری اسلامی برای دریافت تضمین پایداری توافق، مطالبه‌ای کاملاً منطقی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ۴۰ سال فشار و تحریم، ایران نه تنها متوقف نشده بلکه پیشرفت کرده است، بنابراین حربه تحریم کارآیی خود را از دست داده است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا مدعی مخالفت با تصمیم‌های دولت قبل، و بازگشت به توافق است، گفت: ما تاکنون رفتار عملی و جدی که نشانه جبران رفتارهای گذشته و رفع تحریم‌های ظالمانه باشد، مشاهده نکرده‌ایم.

در این دیدار گای پارملین رئیس‌جمهور سوئیس نیز با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو جانبه، گفت: از سال ۲۰۱۶ نقشه راهی برای بهبود روابط تجاری دو کشور ترسیم شد که همچنان به آن پایبند و معتقدیم باید موانع سیاسی و ژئوپلیتیک را از سر راه همکاریهای دو کشور کنار زد.

آقای گای پارملین همچنین امنیت ایران و غرب آسیا را ضامن امنیت اروپا دانست و گفت: همکاری‌های پولی و بانکی از جمله عرصه‌های قابل گسترش در روابط دو جانبه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نیش فعال IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    8 1
    آمریکا قلب شیطانه و کار درست نمیتونه انجام بده. پس من امیدی به اونا ندارم. خودمون باید دستمون رو بذاریم رو زانوموون و بلند شیم و مسیرمون رو ادامه بدیم
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    6 1
    چرا فقط امریکا تضمین بدهد. چه اطمینانی وجود دارد که دفعه بعد اروپا به تعهداتش عمل کند ؟ مگر دفعه قبل اروپا به تعهداتش عمل کرد ؟
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 0
    البته چنین کاری از آمریکا بر نمید. چون ذات آمریکا پلیده
  • CA ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 0
    مواظب باشید با خوبی و خوشی پول رو نگیرن و بعدا بلوکه کنن و بخورن کما فی السابق
  • UA ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    5 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    2 6
    با این بلبشویی که به وجود اومده یه توافق خوب هم میخوان
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 1
      جوگیر نباش
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 1
    شعار کم اثر کردن یا بی اثرکردن وخنثی سازی تحریم ها خیلی شعار قشنگیه ولی واقعیت چیز دیگری هست چونک ثروث یک کشور به چاپ پول نیست ثروت یک کشور به میزان صادرات و داشتن دلار است .
  • حسین IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    ما باید در بحث رفع تحریم و مذاکرات خیلی واقع بین باشیم
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 2
    عدم توافق به نفع اونها هست .گفته میشه ایران نزدیک 90 میلیون بشکه نفت تو نفت کشهاش داره که سمت اندونزی وشرق آسیا فعلا متوقف هست وایرانیها میخوان با یک تخفیف هفت دلاری بیشتر از تخفیفی که روسها به چینیها نفت میدن نفت ایران رو بدن به چینیها.به نظر شما الان چینیها چرا باید خواهان رفع تحریم ایران باشن؟دلار داره میشه 32 تومن .یک عده در داخل اصلا متوجه شرایط کشور نیستند وفقط دارن شعار میدن
  • مهدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 2
    جمهوری اسلامی قصدمذاکرات شفاف وعاشقانه نداره بدنبال وقت کشی ست تابه بمب اتمی دست پیداکند!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 1
    معادله کمی عوض شده، دوران تحریم در برابر التماس وزاری بی اثر گذشته. حالا تحریم در برابر عدم سوخت رسانی قرا. دارد که آهرم برتری است. سوخت یعنی همه چیز و حالا باد از شرق ب غرب می‌وزد.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 2
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    مطالبه مردم نظام مقتدر و ضد فساد هست ،با مذاکره کردن با امریکا و امضای توافقی که بیش از یک سال دوام نداره و امریکا دوباره زیرش میزنه گره ای از مشکلات مردم باز نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس