کد خبر 1419401
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
تجاوز نظامیان صهیونیست به خاک سوریه

ارتش رژیم موقت صهیونیستی از ورود نظامیان خود به خاک سوریه و تعقیب چند نفر خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز دوشنبه از تخلف نیروهای ارتش رژیم موقت صهیونیستی و عبور از مرز سوریه و ورود به خاک این کشور  برای تعقیب چند نفر خبر دادند.

«خبرگزاری فرانسه» گزارش داد که شماری از نیروهای رژیم اسرائیل با گذر از مرز وارد خاک سوریه شدند و به سوی چهار نفر که بنابر ادعای تل آویو اشیایی را در امتداد حصار مرزی به سوی نیروهای صهیونیستی  پرتاب کرده بودند، شلیک کردند. یکی از این افراد مجروح شد.

این اتفاق در نزدیکی «هاسپین» در بلندی‌های جولان که تحت اشغال رژیم صهیونیستی است رخ داده است.

بر اساس بیانیه ارتش رژیم موقت صهیونیستی، نظامیان اسرائیلی در جریان این ماموریت به سوی افراد در آن سوی حصار مرزی تیراندازی کردند و  پای یکی از مظنونان مجروح شد. ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به اینکه چه اتفاقی برای سه نفر دیگر افتاده اعلام کرد که مظنون مجروح شده این حادثه  با بالگرد  به بیمارستانی به فلسطین اشغالی منتقل شد.

رژیم اسرائیل به ندرت در مورد اقدامات نظامی خود در خاک سوریه اظهار نظر می‌کند. این رژیم بارها طی حملات هوایی غیر قانونی به سوریه حمله کرده است. این رژیم ۱۵ شهریورماه  فرودگاه حلب را هدف حملات خود قرار داد. این حمله باعث آسیب به باند فرودگاه حلب شد. پیشتر نیز، رژیم صهیونیستی روز ۹ شهریور به اهدافی در جنوب دمشق حمله کرده بود.

در همین زمینه، وزیر خارجه کوبا روز یکشنبه حملات مکرر رژیم موقت صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد. «برونو رودریگز»، وزیر امور خارجه کوبا در توییتی  بر همبستگی خود با دولت و مردم سوریه تاکید کرد. و در این توییت نوشت:«ما حملات مکرر اسرائیل به خاک سوریه را که نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و ثبات خاورمیانه را تهدید می‌کند، به شدت محکوم می‌کنیم.»

حملات صهیونیست‌ها گاهاً با واکنش‌های منفی از سوی برخی مجامع بین‌المللی مواجه شده است. به عنوان مثال، سازمان ملل متحد در گزارشی  اعلام کرده بود که حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق در ماه ژوئیه باعث اخلال در فرایند کمک‌رسانی سازمان ملل به این کشور به مدت دو هفته شده بود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده که  رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    یکی رودزدیدن بردن صدای سلبریتی درنمیاداونوقت یه نفرتوکلانتری مرده صداشون دراومده
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    سوریه نیاز به یک تیپ فرامرزی برای عملیتهای ویژه داره بخصوص در سرزمین فلسطین
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    مرگ بر صهیون
  • محمد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 0
    این صهیونیست ها به زمین صفت نرسیدن،هنوز
  • عمو IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    0 0
    یکی پیام عمو رو برسون اسرائیل... دو تا پام چی شده?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس