کد خبر 1431817
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
هشدار دمشق به تل‌آویو؛ پاسخ حملات صهیونیست‌ها را می‌دهیم

وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد که کشورش در شرایط مناسب پاسخ حملات رژیم صهیونیستی به دمشق را خواهد داد.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، طی یک گفت‌وگوی مطبوعاتی درباره دلایل عدم پاسخ کشورش به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به دمشق، توضیحاتی ارائه داد.

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، المقداد در گفت‌وگو با روزنامه «اثیر» عمان تاکید کرد: «آن‌ها از عبور چند هواپیمای غیرنظامی استفاده می‌کنند و از زیر یا بالای آن‌ها به اهداف خود حمله می‌کنند. در این صورت وقتی موشک‌های سوری بخواهند پاسخ دهند ممکن است پاسخ آن‌ها به هواپیمای غیرنظامی اصابت کرده  و بعد تقصیر به گردن دولت دمشق بیفتد؛ بنابراین در چنین مواقعی ما واکنشی نشان نمی‌دهیم».

وزیر خارجه سوریه افزود: «مواضع ما در قبال این حملات روشن است؛ ما به تل‌آویو می‌گوییم و هشدار می‌دهیم که اسرائیل دیر یا زود به همه این دشمنی‌ها پاسخ خواهد داد. ما خواهان رویارویی نیستیم و چیزی که اکنون به آن نیاز داریم حکمت است، نه رویارویی و ایستادن بر ویرانه‌ها».

المقداد با اشاره به اینکه وی بارها از سازمان ملل متحد خواسته است برای توقف حملات تل‌آویو اقدام کند، قول داد این رژیم به زودی پاسخ اقدامات خود را از دمشق دریافت کند.

این در حالی است که ارتش روسیه هفته گذشته اعلام کرد جنگنده‌های اف-۱۶ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب، هشت موشک کروز به سمت اهدافی در حومه دمشق شلیک کردند و سامانه‌های دفاعی سوریه موفق به ساقط کردن چهار فروند از آن‌ها شده‌اند.

یک روز پیش از آن، دولت سوریه اعلام کرده بود که در اثر حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، پایتخت این کشور، یک سرباز زخمی شده و خسارات مادی به مناطق مورد هدف وارد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • CN ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    20 4
    هشدار، محکومیت شدید! تنها کاری که میتوانید علیه اسرائیل انجام دهید، زمان مناسب و شرایط مناسب هرگز پیش نخواهد آمد.
    • رضا IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      11 12
      وطن فروش خائن بدون که اسرائیل کارش تمومه
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 2
      در واقع بهتره بنویسیم " هشدار روسیه به اسراییل "
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      6 1
      اشتباه بزرگ سوریه همین حرف هاست . انها باید تاسیسات اتمی دیمونا به همراه دیگر نیروگاههای برق و منابع اب صهیونیست ها را هدف قرار دهند . موشک ان با ما
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    14 7
    چارتا موشک روانه زمین اشغالی میکردید مثل سگ ازتون می‌ترسیدند
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 8
    کشوری به نام مزدوران صهیونیستی وجود ندارد. این مزدوران باید فرار کنند در غیر این صورت به هلاکت می رسند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    10 1
    چند سااال هست که هررر هفته اسرائیل به سوریه حمله می‌کند وجز یک مورد هیییچ جوابی به اسرائیل داده نشد!!!فقط هم هررر بار محکوم میکنند !!!هیییچ اقدام عملی نمی‌کنند!!!ترس وانفعال عجیبی در ارتش ودولت سوریه هست وتعهد وغیرتی ندارند نسبت به کشورشان مدافعان حرم تعریف کرده بودند که چقدر ارتش سوریه بد وضعیف وبزدلانه می‌جنگد دلیلش رو نمیدونم اگه ایران بود همون سال اول جمعش میکرد ولی ۱۲ سااال هست که این ها درگیر هستند
  • نادر IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    توجیه نکن برادر کدوم ویرانه شما که ویران شده اید ترسیدن ما همه از بین بلا بود اینک زچه ترسیم که در عین بلاییم
  • علی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    نامردهای صهیونیست یک کشور جنگ زده چند فرقه بدبخت را شناختی هی موشک میزنی و میدونین بیچاره ها توان پاسخ شدید را ندارند اگر جیگر داری و دل و جرائت فقط یک موشک به طرف ایران مقتدر و شجاع شلیک که نه وجودش را نداری فقط نشانه بگیر یهود مجوس پست فطرت اشغالگر
  • اسی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 2
    جناب وزیر ذرت پرت نکن
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    ما به تل‌آویو می‌گوییم و هشدار می‌دهیم که اسرائیل دیر یا زود به همه این دشمنی‌ها پاسخ خواهد داد.?!!!! اسرائیل یا سوریه؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 0
    کاری نداره شما هم چند بار از لابه لای هواپیماهای مسافری بهشون موشک شلیک کنید...تا زمانی که موازنه برقرار نکنید همین آش و همین کاسه است...
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    مردانگی وشرافت وغیرت وطن پرستی که ایرانی ها دارند رو اصلا سوریه نداره هرررر هفته حمله هوایی موشکی اسرائیل طی چندین سااال بدون تقریبا هییییچ جوابی!!!!اگه ایران بود کسی جرات حمله نداشت ..چرا اییینقدر دولت سوریه ترسو هست چرا ایران آنقدر شجاع وغیرتی؟؟؟؟
  • Mmd IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    نطفه ی حرام یا پول حرام نمیدونم ولی جمعش میشه این اقای بازیکن فوتبال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس