وزیر امور خارجه سوریه با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد

وزیر امور خارجه سوریه ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در وزارت امور خارجه کشورمان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که در رأس هیأتی شب گذشته وارد تهران شد، ظهر امروز (چهارشنبه) ۱۱ آبان ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

دو وزیر خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

این سومین سفر المقداد به تهران در دولت سیزدهم است. او ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰ به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرد و یک روز بعد (۱۵ آذر) با حضور در محل وزارت امور خارجه با وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی برای دومین بار در ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ به تهران سفر کرد.

امیرعبداللهیان و وزیر خارجه سوریه اخیرا (اول آبان ماه) تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان با بیان این‌که غرب به دنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله ایران است، گفت:‌ آمریکا و غرب ، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه آباد، پیشرفته و مستقل.

وزرای خارجه دو کشور در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و به رایزنی پرداخته بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس