کد خبر 1419471
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
مهسا امینی

با انتشار خبر فوت خانم امینی، فرصت‌طلبان سیاسی وارد بازی شده و هریک از این آب گل‌آلود برای خود ماهی گرفتند.اما آنچه این بار متمایزکننده است، ورود خطرناک جریانات تجزیه‌طلبی قومیتی به این ماجرا است.

به گزارش مشرق، سبحان حافظی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت با انتشار خبر فوت خانم امینی، فرصت‌طلبان سیاسی اعم از مدعیان اصلاحات تا پادوهای ملکه فقید و بن سلمان در بی‌بی‌سی و اینترنشنال وارد بازی شده و هریک از این آب گل‌آلود برای خود ماهی گرفتند. تا اینجای ماجرا چیز تازه‌ای نیست و در این سال‌ها بارها این قبیل فرصت‌طلبی‌ها تجربه شده، اما آنچه این بار متمایزکننده است، ورود خطرناک جریانات تجزیه‌طلبی قومیتی به این ماجرا است.

اقلیم کردستان عراق از مدت‌ها پیش مأمنی برای عملیات‌های مخرب موساد بوده و در این میان افسران اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی حساب ویژه‌ای بر روی عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی فعال در این اقلیم باز کرده‌اند. آذرماه ۱۳۹۷ عبدالله مهتدی، سرکرده گروهک تروریستی کومله به همراه صلاح بایزیدی، نماینده کومله در امریکا با وزیر خارجه وقت امریکا دیدار کرد و به پمپئو گفت: «ما در کومله و کل احزاب اپوزیسیون، امریکا و اسرائیل را نه‌تن‌ها دشمن خود نمی‌دانیم، بلکه دوست و متحد اصلی خود می‌دانیم و از ابراز این دوستی واهمه‌ای نداریم.» همان روزها اخباری از آغاز موج جدیدی از همکاری‌ها میان رژیم‌صهیونیستی و برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب و به‌ویژه «کومله» شنیده می‌شد.

بر اساس اسنادی که بعداً فاش شد چندی بعد با واسطه‌گری سعودی‌ها، ملاقاتی میان مهتدی و مسئول وقت میز ایران در موساد برقرار شد و در این ملاقات ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ها بر دو پروژه راهبردی میان موساد و کومله تمرکز گردید. پروژه نخست ایجاد تیم عملیات ویژه کومله که با برش تاکتیکی در اختیار موساد قرار می‌گرفت و دوم پروژه ایجاد هسته‌های تحریک و شورش قومی در مناطق غربی کشور بود که تأمین مالی این هسته‌ها را سعودی‌ها برعهده‌گرفته و آموزش سرشبکه‌ها به افسران موساد مقیم اقلیم سپرده شد.

پروژه نخست ثبات‌زدایی از حوزه امنیت سخت و نیمه سخت کشور را هدف گرفته و مقصد آن تأسیسات حساس و حیاتی کشور بود. به این منظور مهتدی شخصاً ۱۰ نیروی ورزیده خود را به موساد معرفی و موساد طی یک آموزش ۱۵ ماهه در اقلیم کردستان، نخستین تیم عملیات ویژه مشترک خود با کومله را ایجاد کرد. در دیدارهای بعدی مهتدی و نمایندگان موساد، اسامی سرشبکه‌های کومله در شهرهای غربی کشور در اختیار موساد قرار گرفت و برای آن‌ها از بستر آنلاین آموزش‌های ویژه عضویابی و تیم‌سازی برگزار شد و تعدادی از این عناصر برای آموزش‌های تکمیلی به اقلیم فراخوانده شدند.

یکی از افرادی که در این میان به شبکه تازه تأسیس کومله پیوست، «عرفان. م.» از نیروهای گروهک پارت آزادی کردستان (پاک) بود که جذب کومله شده و به‌طور غیرقانونی از کشور خارج و به اقلیم کردستان فرستاده شده و در فرایند آموزشی پروژه قرار گرفت و پس از پایان مرحله اول آموزش در اسفندماه سال ۹۸ به ایران بازگشت. البته با هوشیاری نهادهای امنیتی در همان ابتدای بازگشت دستگیر شد و پرونده او در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

اینک عرفان یکی از عناصر این شبکه با موج‌سواری روی فوت خانم امینی که دارای نسبت خانوادگی نیز با اوست، در حال اجرای آموزش‌های اولیه‌ای است که در اقلیم فراگرفته است. تیم‌های این شبکه در سقز تلاش کردند مراسم تدفین خانم مهسا امینی را به بستری برای شعارهای تجزیه‌طلبانه و تحریک قومیتی تبدیل کنند و شاخه بزرگ‌تر این شبکه در سنندج در حال پیشبرد همین پروژه است. در سوی دیگر دنیا شخص عبدالله مهتدی نیز خود به میدان آمده و با هدایت افسران موساد پیشنهاد اعتصاب عمومی در کردستان می‌دهد.

باید واقع‌بین بود و فهمید دیگر موضوع گشت ارشاد یا فوت یک هموطن نیست، اینک بستری برای تجزیه‌طلبان تروریست فراهم‌شده تا با تحریک عواطف و هیجانات عمومی، زمینه را برای تضعیف امنیت ملی ایران فراهم آورند. هرچند نخستین تیم از تیم‌های عملیات ویژه مشترک موساد و کومله زیر ضربه وزارت اطلاعات رفت، اما بعید نیست که سایر تیم‌های این شبکه از فرصت مشغول شدن همه به ناآرامی‌ها سوءاستفاده کنند و بخواهند خدشه‌ای به اماکن حساس و حیاتی کشور وارد آورند. هرکه «ایران» را دوست دارد و دل‌نگران «دختران ایران» است، باید در مقابل این توطئه شوم تروریستی هوشیار باشد و اجازه ندهد که به نام خونخواهی برای «ژینا» امنیت سایر دختران ایران به مخاطره افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    24 12
    این حرفها را بگذارید کنار. همه می دانیم صد سال است که تجزیه طلبان قصد جداشدن از ایران را دارند و از دوره سیمکو شیکاک کار خود را شروع کردند و هر روز یک بهانه تازه برای ایجاد بلوا و ناامنی پیدا کردند. آنچه بد است مماشات نظام و امثال آقای رییسی با آنها است. آیا شکی باقی مانده که بی حجابان مال گروههای بهایی و آتئیستی هستند و از اساس با خود اسلام و نظام دشمنی و کینه ابدی دارند؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    34 10
    ما کردها اجازه سو استفاده دشمن از احساسات خودمون رو نمیدیم
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      18 2
      خدا کنه
  • رضا IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    20 6
    کردها اصیل ترین قوم ایرانی بوده اند انان همواره برای دفاع از کشور از خود گذشتی کرده اند. هر کردی در هر جای جهان باشد ایرانی است. و نسبت به وطن خود عشق دارد. این فضولاتی نظیر مهتدی آب در هاون می کوبند
  • آریو سوئد IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    24 6
    هر کسی چه اصلاح طلب ارتجاعی و چه کومله کمونیست و سلطنت طلب که دم از تجزیه طلبی بزند و ستون پنچم بیگانگان بشه باید سخت مجازات و خانوادش هم تبعید بشن. هیچ ایرانی که وطن مادری خود را دوست داره نباید اجازه بده که یک مشت وطنفروش خائن وابسته با کمک بیگانگان در کشور مشکل و نا امنی ایجاد کنه.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    20 6
    احمقها خوابش رو ببینند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      8 2
      حتی خوابش رو هم نمیتونن ببینن
  • کرد ایرانی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    13 0
    زهی خیال باطل. دشمن را در همین مرز کردستان به آتش میکشیم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 3
    چی شده یاد دختران ایران افتادین
  • مقدس IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    14 0
    مقصر خود سيستم هست كه هر مسئله اى را بى جهت بزرگ نمائى ميكنند تا يه اتفاق ميافتد از دفتر رئيس جمهور و رئيس مجلس و وزير و تشكيل كميسيون و..... آخه هر موضوعى يك متولى دارد ابتداء اجازه بدهيد جوانب موضوع كارشناسى دقيق بشود ، آخه اطلاعيه دادن و دلسوزى هاى بى مورد باعث سوء استفاده گروهك هاى تبهكار و عوامل داخلى شان ميگردد ، در مورد مرگ اين خانم خوب جاى تاسف دارد ولى نحوء برخورد مسئولين كمى غير حرفه اى و عجولانه بود .
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
      7 0
      احسنت. شیر مادرت حلالت. متاسفانه برخوردهای احساسی و منفعلانه سران قوا و بویژه آقای رییسی عامل اصل این حوادث بود.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    15 1
    عرفان .م پسر خاله مهسا امینی .دایی این خانم هم با حزب کومله است .تحلیل با خودتون
    • یگانه IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
      1 0
      بله درسته اگر بخواهیم این اتفاقات و کنار هم بچینیم. پازل درست میشه مرگ مهسا یه سناریو ی از پیش تعیین شده بود مهسا رو نزدیکترین فامیل قربانی کردن احتمالا
  • رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    9 0
    چوایران نباشد تن من مبادبرا ذره ذره این خاک شهیدها داده ایم لازم باشد بازم هم جان میدهیم اما خاک هرگز
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    6 5
    این خانم محجبه خیلی بو داره میگه از مشهد است ولی به نظر لندن نشین است که گیریم کرده!!! او بسیار فعال است و از ته دل می خواهد کشورش را نابود کند!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 0
    باید برای فتنه بزرگ اماده شویم این ماجرا به این سادگی تمام نمیشه ولی وقتی هم بشه روسیاهیش به زغال میمونه. بصیرت بصیرت
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    2 2
    امنیت سایر دختران!! هرهرهرهر کرکرکرکرکر 😂😂😂😂😂
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    9 0
    باید دخل کوموله رو در اورد و یک موشک به وسط حیاط مقر بارزانی زد تا خودشو خیس کنه و حساب دستش بیاد و دیگه شکرنخوره
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    3 0
    اثر نکردن کید دشمنان در برهم زدن ثبات سیاسی ایران دشمن میخواهد کشور را متلاطم کند، میخواهد آرامش و ثبات و استقرار را از ملت ایران بگیرد؛ درست بعکس، خدای متعال در مقابل کید دشمنان آنچنان تقدیری کرد که «و مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین».(۱) ملت به برکت دفاع مقدس، از آنجائی که بود، جلوتر رفت؛ آمادگی‌اش بیشتر شد. این توطئه‌ی دشمنان مستکبر و گرگهای آدمیخوار هم در مقابل ملت ایران اثری نکرد. سوره مبارکه ابراهيم آیه ۵ وَلَقَد أَرسَلنا موسىٰ بِآياتِنا أَن أَخرِج قَومَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَذَكِّرهُم بِأَيّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ في ذٰلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبّارٍ شَكورٍ ترجمه: ما موسی را با آیات خود فرستادیم؛ (و دستور دادیم:) قومت را از ظلمات به نور بیرون آر! و «ایّام اللّه» را به آنان یاد آور! در این، نشانه‌هایی است برای هر صبر کننده شکرگزار! ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴ وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ ترجمه: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    مگه عرفان الان آزاده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • س IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    ومکروا ومکرالله والله خیر الماکرین .
  • سید فروزام CH ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    هر بک از اعضای کومله هم دستگیر میشوند باید اعدام کرد
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    مجموعه ...دور همی برگزار کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس