کد خبر 1419505
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
زلنسکی

رئیس‌جمهور اوکراین مدعی حمله روسیه به نیروگاه هسته‌ای این کشور و تهدید هسته‌ای مسکو شد.

به گزارش مشرق،«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور روسیه، در پیامی در کانال تلگرامی خود با تکرار ادعای شرکت انرژی «انرگتوم» مبنی بر حمله نیروهای روسی به  نیروگاه هسته‌ای «پیودنوکراینسک» در منطقه «میکولایف جنوبی» اوکراین مدعی «تهدید هسته‌ای روسیه در سطح جهانی» شد.

به گزارش نیویورک پست، زلنسکی در این پیام ادعا کرد: «روسیه باز هم می‌خواست حمله کند، آنها فراموش کردند که نیروگاه هسته‌ای چیست. روسیه تمام جهان را به خطر می‌اندازد. قبل از اینکه خیلی دیر شود باید جلوی آن را بگیریم.» تاکنون روسیه به این ادعاهای اوکراین پاسخی نداده است.

اوکراین در حالی مدعی حمله روسیه به نیروگاه هسته‌ای و تهدید جهانی این کشور است که به تازگی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دولتی کی‌یف در تلاش برای ایجاد یک فاجعه جهانی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به این نیروگاه حمله کرده‌اند.

در آن زمان گفته شد در ۲۴ ساعت اوکراین دو حمله توپخانه‌ای به این نیروگاه هسته‌ای انجام داده است. این حملات یکی به شهرکی در حومه نیروگاه و دیگری در مجاورت تاسیسات نیروگاه که از ماه مارس تحت کنترل روسیه است انجام شده است. روسیه می‌گوید در مجموع ۱۵ گلوله توپخانه‌ای از منطقه نیکوپول در منطقه دنیروپتروفسک شلیک شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    10 1
    نیروگاه تحت کنترل روسیه اس ولی رسانه تحا کنترل صهیونیست ها برای همین وقتی رو رسانه میگن روسیه داره نیروگاه تحت کنترل خودش رو بمبارون میکنه یه عده حمار بن حمار باور میکنن. همون حمارهایی که الآن افسارشون رو دادن دست عنترنشنال
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 1
    خفه بزمجه با همین دروغهات اروپا رو چپاول کردی تازه جماعت چشم آبی دارن می فهمن چه رکبی خوردن.
  • خسرو IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 0
    خود روسیه هم خوب می دونه که اختیار حمله هسته ای ازش سلب شده از لحاظ تکنولوژیک . فقط بهش اجازه دادن پزش رو بده . کوچکترین تهدیدی از این بابت وجود نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس