کد خبر 1419638
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کلاهبردار واتساپی چگونه 60 طعمه‌اش را اغفال کرد

فردی که با تماس واتساپی به بهانه برنده شدن شهروندان در مسابقات رادیو معارف، اقدام به خالی کردن حساب آنها می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز درباره جزئیات این پرونده گفت: «بر اساس شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از طریق تماس واتس‌آپی تحت عنوان برنده‌شدن در قرعه‌کشی و سفر به عتبات‌عالیات، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

براساس اظهارات شاکی، فردی با هویت نامعلوم از طریق تماس صوتی واتس‌آپی، اعلام می‌کند اخیرا در قرعه‌کشی همراه اول مشترکان خوش‌حساب، برنده جایزه شده‌اند.

پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده (رمز دوم کارت بانکی) را دریافت و کل موجودی حساب را برداشت می‌کند. با بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت معلوم با هماهنگی مراجع قضائی شناسایی، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شد.»

او ادامه داد: «متهم در تحقیقات اولیه منکر جرم خود می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات به جرم خود اعتراف کرد.» او گفت که با برقراری ارتباط واتس‌آپی با قربانیان به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول، پس از جلب اعتماد و دریافت اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب طعمه‌ها می‌کرد.

مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به شرکت و سازمان‌ها به‌خصوص همراه اول، صداوسیما و... اعتماد شهروندان را جلب می‌کنند و با پیشنهادات اغواکننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی برای دریافت جوایز نقدی و سپس با دریافت رمز دوم یکبار مصرف از حساب‌های بانکی برداشت می‌کنند. 

رئیس پلیس فتای البرز ادامه داد: «شهروندان به تماس و لینک‌هایی که از سوی افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، اعتنا نکنند. در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس