کد خبر 1417578
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
فیشینگ ۲۰۰ میلیونی به بهانه اینترنت نامحدود اربعین

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با شگرد ارائه اینترنت نامحدود به مناسبت اربعین اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از دریافت اینترنت نامحدود، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس فتا به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران این پلیس در بررسی‌های خود دریافتند که شاکی در یکی از سایت‌های تبلیغاتی با آگهی دریافت هدیه اینترنت نامحدود به مناسبت اربعین مواجه و پس از واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت بسته متوجه شده است؛ سپس علاوه بر اینکه بسته اینترنت دریافت نکرده بود، کل موجودی حساب وی که ۲۰۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است. در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شدند و پس از تشکیل پرونده، وی برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

وی با هشدار به کاربران فضای مجازی درخصوص اینکه مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، اضافه کرد: کاربران با صفحاتی روبه‌رو می‌شوند که ادعای ارائه بسته‌های اینترنتی یا شارژ شگفت‌انگیز دارند اما بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن رعایت آموزش‌ها و هشدارهای پلیس فتا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس