کد خبر 1417062
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
رمال اینستاگرامی در چنگ پلیس

خانمی جوان که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از طریق رمالی می کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: در پی شکایت خانمی میانسال مبنی بر کلاهبرداری مبلغ یک میلیارد ریال با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد، مدتی پیش وی در یک صفحه اینستاگرامی عضو شده که مدیر صفحه خود را فالگیر معرفی و با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد، گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که خانمی جوان بود به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد شاکی و سوء استفاده از سادگی وی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی منتشر می شود، اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

کشف زمین‌خواری میلیاردی در "مهر"

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۳ هکتاری اراضی ملی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان مهر خبر داد.  

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف اراضی تحت تملک اداره مسکن وشهرسازی در بخش وراوی شهرستان مهر و در راستای اجرای احکام صادره از سوی مرجع قضائی، ماموران انتظامی این شهرستان به همراه کارشناسان مربوطه به منظور رفع تصرف به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران با حضور در منطقه، قطعه زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع را رفع تصرف کردند، افزود: دراین زمینه یک متهم دستگیر وتحویل مرجع قضائی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست تا هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.
 
دستگیری سارق کیف‌قاپ در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک سارق کیف قاپ و کشف اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کیف قاپی در محدوده مرکز شهر شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷ قدمگاه شیراز قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران با انجام شگرد های پلیسی یک سارق کیف ‌قاپ که در حال  تردد در یکی از خیابان های سطح حوزه استحفاظی و به دنبال قربانیان خود جهت سرقت بود را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از متهم ۳ عدد کیف زنانه مسروقه کشف و یک خودرو پژو ۴۰۵ که از شهرستان یاسوج به سرقت برده بود نیز توقیف شد، گفت: سارق در بازجویی اولیه به ۳ فقره کیف قاپی و یک فقره سرقت خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شیراز به شهروندان توصیه کرد: هنگام دریافت وجه نقد و خروج از بانک مراقب اطراف خود مخصوصاً موتورسواران و افراد مشکوک باشند و در صورتی که کیف پول حاوی وجه نقد حمل می کنند، حتماً از پیاده رو عبور کرده و کیف را در دستی قرار دهند که به سمت دیوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    ادمهایی که با این همه تبلیغاتی که میشه دنبال رمال نرید گول نخورید باز میرن نصف کلاهبرداری که شده بگیرید بریزید حساب دولت تا ادم بشن
  • US ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    خب که چی ؟
  • فرشاد IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    اسم این خانم رمال رو بنویسید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس