اسرائیل

رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی تل‌آویو اذعان کرد، برای دوری از تنش‌ها و ترس از تبدیل لبنان به غزه‌ای دیگر، در پرونده اختلافات دریایی به بیروت امتیاز داده‌اند.

به گزارش مشرق،«عاموس یادلین» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در پی تلاش‌های کابینه تل‌آویو برای حل اختلافات مرز دریایی با بیروت، صبح امروز (سه شنبه)  مدعی شد که اسرائیل برای دوری از تنش‌زدایی و کمک به حل بحران لبنان در برخی موارد امتیاز می‌دهد.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»،  یادلین گفت: «اسرائیل در مورد تعیین مرزهای دریایی رفتار نرمی خواهد داشت؛ زیرا ما نمی‌خواهیم همسایگانی داشته باشیم که در شرایطی باشند که چیزی برای از دست دادن نداشته باشند... ما غزه‌ای دیگر در لبنان را نمی‌خواهیم».

یادلین در مصاحبه رادیویی با رادیو ۱۰۳ اف ام بیان کرد: «نقش برجسته حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این موضوع نشان‌دهنده این واقعیت است که او بر آنچه در لبنان اتفاق می‌افتد از نظر سیاسی و نظامی کنترل دارد».

این مقام صهیونیست در ادامه توضیح داد: رژیم صهیونیستی امروز خط مرزی لبنان را پذیرفت، بنابراین جایی برای خواسته‌های سیدحسن نصرالله که او درباره منطقه راس الناقوره مطرح می‌کند، وجود ندارد. ما خواهان غرامت مالی برای منطقه آب‌های اقتصادی در راس الناقوره و کل امکانات منطقه جنوب قانا هستیم.

این اظهارات پیش‌دستانه در حالی از سوی یادلین مطرح شد که رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند «اسرائیل به تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان [می‌ترسد و] توجه می‌کند و از استخراج گاز به بهانه‌های فنی منصرف خواهد شد».

«تزوی یحزکیلی» تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: «من این موضع نخست‌وزیر لاپید را اینگونه می‌خوانم: عدم استخراج گاز به نظر من مسئله‌ای فنی نیست و تهدید نصرالله بر رفتار اسرائیل تأثیر خواهد گذاشت؛ تل‌آویو به بهانه‌های فنی این کار را به تعویق می‌اندازد».

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان بعدازظهر روز گذشته (دوشنبه) میزبان «جوانا ورونیکا» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان بود و در این دیدار گفت که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین و در منطقه ویژه اقتصادی، تضمین خواهد شد.

پیش از این نیز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) به تل‌آویو هشدار داده بود که که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان «کاریش» را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

سید حسن نصرالله در سخنانش تاکید کرده بود که: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب انداختند. آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    1 0
    100برابرخرج استخراج هزینه ی امنیتی کردن الانم افتاددست لبنان
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      0 0
      درست و حسابی بنویس بفهمیم چی میگی، شاگرد تنبل کلاس اسقاطیل هستی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس