آمریکا

سفیر آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان، پیشنهادات خود درباره ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی را ارائه داد.

به گزارش مشرق، «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت، امروز (شنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار کرد تا طرح پیشنهاد این کشور برای حل و فصل اختلاف مرزی در بستر دریا با رژیم صهیونیستی، را ارائه دهد.

به نوشته وبگاه العهد، «میشل عون» نیز پس از دریافت پیشنهاد کتبی آمریکا با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کرد تا با آن‌ها در خصوص محتوای پیشنهادات آمریکا و چگونگی پاسخ به آن در سریع‌ترین زمان ممکن گفت‌وگو کند.

رئیس‌جمهور لبنان در تاریخ چهارم مهر ماه پیش‌بینی کرده بود که «عاموس هوچشتاین» میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی، تا اواخر هفته پاسخ کتبی در این خصوص ارائه کند.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان نیز یکم مهر ماه گفته بود که پیشرفتی در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی حاصل شده است.

پیشتر شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفته بود که «ما منتظر خواهیم ماند تا میانجی نادرست آمریکایی متن مکتوب را به دولت و رئیس جمهور تحویل دهد و اگر دولت بگوید که این متن منطبق با حقوق لبنان است و آن را اعلام کند در آن صورت از دیدگاه ما لبنان حقوق خود در ترسیم (مرزها) و حفاری را بازستانده است و پیش از آن هرگز تسلیم اطلاعات درز شده و تحلیل‌ها نخواهیم شد».

با وجود اینکه تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی  مدعی شد که تل‌آویو  از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    تمریکا رو سننه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس