کد خبر 1420362
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
دبیرکل سازمان ملل: جهان تحمل فاجعه هسته ای ندارد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وضعیت نیروگاه هسته ای در زاپوریژیا واقع در منطقه دونباس اوکراین هشدار داد که جهان تحمل فاجعه هسته ای ندارد.

به گزارش مشرق، دبیرکل سازمان ملل در حساب توئیتر خود دراین باره نوشت: وضعیت در نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا همچنان مایه نگرانی عمیق است.

گوترش درادامه توئیت خود نوشت: هرگونه خسارتی به زیرساخت این نیروگاه، چه تعمدا چه غیر عمد، قادر است تا عواقب دهشتناکی را برای مردم که اطراف این نیروگاه و فراتر از آن به سر می برند در بر داشته باشد. جهان قادر به تحمل یک فاجعه هسته‌ای نیست.

دبیرکل سازمان ملل: جهان تحمل فاجعه هسته ای ندارد

نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در منطقه دونباس در جنوب شرقی اوکراین واقع است که با داشتن ۶ راکتور اتمی  که هریک توان تولید ۹۵۰ مگاوات برق دارند یکی از بزرگترین نیروگاههای هسته ای برق در کل اروپا و جزو ۱۰ نیروگاه عظیم درجهان به شمار می رود. این نیروگاه در مارس ۲۰۲۲ میلادی تحت کنترل روسیه در آمده و هم اکنون در اختیار شرکت «روس اتم» ( Rosatom) قرار دارد.

دبیرکل‌ سازمان ملل پیش از این و روز گذشته (پنجشنبه)  در نشست شورای امنیت درباره اوکراین، با اشاره ضمنی به تهدیدهای اخیر روسیه مبنی بر احتمال استفاده از سلاح هسته ای، از کشورهای دارای سلاح اتمی خواست به استفاده نکردن از این تسلیحات متعهد باشند و گفت: ایده جنگ هسته‌ای غیرقابل قبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    شرایط روحی و فکری پوتین و سران روسیه خیلی نزدیک شده به اینکه اعلان آتش بست بدن و طبق یک برنامه ضرب الاجل نیروهاشو از تمامی جبهه ها بیرون بکشه .
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    به ما نگو به امریکا میگفتی بهتر بود
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    0 0
    تحمل دارد حتما انتشار بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس