کد خبر 1420667
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
فیصل بن فرحان آل سعود

یک رسانه صهیونیست نوشت که وزیر خارجه سعودی از این گفته های لاپید درباره راهکار سازشکارانه موسوم به "دو دولتی" استقبال و آن را مثبت دانسته است.

به گزارش مشرق،با اشاره به گفته های "یائیر لاپید" نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

 «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفته است که اظهارات لاپید به شرطی که عملی شوند، مثبت است.

وی تصریح کرد که رسیدن به "صلح" از طریق گفت‌وگو بین مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها قابل تحقق است.

این رسانه صهیونیست درباره نزدیکی روابط ریاض و تل‌آویو نیز نوشت: برای سال‌های متمادی، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مدعی ارتباط پنهانی با عربستان بوده است؛ موضوعی که مقامات سعودی تکذیب کرده‌اند.

این رسانه افزود: عربستان در ماه جولای اعلام کرد که حریمی هوایی این کشور برای همه هواپیماها از جمله هواپیماهای اسرائیلی باز است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل نیوز» به میانجیگیری آمریکا برای بهبود روابط تل‌آویو و ریاض اشاره کرد و نوشت: جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار از عربستان، دو تفاهم‌نامه با این کشور امضا کرد که به نظر می‌رسد گام‌های مهمی در راه عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو باشند.

این رسانه صهیونیست درباره موضع عربستان در قبال مساله فلسطین تصریح کرد: "شرط عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، تشکیل دولتی فلسطینی به پایتختی قدس شرقی است".

در شرایطی که آل سعود در عربستان برای حفظ حاکمیت خود به روند سازش و طرح آمریکایی سازشکارانه موسوم «دو دولت» برای حل مساله فلسطین پیوسته‌اند؛ مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین این طرح سازش را رد و آن را به معنای دادن فرصت به تل‌آویو برای سرکوب بیشتر فلسطینی‌ها و اشغال مناطق بیشتر سرزمین فلسطین اعلام می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس