.

بلومبرگ از برگزاری نشست‌های جدید میان صهیونیست‌ها و عربستان خبر داد .

به گزارش مشرق، کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» گفت‌وگوهای تحت حمایت آمریکا با عربستان سعودی در زمینه همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی را شدت بخشیده است.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داده مقام‌های عربستان و رژیم صهیونیستی قبل از برگزاری نشست آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض نشست‌هایی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

دانا استراول، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیا گفت: «ما فکر می‌کنیم اینکه سایر مناطق با هم یکپارچه شوند و با اسرائیل بر سر یک میز بنشینند در راستای ثبات و امنیت منطقه است.»

بلومبرگ نوشته حل و فصل اختلافات میان اسرائیل و عربستان سعودی باعث تغییر آرایش سیاست‌های منطقه خواهد شد. با وجود این، احیای روابط میان ریاض و تل‌آویو به حصول توافقی بر سر تقاضای عربستان در خصوص تشکیل دولت فلسطینی بستگی خواهد داشت.

منابع مورد استناد بلومبرگ با بیان این خبر گفته‌اند که چنین احتمالی با توجه به تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها در هفته‌های گذشته بعیدتر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسد.

تحلیلگران به بلومبرگ گفته‌اند عربستان سعودی ممکن است پیش‌شرط‌های دیگری هم مدنظر داشته باشد که از جمله آن می‌توان به تعهد عمیق‌تر و گسترده‌تر واشنگتن برای کمک به مقابله با ایران اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس