کد خبر 1420682
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
پتوس

یک کارشناس تولید و پرورش گل‌وگیاهان زینتی گفت: زمانی که گیاه پتوس بیش از حد آبیاری شود یا به درستی زهکشی نشود، لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های آن ایجاد می‌‎شود.

به گزارش مشرق، زهره حسنی با تاکید بر اینکه «پتوس» یک گیاه رونده و همیشه سبز است، اظهار کرد: تقریباً همه افراد علاقه خاصی به این گیاه دارند همچنین این گیاه به نور متوسط نیاز دارد. در صورتی که گیاه دچار آفت شده باشد، برگ‌های آن لوله می‌شود. بنابراین زمانی که برگ‌های گیاه «پتوس» لوله می‌شود، لازم است پشت برگ را بررسی کنید تا مطمئن شوید دچار آفت شده است یا خیر؟ اگر دچار آفت نشده باشد، ممکن است این اتفاق به دلیل تغییرات دمایی رخ داده باشد.

وی افزود: زمانی که گیاه «پتوس» بیش از حد آبیاری شود یا به درستی زهکشی نشود، لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های آن ایجاد می‌شود. دلیل دیگر بروز لکه‌های قهوه‌ای روی برگ‌های گیاه ذکر شده، آفت است که در این صورت باید سم‌پاشی شود. زمانی که برگ‌های «پتوس» فاصله پیدا می‌کند، به این معنا است که نور آن کم است یا اینکه خاک گلدان مناسب نیست و نیاز به کود دارد. بهترین اقدام در این شرایط قرار دادن «پتوس» در قسمتی که نور بیشتری دارد، است و هر بیست روز یک بار نیز باید به آن کوددهی اقدام کنید.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: گیاه «پتوس» برای تشکیل برگ جدید به نور و خاک مناسب نیاز دارد. زمانی که هوا بسیار سرد است برگ جدید تشکیل نخواهد شد که در این صورت باید گیاه را به قسمتی گرم‌تر انتقال دهید.

وی با اشاره به اینکه چین‌وچروک برگ‌های گیاه ذکر شده ممکن است به دلیل کم‌آبی یا سردی هوا باشد بنابراین این گیاه را در زمستان پشت پنجره قرار ندهید، تصریح کرد: زمانی که هوا سرد باشد یا دفعات زیادی آبیاری شود، برگ‌های این گیاه زرد می‌شود. همچنین در صورتی که به میزان کافی آبیاری نشود، برگ‌های آن سوخته و قهوه‌ای می‌شود. افراد می‌توانند به منظور بهبود رشد گیاه «پتوس» تفاله چای و قهوه را خشک کنند، سپس آن را پودر کرده و به خاک گیاه اضافه کنند.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ایزدی شیروان IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 1
    تنها شرط لازم برای آزار رساندن به حیوانات و گیاهان زبان‌بسته‌ی موسوم به خانگی و تزیینی، نداشتن عقل و انسانیت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس