کد خبر 1421154
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵
کاج مطبق

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: زمانی که سطح خاک کاج مطبق تقریبا خشک شد، باید آن را با آب جوشیده سردشده آبیاری کرد؛ این گیاه باید دوبار در هفته غبارپاشی شود.

به گزارش مشرق، زهره حسنی  اظهار کرد: کاج مطبق یکی از درختچه‌های همیشه سبز است که در طبیعت تا ۶۰ متر رشد می‌کند، اما داخل خانه نهایت تا سه متر رشد را تجربه می‌کند و هر سال یک تا دو طبقه به طبقات کاج اضافه می‌شود. کاج مطبق دوست‌دار رطوبت و نور است، البته نور مستقیم آفتاب باعث خراب شدن آن می‌شود. بنابراین لازم است این گیاه در فاصله دو متری از پنجره آفتاب‌گیر قرار گیرد.

وی افزود: زمانی که سطح خاک کاج مطبق تقریباً خشک شد، باید آن را با آب جوشیده سردشده آبیاری کرد، این گیاه باید دوبار در هفته غبارپاشی شود. زمانی که گیاه ذکر شده در معرض نور زیاد آفتاب قرار گیرد برگ‌های آن زرد یا خشک می‌شود. نوعی بیماری قارچی نیز باعث می‌شود برگ‌های کاج مطبق از پایین زرد شود و بریزد، بنابراین باید هر هفته آن را با قارچ‌کش آبیاری و غبارپاشی کنید.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: سرما، کمبود نور، تشنگی و خشکی هوا باعث می‌شود برگ‌های کاج مطبق بی‌حال شود. این گیاه تا دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند، اما گرمای بیشتر آن را خراب می‌کند. بنابراین دمای نرمال ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد برای این گیاه مناسب است. همچنین، لازم است کاج مطبق به صورت ماهیانه در بهار و تابستان کوددهی شود.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس