آمریکا ماکت خانه سرکرده القاعده در افغانستان را منتشر کرد

سازمان اطلاعات آمریکا ماکت محل اختفای سرکرده القاعده در افغانستان را که در اختیار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از عملیات ترور قرار داده شده بود را افشا کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات آمریکا ماکت محل اختفای سرکرده القاعده در افغانستان را افشا کرد.

به نوشته رویترز، مقامات کاخ سفید عکسی را منتشر کردند که نشان می‌دهد بایدن با ویلیام برنز، رییس سیا، در حالی که یک جعبه چوبی دربسته روی میز جلوی آن‌ها قرار دارد، صحبت می‌کنند.

اکنون، محتویات این ماکت در موزه سیا در مقر این سازمان در ویرجینیا به نمایش گذاشته شده که مدل مخفی‌گاه ظواهری را نشان می‌دهد.

این مدل طراحی‌شده خانه‌ای با دیوارهای سفید را با دست‌کم پنج طبقه و سه بالکن نشان می‌دهد.

گفتنی است که موزه به روی عموم بسته است و دسترسی کارمندان و مهمانان سازمان نیز به آن محدود است.

معاون موزه سیا در این باره گفته است که انتشار ماکت خانه الظواهری در این مدت کم یکی از موارد غیرمعمولی است که به سرعت از حالت محرمانه خارج شده است.

سیا به خبرنگاران اجازه داد تا از این موزه بازدید کنند که به‌تازگی به‌منظور هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس این آژانس بازسازی شده تا بخشی از تلاش گسترده‌تر برای نمایش تاریخ و دست‌آوردهای آن باشد.

اکثر آثار در این موزه سال‌ها یا دهه‌ها طول کشید تا از طبقه‌بندی خارج شوند.

مدل خانه ظواهری، نمونه مصنوعی و کمیابی است که چند هفته قبل توسط افسران اطلاعاتی مورد استفاده قرار گرفته بود.

گفتنی است که یکی دیگر از آثار تازه فاش‌شده، نقاشی‌های مفهومی برای فیلم جعلی است که به‌عنوان بخشی از عملیات در سال ۱۹۸۰ برای نجات دیپلمات‌های آمریکایی از ایران ساخته شده است.

مدتی قبل بود که بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال کشته شدن ایمن الظواهری در افغانستان، یک مقام ارشد دولت آمریکا با تایید انجام حمله پهپادی به هدفی در کابل، گفت در این حمله یک عضو ارشد سازمان تروریستی «القاعده» از بین رفت.

ساعتی بعد، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با برگزاری نشست خبری در کاخ سفید به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی این کشور پرداخت و گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».

به نقل از دولت بایدن، این حمله نشان می‌دهد که امریکا ظرفیت مبارزه با تروریسم را تحت نام مبارزه «بر فراز افق» در افغانستان حفظ کرده است.

آمریکا ماکت خانه سرکرده القاعده را افشا کرد +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پدی ازپیج همسایه IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    10 16
    پهپاد یعنی این،از پاکستان بلند شد اومد بالا سر ظواهری که داشت هوامیخورد،شلیک کرد بدون اینکه متوجه شه و رنده ش کرد و برگشت،بدون اینکه از دماغ یه غیرنظامی خون بیاد و یه اجر خراب شه.عین فیلم خیالیاست لامصب
    • حاج حسین IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      3 2
      دروغ است بابا جان. الظواهری مدتها پیش بر اثر هپاتیت ب فوت شده بود عین سلفش آقای بن لادن که مدت ها قبل از هلاکت ادعائی توسط آمریکایی ها مرده بود وگرنه جنازه های این افراد را نشان می دادند‌. بعید بدان که الظواهری که ۲۰ سال برای خودش تو افغانستان و پاکستان گشت و گذار می کرد و اونگاه یهو ...
    • آنتی اصلاح طلب IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 2
      خوب که چی؟طعنه میزنید؟
    • قریشی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      2 3
      واقعا صلوات بر بلاهت و ناپختگی برخی ... ابله بزرگوار، اینها و سایر سران داعش و طالبان نه تنها تحت آموزش سیا بوده اند بلکه تمامی جابجایی ها و ارتباطات و برنامه هایشان توسط سیا تعیین میشود امریکای تروریست پرور لحظه به لحظه از وضعیت این عروسکهای ساخته دست خودش باخبر است و زمانی که بداند تاریخ مصرفشان تمام شده در یک شوی تبلیغاتی اقدام به ترور نمادین آنها میگیرد
    • FR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      4 2
      آمریکا هست دیگه همه چیز درجه یک و پرفکت خدا برای جهانیان حفظشون کنه این مردمان بزرگ رو
    • علی اهوازی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      1 2
      و احمقها هم این فیلم خیالی رو باور کردند..چون تا حالا آمریکا هرگز بخاطر یک عملیات باعث نشده که یک قطره خون هم از دماغ غیر نظامیان ریخته بشه! شما بیشرفا کجا دارید زندگی میکنید که اینقدر پاچه خواری آمریکا رو می‌کنید؟
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 2
      ادعا میکنند و کیه که بخواهد اثبات کند
    • پدی ازپیج همسایه DE ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      2 0
      پاچه خواری چیه؟لق امریکا و خود شرقگدات.تکنولوژیش منظورم بود.پنکه رو روشن میکنی صداش ادمو اذیت میکنه ببین چه تکنولوژی خفنی داره ظواهری اومده گفته:«به به چه افتاب زیبایی چه روز زیبایی برای ترور غیرنظامیا وانتحاری» یهو۴-۵تا تیغ ۵متری با سرعت نور میچرخه بالا سر ظواهری و بالکنم رنده میکنه.
    • رضا IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 2
      اره خب قدرت پهپادی بی نظیره ولی وقتی با قدرت اطلاعاتی و موشکی اونم نقطه زن هماهنگ بشه یعنی زدن جلسه شورای جنگ داعش در سوریه و کشتن تمام فرماندهان داعش....یعنی اطلاعات امار جلسه رهبران کرد رو بگیره و روزه موعکد پهپاد بره بالا سره محل جلسه و به محض ورود رهبران کرد موسگهای نقطه زن از گرمانشاه شلیک بشه و تمام افراد جلسه رو با ساختمان با خاک یکسان کنه....شما کمتر شبکه های فارس زبان رو نگاه کن
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      1 0
      اونایی که میگین کسانی که این فیلمو باور کردن احمقن،والا اول از همه مسئولین این مملکت باورش کردن و رسانه ایش کردن و تکذیب نکردن،اگه اینطوریه که حق باشماست
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    6 1
    معاونشم تو یک کشور....! کشته شده بود قبلا
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
      0 0
      خودتی؟!! آره خودتی که اون را زدی بعد با زارت خودت از خواب بیدار شدی ....
  • پینوکیو IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 0
    خودشان در همچین خانه ها و کاخ هایی زندگی میکنند و بعد مردم را به ساده زیستی و قناعت دعوت میکنند!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 2
    اینها عادت دارند هالیوودی فکر کنند ...اکثر رویا است تا واقعیات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس