رییس جمهور در سازمان ملل علیه یکجانبه گرایی آمریکا به پا خاست

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل گفت: افزایش همکاری کشورهای منطقه سبب حفظ و توسعه عدالت و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی درباره سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، گفت: رئیس جمهور در این اجلاس مبانی انقلاب اسلامی در عرصه سیاست و توجه به عدالت و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و بدعهدی آنها در قبال توافق هسته‌ای را به روشنی تشریح کرد.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور با گفتمان انقلاب اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل سخن گفت، اظهار داشت: و آیت‌الله رئیسی تلاش‌های جمهوری اسلامی برای رها شدن از نظام سلطه را تشریح کرده و به این موضوع تاکید داشت که نظام سلطه قرار نیست محور همه تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی واقع شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با دستور رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت: رئیس جمهور با بالا بردن تصویر حاج‌قاسم سلیمانی اوج تروریسم بین‌المللی علیه کشور و مردم ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویر کشید.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل با تشریح تروریسم بین‌المللی علیه ایران از دادگاه بین المللی خواست تا شهادت سردار دل‌ها را تا محاکمه قاتلان سردار سلیمانی پیگیری کند و این رویکرد رئیس جمهور پیامی امنیت‌سازی برای ملت ایران است.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که در حفظ صلح و امنیت منطقه موفق بوده است و خروج آمریکا از منطقه عامل ایجاد ثبات و امنیت خواهد بود.

مقتدایی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به این موضوع تاکید داشتند که نقش جمهوری اسلامی ایران برای خاورمیانه و آسیا اثربخش است،اگر همکاری بین کشورهای منطقه افزایش یابد می‌توان علاوه بر حفظ و توسعه عدالت، مقابل یک‌جانبه‌گرایی آمریکا ایستاد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 1
    بهتر بود از عدالت صحبت نکند وقتش را بیشتر به مباحث ضروری تری استفاده می کرد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 1
    آمریکا وقتی شرایط داخل ایران را میبیند عجیب نیست دست به این کارها بزند . دستگیری هزاران نفر طی یک هفته اخیر داخل ابران چیزی است که حتی موقع حمله به کنگره دوسال پیش اتفاق نیفتاد .آمریکایی ها خوشی زیر دلشون رو زده بود که به کنگره حمله کردن و کلا سه کشته داشت اون اغتشاشات کنگره که دوتا ش هم پلیس بودن نه اغتشاشگر.امبدوارم آرامش و آزادی و رفاه به ایران برگرده نگه ما چی مون کمتر از مردم اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا است که آنقدر باید تخت فشار اقتصادی و سیاسی و عدم آزادی باشیم .هی روزگار
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 1
    صحبت های رییسی بیشتر مناسب صحبت در یک مسجد برای جمع طرفدارانش بود تا حرفهای اساسی یک ملت از یک تزیبون جهانی که سالی یک بار در اخنیار هر کشور گذاشته می شود
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس