کد خبر 1421470
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
روسیه اُسکار را تحریم کرد

روسیه بدنبال تیرگی مناسباتش با غرب بر سر بحران اوکراین، تصمیم گرفته است در مراسم اسکار سال جاری فیلمی برای رقابت در مسابقات معرفی نکند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، آکادمی فیلم روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد هیات رئیسه این آکادمی تصمیم گرفته است هیچ فلیم ملی برای جوایز اسکار در سال ۲۰۲۲ نامزد نکند.

پاول چوخری رئیس کمیته مسئول انتخاب نامزد گفت که در پی اتخاذ این تصمیم، از سمت خود استعفا کرده است.

وی در نامه ای با اعلام خبر استعفای خود نوشت: رئیس این آکادمی به طور یکجانبه تصمیم به نامزد نکردن فیلمی از روسیه در مراسم اسکار گرفته است.

در همین حال، نیکیتا میخالکوف کارگردان روس گفت که با شرکت در اسکار سال جاری هیچ چیزی عاید مسکو نمی شود.

وی که در سال ۱۹۹۵ جایزه اسکار را برای بهترین فیلم زبان خارجی دریافت کرد، نامزدی فیلمی از روسیه در مراسم اسکار را بی معنی خواند و در عوض پیشنهاد داد جایزه ای معادل برای کشورهای منطقه اوراسیا از جمله جمهوری های شوروی سابق در آسیای مرکزی و قفقاز راه اندازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    8 0
    بعد ایران فیلم می فرسته اونجا.اونم فیلمهای سیاه غربگداها که الانم از سوراخهاشون در اومدند بیرون و از اغتشاش دفاع می کنند
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 0
    و ایکاش مدیران سینمایی ما دره ای از این شعور را می داشتند که به جای افتخار به حضور در جشنواره فواحش اسکار آن را تحریم می کردند.
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    5 0
    ایران با فرهنگ متمایز و غنی که داره بابد خودش ابتکار ایجاد جشنواره های بین المللی و منطقه ای شبیه اسکار، کن، و غیره رو به دست بگیره. این نیازمند به میدان آمدن هنرپیشه های فرهیخته و دانشمندی است که با فرهنگ ایران و اسلام عجین شده باشند نه بازیگران و سلبریتی های خودباخته و تهی از معنی.
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 0
    اگر دیدین فیلم ارسالی ایران به اسکار هم بطور اتفاقی یک ربطی به مهسا امینی پیدا کرد تعجب نکنید. علی کریمی هم قبل از سفر، املاکش را فروخته بود. همه چیز از قبل مشخص بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس