ایران شاگرد اول گروه دوم جام جهانی/ موریاسو، همسایه‌ کی‌روش شد

تیم ملی فوتبال ایران نسبت به هم‌گروهی‌های خود در جام جهانی ۲۰۲۲ در پنجره‌ ماه سپتامبر فیفا عملکرد بهتری داشت.

به گزارش مشرق، پنجره‌ ماه سپتامبر فیفا به اتمام رسید. در این بازه‌ چند روزه تیم‌های ملی، خصوصا حاضرین در جام جهانی با برگزاری ۲ بازی خود را جهت حضور در بیست و دومین دوره رقابت‌های جام جهانی مهیا کردند.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است در این پنجره، خلاف فیفادیِ خردادماه با برنامه‌ریزی مناسب ۲ مسابقه را به انجام رساند که ماحصل آن پیروزی یک بر صفر مقابل اروگوئه و تساوی یک بر یک برابر سنگال بود. شاگردان کی‌روش بدون باخت از این پنجره عبور کردند.

رقبای ایران در ۲ بازی پیش رو چه کار کردند؟

تیم ملی فوتبال انگلیس روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارد. شاگردان گرث ساوث‌گیت در چارچوب مسابقات لیگ ملت‌های اروپا ۲ بازی جدی مقابل ایتالیا و آلمان برگزار کردند که نتیجه‌ی آن ثبت ۲ بازی بدون برد دیگر بود. سه‌شیرها ابتدا در ایتالیا با یک گل مغلوب آتزوری‌ها شدند تا سقوط‌شان به سطح دوم مسجل شود.

آنها در ادامه مقابل رقیب سنتی خود آلمان قرار گرفتند و تن به تساوی سه بر سه دادند. مسابقه‌ای که در خانه برگزار شد و به نوعی آخرین بازی این تیم پیش چشم هوادارانش قبل از فرا رسیدن جام جهانی بود.

دیگر نماینده‌ی قاره سبز یعنی تیم ولز نیز بازی‌های بدی را به نمایش گذاشت. آنها ابتدا در بروکسل با حساب ۲ بر یک به تیم قدرتمند بلژیک نتیجه را واگذار کردند و در ادامه علی‌رغم فرصت‌های زیادی که روی دروازه لهستان خلق کردند؛ با گل مغلوب میهمان خود شدند تا با ۲ باخت، به سطح پایین‌تر سقوط کنند.

تیم رابرت پیج به اندازه‌ی نتایجی که گرفت تیم دست و پا بسته‌ای نبود و حداقل شایسته‌ی کسب یک امتیاز بود.

و نهایتا آمریکا. تیم تحت هدایت گرگ برهالتر نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند. آنها ابتدا در دیداری ضعیف و پرانتقاد با ۲ گل به ژاپن باختند. اگر درخشش مت ترنر، دروازه‌بان یانکی ها نبود این باخت می‌توانست سنگین‌تر هم بشود. در ادامه این تیم به مصاف یک نماینده‌ی دیگر از آسیا رفت و مقابل عربستان سعودی تن به تساوی بدون گل داد تا بدون برد و گل زده از این پنجره فارغ شود.

ایران شاگرد اول گروه دوم جام جهانی/ موریاسو، همسایه‌ کی‌روش شد

عملکرد دیگر تیم‌های آسیایی 

هم‌قاره‌ای‌های ایران نمایشی نسبتا موفق در این پنجره داشتند و بردهای خوبی را به دست اوردند تا نشان دهند می‌توانند در جام جهانیِ پیش رو به خوبی از آبروی فوتبال آسیا دفاع کنند.

تیم ملی فوتبال کره جنوبی هر ۲ بازی خودش را در خانه به انجام رساند. آنها ابتدا با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ مقابل کاستاریکا متوقف شدند. دیداری دشوار که با گل زیبای سون به باخت برای جنگجویان تائه‌گوک منجر شد. تیم پائولو بنتو در ادامه توانست از سد کامرون بگذرد. تک گل بازی بازهم به وسیله ستاره‌ی تیم تاتنهام زده شد. نباید از این نکته غافل شد که کامرون در این پنجره نمایشی عجیب داشت و پیش از کره با ۲ گل به ازبکستان هم باخته بود.

دیگر تیم شرق اسیایی یعنی ژاپن هم عملکردی خوب در سپتامبر داشت. آنها پس از اینکه توانستند با ارائه‌ی یک بازی باصلابت، ۲ بر صفر آمریکا را شکست دهند در گام بعدی مقابل اکوادور قرار گرفتند و به تساوی صفر بر صفر دست یافتند. اکوادور در گروه یک جام جهانی با قطر، هلند و سنگال هم‌گروه است. تیم موریاسو بدون دریافت گل از این پنجره خارج شد.

قطر ناامیدکننده‌ترین نمایش را بین تمام تیم‌های آسیایی داشت. میزبان جام جهانی ابتدا در یک بازی فوق‌العاده ضعیف با ۲ گل به کانادا باخت و در ادامه مقابل شیلی به تساوی ۲ بر ۲ رسید. مشعل برشام، گلر جوان عنابی‌پوشان در بازی دوم موفق شد پنالتی آلکسیس سانچز را در دقایق پایانی مهار کند و تیمش را از تجربه‌ی دومین شکست متوالی نجات دهد.

عربستان سعودی با سرمربیگری هروه رنارد به ۲ تساوی بدون گل رسید. آنها ابتدا مقابل اکوادور و در ادامه برابر آمریکا به این نتایج مشابه نائل شدند. این تیم برای حضور در جام جهانی و پیکار با آرژانتین، مکزیک و لهستان تمرکز زیادی روی عملکرد دفاعی خود داشت و در این ۲ بازی توانست دروازه‌ی خود را بسته نگه دارد.

استرالیا را نمی‌توان به خاطر کسب ۶ امتیاز از ۲ بازی تحسین کرد. کانگوروها ترجیح دادند به جای رویارویی با تیم‌های قدرتمند به مصاف نیوزیلندی بروند که در جام جهانی نیست و از قدرت بالایی هم برخوردار نیست. با این وجود شاگردان گراهام آرنولد ابتدا در خانه با نتیجه یک بر صفر و سپس در خانه‌ی حریف با حساب ۲ بر صفر به برتری رسیدند تا تنها نماینده‌ی قاره کهن باشند که ۲ بازی خود در پنجره سپتامبر را با برد پشت سر گذاشتند.

ایران شاگرد اول گروه دوم جام جهانی/ موریاسو، همسایه‌ کی‌روش شد

تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه با هم‌گروهی‌های خود نمایشی پرامید و بسیار خوب داشت. حالا بدون شک با این ۲ بازی، تیم‌های حاضر در گروه دوم حساب ویژه‌ای روی ایران باز خواهند کرد و بیش از پیش شاگردان کی‌روش را جدی می‌گیرند. از طرفی ما هم نباید گول نتایجی را بخوریم که این تیم‌ها گرفتند. بازی‌های دوستانه محلی برای ازمون و خطاست.

در مقایسه با تیم‌های آسیایی اما می‌توان گفت ایران، ژاپن و کره جنوبی عملکردی بسیار خوب داشتند. در این بین نباید فراموش کنیم که ۲ بازی کره خانگی بود و رقبایش تیم‌های سطح اولی نبودند پس یوزهای پارسی و سامورایی‌های آبی با بالاترین نمره از این پنجره بیرون آمدند و باید دید در مسابقات که اواخر آبان آغاز خواهد شد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس