.

یک مقام رژیم صهیونیستی گفته این رژیم می‌تواند فناوری هسته‌ای را در اختیار برخی از کشورهای عربی قرار دهد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم صهیونیستی گفته تل‌آویو ممکن است فناوری هسته‌ای را در اختیار کشورهای عربی که با این رژیم سازش کرده‌اند قرار دهد.

«موشه ادری»، مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی در همایشی در وین گفت: «ما امیدوار هستیم که روحیه جدید شکل‌گرفته در منطقه که در توافقات ابراهیم متجلی شده‌اند نشان‌دهنده مسیری رو به جلو برای گفت‌وگوی معنادار مستقیم در داخل منطقه از جمله در زمینه هسته‌ای باشد.»

او اضافه کرد: «فناوری‌های نوین اسرائیل سطوح جدیدی از دانش و قابلیت‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد و ما آماده‌ایم این دانش را البته زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار دیگران قرار دهیم.»

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین در ادامه ادعاهای خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران تکرار کرده و گفته که برنامه هسته‌ای ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 2
    اول از عربستان شروع کن تا می تونی بدوشش در عوض این کار صدها میلیارد دلار طلب کن مجانی برای غریبه کار نکن اصلا برای غریبه کار نکن من طعمش رو چشیدم کار برای غریبه نه پول داره نه امنیت شغلی هلحضه ممکنه اخراجت کن باید تلاش کنی برای خودت کار کنی
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    10 2
    دانشمند ندارن که هسته ای خودکفابشن میخواین عرب کشی فلسطینیا وجاسوسی وفسادرواونجادرست کنین وباهزینه خودعرباتجارت برق درست کنین
  • مادر بچه ها و معلم مدرسه IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    9 2
    آره خب ، حکام خبیث امارات و آل سعود ورفقا اسباب بازی دوست دارند.....این بی وجودهای عیاش سوار ماشینی شدند که فرمانش دردست صهیونیست هاست..... مردم تن پرور بی‌غیرت ساکن در سرزمینهای عربی دراین رسوایی وخیانت ها شریکن
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    14 1
    آره جون خودتون، همانطور که از محمدرضا نیم پالانی ۱ میلیارد دلار واسه موشک گرفتید و تف هم تو کف دستش ننداختین
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    14 1
    اف سی پنج نمیزاری بخرن تو هسته ای بدی
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    9 1
    خدا تو سرتان زده که در کمال حماقت حساب ملتهای منطقه را از سران خودفروخته جدا نکرده باشید. بزودی تسلیحات امریکایی سعودیه هم روی سر خودتان خراب خواهد شد، بحول قوه الهی.
  • هوشنگ IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    برای غریبه کار نکن کار برای غریبه یعنی تو سری خوردن
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
    0 0
    این حرومیها فکر کردن ما ایرانیها از پیشرفت مسلمونا ناراحت میشیم ! نه خیر , تمام امکانات مسلمین درنهایت در طرف جبهه حق خواهد بود ....
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد این کار را حتما انجام دهید چون تا چند سال دیگر همه این کشورها با ایران خواهند بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس