کد خبر 1422306
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد

دولت انگلیس در واکنش به الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو وضع و سفیر این کشور در لندن را احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در تحریم‌های جدید، روسیه دسترسی به خدمات عمده غربی را که به آن وابسته است، از دست خواهد داد. برخی از این خدمات عبارتند از: مشاوره فناوری اطلاعات، خدمات معماری، خدمات مهندسی، و خدمات مشاوره حقوقی معاملاتی برای فعالیت‌های تجاری خاص.

طبق این بیانیه انگلیس همچنین صادرات نزدیک به ۷۰۰ کالا را که برای قابلیت‌های صنعتی و فناوری روسیه حیاتی هستند ممنوع کرد. در همین حال جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس آندری کلین سفیر روسیه را احضار کرد تا «به شدت نسبت به الحاق غیرقانونی خاک اوکراین اعتراض کند.»

کلورلی در این باره گفت: انگلیس اعلامیه پوتین درباره الحاق غیرقانونی خاک اوکراین را کاملا محکوم می کند. ما هرگز نتایج این همه پرسی ساختگی یا هرگونه الحاق خاک اوکراین را به رسمیت نخواهیم شناخت.
وی با بیان اینکه «رژیم روسیه باید مسئول این نقض نفرت‌انگیز قوانین بین المللی باشد افزود: به همین دلیل ما با شرکای بین المللی خود برای افزایش فشار اقتصادی از طریق ممنوعیت خدمات هدفمند کار می کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد: آنچه در اوکراین اتفاق می افتد برای همه ما مهم است و انگلیس هر کاری که ممکن است برای کمک به مبارزه آنها برای آزادی انجام خواهد داد.

همه پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر(یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد به پیوستن به روسیه دادند، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای به پیوستن به خاک روسیه داده و خواستار تبدیل شدن به بخشی از فدراسیون روسیه شدند.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا با این اقدام مسکو به شدت مخالفت و اعلام کردند که این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسند.

لیز تراس نخست وزیر انگلیس پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد که نباید به پوتین اجازه تغییر دادن مرزهای بین المللی با استفاده از نیروهای زور را داد و ما باخت او را در این جنگ غیرقانونی، تضمین خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیا GB ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 2
    انگلیس خود در وضعیت اسفناکی شبیه تحریم است چگونه میتواند روسیه را تحریم کند، چه چیزی را میخواهد تحریم کند که روسیه بدان محتاج باشد. فقط جنبه تبلیغات دارد.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    روسيه جان مثل چي گير کردي تو گل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس