پلوسی

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با خودداری از حمایت صریح از عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، تنها به پشتیانی از ارائه تضمین های امنیتی به کی یف اکتفا کرد.

به گزارش مشرق، نانسی پلوسی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گرچه به صراحت از تسریع در عضویت اوکراین در ناتو حمایت نکرد، با این حال از ارائه تضمین های امنیتی به کی یف پشتیبانی کرد.

پلوسی در پاسخ به پرسش این نشریه در مورد حمایت از عضویت اوکراین در ناتو گفت: ما به دموکراسی در اوکراین بسیار متعهدیم. باید در این جنگ پیروز شد ولی من خواستار آنم که (اوکراین) تضمین امنیتی در اختیار داشته باشند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیروز گفته بود پس از آن که روسیه به طور رسمی الحاق چهار منطقه را اعلام کرد، کی یف خواستار تسریع در روند عضویت در سازمان ناتو شده است.  

زلنسکی در ویدئویی که جمعه شب در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت: ما پیشتر سازگاری خود را با معیارهای اتحاد (ناتو) ثابت کرده ایم.  

وی در ادامه افزود: ما با امضای درخواست اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو، گامی قاطع برمی داریم.  

اظهارات رئیس جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که پوتین در کاخ کرملین معاهده های الحاق چهار منطقه اوکراینی تحت اشغال مسکو (دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپوریژیا) را امضا کرد.

رهبران مناطق الحاق شده اوکراین به روسیه مدعی اند که این مناطق در همه پرسی های انجام شده به عضویت در روسیه رای مثبت داده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس