هواداران انقلاب با شعار «لبیک یا حسین» در لندن تجمع کردند

اقشار مختلف مسلمانان ساکن انگلیس از ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف روز شنبه در لندن تجمع اعتراضی برگزار و با سردادن شعار «لبیک یا حسین» تحرکات اخیر عناصر ضد انقلاب را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که عمدتا جوانان مسلمان بودند، در اقدامی خودجوش مقابل مرکز اسلامی انگلیس گردهم آمده و پلاکاردهایی را در اعلام انزجار از رفتار اغتشاشگران و عناصر وحشی ضد انقلاب حمل ‌کردند. آن‌ها درحالی که پرچم‌های «یا حسین» را به اهتزاز در می‌آوردند شعار هیهات منا ‌الذله سرداده و اهانت به مقدسات دینی را غیر قابل تحمل ‌خواندند.

عناصر ضد انقلاب یکشنبه گذشته پس از برگزاری نمایش توحش مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، به سمت راهپیمایان اربعین و مرکز اسلامی انگلیس حمله‌ور شده و با کشیدن روسری زنان مسلمان و درگیری با نمازگزاران، خشم مسلمانان را برانگیخته‌اند.

حرکت اعتراضی امروز از سوی شمار متعددی از نهادها، انجمن‌ها، مساجد و مراکز اسلامی مستقر در انگلیس مورد حمایت قرار گرفته است. «مسعود شجره» رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، تحرکات عناصر ضد انقلاب را اسلام‌هراسانه توصیف کرد و گفت: راهپیمایانی که در مراسم اربعین هفته گذشته شرکت کردند عاشق امام حسین (ع) بودند و این مساله ربطی به ایران ندارند. آن‌ها برای سوگواری حادثه کربلا و سردادن شعار لبیک یا حسین (ع) آمده بودند. 
وی افزود: اما حمله عناصر ضد انقلاب نتیجه این ذهنیت است که هرکس مسلمان و عاشق امام حسین (ع) است طرفدار ایران هم هست. بنابراین آن‌ها با تفکر اسلام هراسانه به راهپیمایان حمله کرده و حجاب زنان مسلمان را از سرشان کشیدند. 


رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر، تجمع مقابل مرکز اسلامی انگلیس را اقدامی خودجوش از سوی مسلمانانی دانست که ضمن محکومیت حادثه هفته گذشته تاکید دارند که اغتشاشگران حق ندارند به بهانه تحولات ایران رفتار خشنی را از خود نشان داده و به باورهای دینی اهانت کنند.

شجره درباره نقش کمیسیون اسلامی حقوق بشر در تجمع امروز هم گفت: از ما خواسته شده است که اوضاع را بلحاظ قانونی زیر نظر داشته باشیم و در خصوص مسائل حقوقی مشورت دهیم. 

این درحالیست که عناصر ضد انقلاب پیشتر تهدید کرده بودند که با تکرار آشوب و اغتشاش، مراسم مقابل مرکز اسلامی انگلیس را برهم خواهند زد. آن‌ها در روزهای اخیر سعی بلیغی را صورت دادند تا با تهدید به مرگ هواداران انقلاب، مشارکت کنندگان را از حضور در تجمع امروز منصرف کنند. یکی از تجمع کنندگان گفت که ضد انقلاب برای اینستاگرام او پیام فرستاده‌اند: «سرت را می‌بُریم» برای دیگری نوشته‌اند: «تهدید به مرگ شده‌ای. امیدوارم یکی از تهدیدها به واقعیت تبدیل شود. چون تو یک تروریست هستی.»

عناصر ضد انقلاب پس از توحش مفتضحانه‌هفته پیش بخش قابل توجهی از مبارزات خود را با هویت ناشناس به فضای مجازی منتقل کرده‌اند. آن‌ها در استفاده از ادبیات رکیک و غیراخلاقی مرزهای وقاحت را در نوردیدند و تلاش کردند تا با ایجاد رعب و وحشت صدای مخالفان را سرکوب کنند. 

اما این رویه نتیجه عکس داده است. شواهد نشان می‌دهد که تحرکات بسیاری از فعالان فضای مجازی که با هویت اصلی خود به میدان آمده‌بودند کاسته و بعضا متوقف شده است. «حسین» یکی از تجمع‌کنندگان در مراسم امروز گفت پس از شناسایی یکی از عناصر ضدانقلاب در دانشگاه کاردیف که نامبرده را با القاب رکیک به سوراخ کردن جمجمه‌اش تهدید کرده بود، مسئولین دانشگاه را مطلع کرده و درنتیجه پیام تهدید آمیز او از روی صفحه و بخش مربوط به مشخصات شخصی حذف شد.

پلیس لندن هفته پیش تصاویر ۱۳ نفر از عناصر ضد انقلاب را که به اتهام آشوبگری و بی‌نظمی منتشر کرد.

«کارن فایندلی» افسر ارشد پلیس لندن که مسئولیت دایره جرائم مرتبط با نظم عمومی را برعهده دارد گفت: ما تحمل نمی‌کنیم که مردم یا افسرانی که تمام تلاش خود را برای حفظ نظم انجام می‌دهند، مجروح شوند. اکنون هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم کسانی که مرتکب جرایم خشونت‌آمیز شده به عدالت سپرده شوند.

پیشتر نیز صادق خان شهردار لندن در توئیتی تحرکات اغتشاشگران را غیر قابل قبول توصیف کرده و خواستار محاکمه آن‌ها شده بود. وی با بیان اینکه تظاهرات مسالمت آمیز حق دمکراتیک شهروندان است تصریح کرد: «اما خشونت و حملات به پلیس و مردم جامعه هرگز قابل تحمل نخواهد بود»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    مرگ بر اغتشاشاگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس