فاجعه انسانی در فوتبال اندونزی/ ۳۰۰ نفر کشته یا زخمی شدند+ فیلم و عکس

هجوم تماشاگران یک مسابقه فوتبال در اندونزی به داخل زمین و درگیر شدن آنها با نیروهای امنیتی و هواداران تیم مقابل، سیصد کشته یا زخمی برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اندونزی بامداد یکشنبه از وقوع فاجعه انسانی در جریان برگزاری یک مسابقه فوتبال در جزیره جاوه خبر دادند.

طبق گزارش‌ها، زمانی که مسابقه بین دو باشگاه فوتبال «کروساهان آرِما» و «پرسبایا سورابایا» در استادیوم «کانجوروهان» واقع در منطقه مالانگ در شرق جاوه به پایان رسید، اوضاع به آشوب کشیده شد.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس جاوه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هواداران تیم بازنده به داخل زمین فوتبال هجوم بردند و نیروهای امنیتی نیز ضمن تلاش برای جلوگیری از آشوب آنها، اقدام به پرتاب گاز اشک آور کردند».

«نیکو آفینتا» رئیس پلیس منطقه شرقی این جزیره توضیح داد که در جریان این آشوب، ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده و حداقل ۱۸۸ نفر دیگر نیز دچار سطوح مختلفی از جراحات و آسیب شدند.

مقامات امنیتی اندونزی می‌گویند بیشتر تعداد کشته‌شدگان، به دلیل ازدحام هواداران در جریان مسابقه و گرفتار شدن عده بسیاری از تماشاگران زیر دست‌وپای دیگر افراد بود. شلیک گاز اشک‌آور نیز مزید بر علت خفگی بخش قابل توجهی از جان‌باختگان شد.

رویترز در ادامه به نقل از اتحادیه فوتبال اندونزی نوشت: «تحقیقات در مورد این آشوب و کشته شدن ده‌ها نفر از مردم کشور در این مسابقه فوتبال در جاوه آغاز شده است».

اتحادیه فوتبال اندونزی سپس اعلام کرد که به‌دلایل و ملاحظات امنیتی در پی این آشوب، تصمیم بر این شد که مسابقات فوتبال به مدت یک هفته تعلیق شود.

وزیر ورزش اندونزی نیز گفت: «پس از ازدحام و هجوم مرگبار تماشاگران در استادیوم جاوه، اقدامات ایمنی در مسابقات فوتبال را مجددا ارزیابی خواهیم کرد».

شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» نیز به نقل از آفینتا گزارش داد که دو افسر پلیس در میان کشته‌شدگان این حادثه هستند.

جزئیات اتفاق مرگبار فوتبال با بیش از 120 کشته! +فیلم و عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    5 1
    صدرحمت به طویله!!!خخخخخخخخخ
  • DE ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 1
    ایران هم یک مشت اراذل و اوباش موسی خیایانی قجری و سگ بابی و نجس وطنفروش و بیگانه نوکر صهیونیست و سگان قلاده دریده گاوچرانها وسط خیابان به کمک اراذل و اوباش سیا ۳۰ و اراذل اوباش و مافیای اقتصادی آمده اند و جالب اینجاست که این کثافت های تجزیه طلب درست است در ایران بزرگ شده اند ولی از کودکی تحت مغزشویی و موهومات رسانه های بیگانه و صهیونیستی بی وطن فقط گنده شده اند رشد نکرده اند. ۳۳ سال خیانت اصلاحطمعکاران به انقلاب و خون و آرمان شهدا و استحاله انقلاب و رواج بی دینی و دزدی و رانت و رفیق بازی توسط آنان برای رای آوردن و غارت بیت المال نتیجه اش همین میشود و جالب اینجاست که این از خدا بیخبران سران رفر میست ها با کمال پررویی از این اراذل و اوباشی که رای خودرا مدیون اینها هستند دفاع میکنند. هرچه بی دینی و بی عفتی و وطنفروشی و غربگدایی بیشتر شود اصلاحطمعکارلن شانس رای آوردن بیشتر دارند لذا بر بی دینی جامعه دامن میزنند.
    • علی مطلبی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      1 2
      چخه... چرا افسار پاره کردی..
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    اخبار این روزا شبیه کمدیه با کلی کشته
  • ایرج اصفهانیان IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    2 0
    چند سال پیش ؛ دولت جمهوری چک درباره هزینه برای رشته های ورزشی قهرمانی از مردم نظر خواهی کرد که آیا مایل هستید که بیشتر بودجه ورزشی دولت به رشته های ورزشی قهرمانی اختصاص یابد یا اینکه ورزش همگانی تقویت شود ؟ بیش از ۹۰٪ مردم رأی به تقویت ورزش همگانی دادند. از فردای همان روز دولت با همکاری شهرداری ها شروع کرد به ترمیم معابر و خیابان ها و احداث پارک های جدید ؛ تا شهروندان هر موقع اراده ورزش کنند از درب خانه که خارج می شوند بتوانند با خیال راحت در پیاده رو بدوند و ورزش کنند یا دوچرخه سواری کنند و ادامه ورزش خود را به پارک و فضای سبز بروند 👏👏 ورزش همگانی ضامن سلامت روحی و جسمی جامعه است . ورزش قهرمانی یعنی همین که متأسفانه در اندونزی و اکثر کشورها شاهد هستید .. این وسط فقط بنگاه های شرط بندی سود می کنند و خود ورزشکاران حرفه ای و مربی و دلالان ... و البته آسیب روحی ، جسمی و مالی آن هم برای مردم عادی و پلیس است . من بعنوان یک شهروند اصفهانی اگر بخوام کمی پیاده روی تند کنم یا بدوم ، باید ۵_۶ کیلومتر با خودرو یا موتورسیکلت طی کنم تا به یک پارک برسم ، تازه اگر اراذل و اوباش و کارتن خواب و معتادهای مستقر در پارک ها اجازه بدن و درگیری بوجود نیارن!
  • محمدایوب IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 1
    الان اگر این اتفاق تو ایران افتاده بود جهان استکبار عزای عمومی اعلام کرده. بودن اصلاح طلبان وطن فروش خواستار استعفای دولت به اضافه دربانها وابدارچی ها می شدند لعنت خدا بر منافقین انقلاب سرمایه های اسراییل
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 3
    واقعیت اینه که رنگین پوست ها خیلی وحشی تر از سفید پوستها هستند . آنهایی که نژاد سفید را نژاد برتر می دانند ، حق دارند . سیاه ها ، هندی ها ، ما مردم خاورمیانه و کلا رنگین پوست ها ، شرّ و کله خراب هستیم متاسفانه
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
      4 0
      یک سال قبل ایتالیا جام یوفا را از انگلیس برد برو ببین چطور همدیگر را پاره میکردند
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    لعنت به این فوتبالی که خروجی آن علی دایی و علی کریمی و ماهیتی و فردوسی پور ها و اوباش بی رحم تماشاگر نما و دلالان و فاسدان و فاجران است .
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 0
    حالا اگه تو ایران بود عربستان گوش عالمو کر میکرد
  • ایرانیم و همیشه برای ایران می مانم IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    الان اگر این اتفاق تو ایران افتاده بود کشورهای استعمارگر ( آمریکا و بویژه روباه پیر )عزای عمومی اعلام کرده بودند،اجنبی پرستان و وطن فروشان خواستار استعفای دولت ،محکومیت پلیس و... می شدند ، تلویزیون ایران عنترنشنال ( وابسته به آل سقوط)، و بی بی سی و V.O.A و...تا دلشان میخواست (بعنوان تجزیه و تحلیل ) زِر میزدند و آسمون و ریسمون می بافتند خخخ. لعنت خدا بر کشورهای استعمارگر مدعیِ حقوق بشر و دموکراسی و نیز منافقین و عوامل نفوذی وابسته به بیگانگان ./.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس