کد خبر 1423217
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
تشدید همکاری‌های نظامی ایران و عمان

رسانه‌های عمانی ازتقویت همکاری نظامی ایران با عمان و تشکیل کمیته همکاری نظامی بین دو کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عمانی روز دوشنبه ازتقویت همکاری نظامی ایران با عمان  و تشکیل کمیته همکاری نظامی بین دو کشور همسایه خبر دادند.

 به نوشته وبگاه «تایم عمان» کمیته مشترک نظامی عمان و ایران روز دوشنبه هفدهمین نشست سالانه خود را  در پایتخت عمان برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، سرتیپ «عبدالعزیزعبدالله المنثری» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطا  در امور عملیات و برنامه ریزی و سرتیپ «محمد احدی» رئیس هیات ایرانی  و همراهان دو طرف در این نشست سه روزه حضور داشتند.

این وبگاه نوشت، در این دیدار چند موضوع در دستور کار قرار گرفت. هدف این نشست  ارتقای همکاری‌ها در زمینه های نظامی و تقویت فعالیت‌های کمیته نظامی بیشتر است.

 وبگاه تایم عمان به جزئیات بیشتر این نشست نظامی بین ایران و عمان هیچ اشاره‌ای نکرده است.

عماین روابط گروم و دوستانه‌ای با ایران در حوزه‌های مختلف دارد. چندی قبل ایران و عمان  یک رزمایش در آب‌های منطقه برگزار کردند و طی آن  شناورها و کشتی های نیروی دریایی  عمان و جمهوری اسلامی عملیات   جستجو و نجات را در آب های ایران و با پشتیبانی نیروی هوایی دو کشور انجام دادند.

 ارتش عمان هدف از این رزمایش را کسب تجریبات نظامی خود با کشورهای مختلف  و افزایش بازدهی نیروهای خود عنوان کرد. از سوی ایران نیز شناورهای ارتش و سپاه  حضور داشتند.

چندی قبل نیز نیروهای دریایی اتحادیه اروپا و ژاپن برای تمرین عملیات ضد دزدی دریایی در آب‌های آزاد و بین‌المللی، رزمایش نظامی مشترک در دریای عمان برگزار کردند.

وبگاه  اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: « اتحادیه اروپا و ژاپن رزمایش دریایی مشترکی را در سواحل خلیج عدن و دریای عمان انجام دادند. این رزمایش شامل تجهیزات نیروی دریایی اتحادیه اروپا (عملیات آتالانتا در سومالی) و نیروهای دفاع دریایی ژاپن بود.»

اتحادیه اروپا با بیان اینکه نیروهای شرکت‌کننده در این رزمایش، اطلاعات را با مرکز امنیت دریایی عمان به اشتراک گذاشتند، توضیح داد: «این تمرین دریایی مشترک، بر اساس سناریوی عملیات ضد دزدی دریایی،  شامل سوارشدن بر کشتی، فرود بلاگرد بر عرشه، تکامل تاکتیکی پیچیده و گشت مشترک در دریای آزاد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس