کد خبر 1423263
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
حادثه امنیتی، کنفرانس حزب حاکم انگلیس را به‌هم زد

لندن – ایرنا – کنفرانس حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس که در شهر بیرمنگام جریان دارد، ظهر دوشنبه (به وقت محلی) به دلیل بروز حادثه امنیتی به‌هم خورد.

به گزارش مشرق، پلیس بیرمنگام به شرکت کنندگان که بسیاری از آن‌ها نمایندگان مجلس هستند اعلام کرد که اجازه ورود یا خروج از ساختمان اجلاس را ندارند. همچنین به افرادی که بیرون ساختمان بودند اجازه ورود به داخل داده نشد. در بیانیه پلیس به جزئیات اشاره‌ای نشده اما نوشته است به دلیل هشدار امنیتی بالقوه تردد به داخل یا خارج از ساختمان محدوده شده است.
این رخداد لحظاتی پیش از آغاز سخنرانی وزیر دارایی انگلیس صورت گرفت. کواسی کوارنتگ که ده روز پیش طرح جنجالی اصلاحات اقتصادی در انگلیس را ارائه کرد، صبح امروز ناگزیر از فشار افکار عمومی به تعدیل برنامه‌ دولت تن داد.  

او با انتشار پیام توئیتری اعلام کرد: حذف نرخ مالیات ۴۵ درصدی موجب بروز مشکلاتی در کشور خواهد شد. در نتیجه من عدم پیگیری این طرح را اعلام می‌کنم. 

وزیر دارایی انگلیس در برنامه اصلاحات اقتصادی که جمعه دو هفته پیش ارائه شد بزرگترین بسته کاهش مالیات در ۵۰ سال اخیر را رونمایی کرد. او قصد دارد تا در کوتاه‌مدت با افزایش استقراض، و در میان‌مدت و بلندمدت افزایش درآمدها از طریق افزایش تولید ناخالص داخلی، اقتصاد انگلیس را متحول کند. اما نکته اینجاست که موفقیت این برنامه‌، در شرایط اقتصادی فعلی جهان، با چالش‌هایی جدی روبه‌رو است.

ساعاتی پس از سخنرانی وزیر دارایی انگلیس در مجلس، ارزش پوند به‌سرعت کاهش پیدا کرد و بانک مرکزی انگلیس هم از احتمال جهش فوری نرخ بهره‌بین‌بانکی خبر داد.

این وضعیت باعث آشفتگی بازار مالی و تشدید فشارها علیه دولت انگلیس شده است. دیروز هزاران نفر از مخالفان دولت مقابل ساختمان محل برگزاری اجلاس تجمع کرده و شعارهایی را علیه سیاست‌های دولت سردادند.

این درحالیست که نتایج تازه‌ترین افکارسنجی صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که میزان محبوبیت حزب حاکم سقوط کرده و از طرفی تقاضاها برای برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام بالا گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس