کد خبر 1355512
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
سید احسان خاندوزی نمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : در ۶ ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بودیم ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم.

به گزارش مشرق، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در گفتگو با رادیو اقتصاد از ثبات اقتصادی و کنترل تورم در بازار خبر داد و گفت : در ماههای گذشته مجموع سیاست های پولی و مالی که باعث افزایش نرخ اورم میشد را کنترل کرده و همین امر موجب کاهش درصدی از نرخ تورم شد.

وی همچنان گفت: کاهش پنج درصدی نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱ نیز نشانه وقوف دولت بر اهمیت تولید است.

خاندوزی اظهار داشت: وزارت اقتصاد به جد به تسهیل مسیر پیش روی تولید کنندگان برای پرداختن به رسالتی که در راستای توسعه کشور بر عهده گرفته اند، نه به عنوان یک انتخاب، بلکه ضرورت، باور دارد.

وزیر اقتصاد افزود: در قرن جدید با توجه به شعار امسال به سمت اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی پیش خواهیم رفت.

وی گفت : از سه روزپیش ۵ درصد نرخ مالیات بر عملکرد شرکتهای تولید کننده کاهش پیدا کرده است و محاسبات با ۵ درصد لحاظ خواهد شد تا فضا برای تنفس و مشوق هایی بیشتر برای تولید کنندگان باشد و به تبع آن موانع کمتر و شکایت ها هم کمتر بشود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود : در خصوص شفافیت سازی، نسل جدید نسلی است که با این ادبیات اجین شده است بعضی اوقات هزینه ها را خواهند پرداخت و با شفاف سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم.

وی افزود: در اسفند ماه گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری از تمام وزاری اقتصادی خواسته تا شرکت ها را شفاف کنند از جمله رفاه، نفت و گاز و این وظیفه به وزارت اقتصاد محول شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد : موضوع مهم دیروز جلسه دولت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بوده است ولو اینکه بارمالی برای دولت داشته باشد.

وی در پایان در خصوص بهرمندی از ظرفیت دانش بنیان خاطر نشان کرد : وزارت اقتصاد بسیاری از کارهای اجرایی در گمرک، مالیات، بیمه و حتی بانکی را به شرکت های دانش بنیان محول خواهد کرد و دولت به دنبال قوی تر کردن شرکت های دانش بنیان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال های جوان به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 1
    جناب وزیر چرا این کاهش تورم احساس نمیشه وچرا هرروز شاهد بالا رفتن قیمتها هستیم
  • مهدی IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 1
    کاهش تورم نقطه ای از شش ماه پیش شروع شده!!!!!!!!! مرغ پخته خندش میگیره از این حرف.. از شش ماه پیش تا الان مرغ گرم از زیر ۲۰ تومان رسیده به بالای ۳۰ تومن .. بعضی از شما مسئولین چی میزنید؟؟
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    اقدام فوری و موثر انجام دهید. مسلما جناب وزیر با حقوقی که دریافت می کنند رنج مردم ضعیف و با درآمد کم را درک نمی کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس