کد خبر 1423363
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
مدودف: ایلان ماسک، مأمور مخفی روسیه است!

رئیس‌جمهور سابق روسیه به رفتار هیجانی رئیس‌جمهور اوکراین به طرح پیشنهادی سرمایه‌دار مشهور آمریکایی برای پایان‌دادن جنگ در اوکراین، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف»، رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه با لحنی تمسخرآمیز گفت «ایلان ماسک»، سرمایه‌دار آمریکایی و بنیان‌گذار خودروسازی «تسلا» مأمور مخفی روسیه است که هم‌اکنون پوشش خود را پاره کرده و خود واقعی‌اش را نشان داده است.

این اظهارات مدودف پس از واکنش ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به نظرسنجی توییتری و طرح صلح ایلان ماسک بیان شد.

به نوشته راشاتودی، زلنسکی و لشکر ترول‌های کی‌یف (کاربران جعلی در فضای مجازی) به شکل وحشیانه‌ای به طرح پیشنهادی ایلان ماسک برای پایان‌دادن به جنگ بین اوکراین و روسیه حمله کردند و مدودف به شوخی ایلان ماسک را «مأمور مخفی» کرملین خطاب کرد و او را با «استیرلیتز»، جاسوس افسانه‌ای دوران جماهیر شوروی سابق مقایسه کرد.

مدودف در پیامی توییتری نوشت: «آفرین (به ایلان ماسک)! با این حال او دیگر پوشش (جاسوسی برای روسیه) را از دست داده و اکنون مستحق ارتقا رتبه است، هر چه سریع‌تر، بهتر. احتمالاً توئیت بعدی او چیزی شبیه این خواهد بود که اوکراین دولتی جعلی است».

این نوع ادبیات کنایه‌آمیز و تمسخرآمیز مدودف نه خطاب به ایلان ماسک، که خطاب به رفتار هیجانی دولت اوکراین، رئیس‌جمهور آن و هواداران مجازی‌اش نسبت به طرح پیشنهادی صلح ایلان ماسک است.

ایلان ماسک در سلسله پیام‌هایی در توئیتر هشدار داد روسیه برای پیشبرد جنگ اوکراین، تاکنون اعلام بسیج عمومی محدود کرده، اما اگر شبه‌جزیره کریمه هدف حمله اوکراین و متحدانش قرار گیرد، روسیه اعلام جنگ و بسیج عمومی کامل خواهد کرد و شمار قربانی‌ها و کشتار دو طرف ویرانگر خواهد بود. جمعیت روسیه سه برابر جمعیت اوکراین است، بنابراین پیروزی اوکراین در یک جنگ تمام‌عیار بعید است. اگر به مردم اوکراین اهمیت می‌دهید، به دنبال صلح باشید.

چهار بند طرح صلح ایلان ماسک به این شرح است: انتخابات و همه‌پرسی دوباره در مناطق شرقی اوکراین تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود، اگر مردم خواستار ماندن در اوکراین بودند، روسیه این مناطق را ترک کند- شبه‌جزیره کریمه رسماً بخشی از خاک روسیه است، هم‌چنان که از سال ۱۷۸۳ بخشی از روسیه بوده است.- تأمین آب آشامیدنی شبه‌جزیره کریمه تضمین شود- و اوکراین (نسبت به تنش روسیه و ناتو) کشوری بی‌طرف باقی بماند.

وی سپس این طرح صلح و برگزاری مجدد همه‌پرسی پیوستن به روسیه در مناطق شرقی اوکراین که به‌تازگی به خاک روسیه ملحق شدند را به صورت نظرسنجی در توئیتر خود قرار داد و از مخاطبان خواست نظر خود را نسبت به این طرح، با «بله» و «خیر» اعلام کنند.

مدودف: ایلان ماسک، مأمور مخفی روسیه است!مدودف: ایلان ماسک، مأمور مخفی روسیه است!

ایلان ماسک همچنین درباره نتیجه نظرسنجی گفت: این بزرگترین حمله بات‌ها (کاربران جعلی) است که تاکنون دیده‌ام.

در مقابل نیز زلنسکی در اعتراض به این اقدام ایلان ماسک یک نظرسنجی دیگر در توئیتر خود منتشر کرد و از هواداران و مخاطبان خود خواست به این سوال پاسخ دهند که «کدام ایلان ماسک را بیشتر دوست دارند؟ کسی که از اوکراین حمایت می‌کند یا کسی که از روسیه حمایت می‌کند؟»

مدودف: ایلان ماسک، مأمور مخفی روسیه است!

لازم به ذکر است که همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

اوکراین و کشورهای غربی این همه پرسی را ساختگی و نامشروع خوانده‌اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی US ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 6
    اوکی آقای ماسک، منم میخوام یه انتخابات تو آمریکا برگزار کنم که کل ثروت و شرکت ها و سهامت بعلاوه زن و بچه و ناموست رو ازت بگیرم و بین کل مردم آمريکا پخش‌ کنم ! خوبه دیگه؟ راضی هستی؟ بلاخره باید به نظر همه احترام گذاشت دیگه!
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 1
    ایلان ماسک نشون داد مامور خود آمریکاست برای جنگ با ایران. خیلیا تو این فتنه دستشون رو شدچونبا جنگ رسانه ای جار انداختن که ایران براندازی شده همه خودشون و رو کردن.خودشون دروغ گفتن خودشون باور کردن خخخخخ
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 2
    اینکه کاملا طرف اوکراینه میخواد اون چهارتا استان و از روسیه پس بگیره. فکر کرده مردم خرن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 0
    ایلان ماسک همونیه که با شروع اغتشاشات تو ایران درخواست برداشته شدن تحریم نرم افزارها و سخت افزارهای ارتباطی رو داد سریع هم پذیرفته شد. مامور دشمنی با ایرانه.قهرمان سازی کردن برا این روزا
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 0
      نه این اون نیست اون یه ماسک دیگه است
  • اهبرخان IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    دنیای سرمایه داری برای بقا خود فقط خون می خواهد یک روز خون ایرانی یک روز خون عراقی و یک روز خون اکراینی. آگاه باشیم که وسیله نباشیم. بناء امپراطوری نظیر ایلان ماسک و بیل گیس و بوش پسر و... تنها بر جمجمه های مردمان زمین ساخته شده است پر زرق برق در ظاهر ولی از درون استخوانهای من و توست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس