1

سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، نقشه راه این جهاد عظیم تبیین است. مسئولیت بر عهده همه کسانی است که دل در گرو ایران قوی دارند. باید خط را درست فهمید.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز سه‌شنبه دوازدهم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در مراسم دانش‌اموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح؛ تحلیل اغتشاشات خیابانی و سرنوشت برجامخ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده‌اند.

روزنامه همشهری به تبیین و تحلیل سخنان روز گذشته رهبر انقلاب پرداخته و نوشته است:

تأکید بر نقش خواص اگر اصل و فرع و ضریب‌ها و سهم‌ها مشخص شود، بازهم روشنگری نیازمند مشارکت خواص است. اهمیت خواص از این جهت است که در شرایط فتنه، حرف زدن یا نزدن‌شان بر روشن شدن موضوع مؤثر است؛ و اگر نه روشنگری‌ها هر میزان هم دقیق باشد، شنیده نمی‌شود و به گوش مخاطب نمی‌رسد.

اما به این فهم نکته متفاوت ماجرا این است که رهبری برخلاف موارد مشابه، حوادث اخیر را عاری از هرگونه فتنه دانستند؛ به این معنا که مرزبندی حق و باطل کاملاً عیان و روشن است. به همین دلیل از کسری تحلیل خواص ۲ جا گلایه می‌کنند. یکی مقاومت در دیدن دست دشمن خارجی. رهبرانقلاب اظهار شگفتی از کسانی می‌کنند که دست عیان دشمن را در قضایای اخیر نمی‌بینند. دوم خطای آنهایی که در ابتدا به ناجا و نظام افترا و تهمت ناروا زدند و لذا تأکید دارند که جبران کنند.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

روزنامه رسالت نیز به سخنان مهم حضرت آقا در جمع دانشجویان و افسران نیروهای مسلح پرداخته و نوشته است:

سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری، نقشه راه این جهاد عظیم تبیین است. مسئولیت بر عهده همه کسانی است که دل در گرو ایران قوی دارند. باید خط را درست فهمید. مرد و زن، پیر و جوان، اقوام مختلف و به‌ویژه کرد و بلوچ، عقاید و سبک‌های مختلف زندگی از باحجاب تا کم‌حجاب، اقشار مختلف اعم از هنرمندان و ورزشکاران و تمام گروه‌ها، همه جزئی از خانواده بزرگ ایران اسلامی هستند.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود به تحلیل اغتشاشات پرداخته و نوشته است:

تردید نباید کرد که اغتشاشگران از هر فرصتی برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند و آزاد گذاشتن آنان به نفع هیچکس نیست؛ بنابراین، برخورد با آنان و جلوگیری از اقدامات تخریبی‌شان از وظایف نیروهای امنیتی است و نمی‌توان این نیروها را به دلیل برخورد با آنان سرزنش کرد ولی انتظاری که از نیروهای امنیتی وجود دارد اینست که تدبیری به خرج دهند که بتوانند در برخوردهایشان اغتشاشگران را از کسانی که درصدد مطرح کردن مطالباتشان هستند و اهل اغتشاش و براندازی نیستند، جدا بدانند. این افراد را می‌توان با گفتگو و توضیح موقعیت، از صف اغتشاشگران جدا کرد بدون اینکه بازداشت شوند یا برخوردی با آنان بشود. این روش می‌تواند به محدود شدن تجمعات و کوتاه شدن دست اغتشاشگران از ناامن کردن جامعه منجر شود.

در ادامه این یادداشت آمده است:

رفتار توضیحی و روشنگرانه با بازداشتی‌های غیربرانداز نیز بخشی از تدبیری است که مسئولان قضائی می‌توانند از طریق آن برای پایان دادن به اغتشاشات استفاده کنند. پایان دادن سریع به بازداشت دانشجویان و جوانانی که روشن است صف آنها از صف اغتشاشگران جداست، ازجمله اقداماتی است که می‌تواند به پایان یافتن التهابات کمک کند.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

روزنامه وطن امروز نیز در تشریح اغتشاشات به سراغ یک شب عجیب در دانشگاه شریف رفته و نوشته است:

یکشنبه هفته جاری (۱۰ مهر) دانشگاه صنعتی شریف روز متشنجی را پشت سر گذاشت. ماجرا از این قرار بود که عده‌ای از دانشجویان این دانشگاه به بهانه مرگ مهسا امینی و همچنین بازداشت برخی دانشجویان اقدام به برگزاری تجمع کردند؛ تجمعی که از فحاشی‌های رکیک گرفته تا اهانت به دانشجویان مخالف فکری و درگیری با آنها، همه چیز داشت اما خبری از اهداف اولیه تجمع نبود.

در ادامه این گزارش قابل توجه آمده است:

رسانه‌های ضدایرانی که فعالیت خود در روزهای گذشته را بر دروغ‌پردازی و خبرسازی‌های کذب و همچنین تهییج مردم به آشوب و اغتشاش متمرکز کرده بودند، در ارتباط با تجمع برخی دانشجویان در دانشگاه شریف نیز این خط را دنبال کردند به طوری که مدعی شدند با کشتار و شکنجه دانشجویان به دست نیروهای انتظامی حمام خون به راه افتاده و در پی حمله مأموران به دانشگاه چند نفر جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به این دروغ‌سازی‌ها و تحریف اتفاقاتی که در دانشگاه شریف رخ داد، بسیج دانشجویی این دانشگاه گزارشی از اتفاقات روز یکشنبه تهیه و منتشر کرد. طبق گزارشی که این تشکل دانشجویی منتشر کرده، هدف تجمع عده‌ای از دانشجویان در پوستر آن اعتراض به مرگ مهسا امینی و بازداشت دانشجویان شریفی که پس از ۲ تجمع اخیر بازداشت شده بودند بیان شده بود اما شعارها کم‌کم رادیکال شده و تغییر ماهیت داده و این بار صحبت از مهسا امینی یا بازداشت دانشجویان شریفی نبود و پیکان انتقادات به سمت جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نشانه گرفته شده بود.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

روزنامه همدلی نیز در تیتر اول خود به سراغ واقعه دانشگاه شریف رفته و نوشته است:

حوادث دانشگاه شریف در حدی بود که دیروز بسیج دانشجویی این دانشگاه هم نسبت به آن معترض شد. این تشکل در نامه‌ای به وزیر علوم نوشت: جناب آقای وزیر، حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیروهای امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تأسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخوردهای خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقاً و قویاً محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

همدلی در ادامه می‌نویسد:

در همین حال نگرانی‌های زیادی درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی وجود دارد. هرچند دیروز روایت دیگری از دانشجویان بازداشتی ارائه شد، به گفته برخی از مسئولان دانشگاه، بخش عمده‌ای از دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در شب گذشته (یکشنبه‌شب)، صبح امروز (دوشنبه) آزاد شدند و تعداد معدودی در بازداشت هستند که تلاش مسئولان دانشگاه و وزارت علوم در خصوص آزادی آن‌ها ادامه دارد.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

کالبدشکافی فعالیت‌های «مرکز اعتدال» عربستان سعودی در اغتشاشات اخیر ایران

روزنامه ایران در شماره امروز خود به نقش محور شرارت در اغتشاشات اخیر پرداخته و نوشته است:

عربستان سعودی سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) در جریان سفر «دونالد ترامپ» به این کشور مرکز سایبری موسوم به «مرکز اعتدال» را با حضور ملک سلمان، ترامپ و ژنرال عبدالفتاح السیسی و باهدف ادعایی «مبارزه با افراط‌گرایی» تأسیس کرد. آمریکایی‌ها با کمک «مرکز اعتدال عربستان» ضمن راه‌اندازی صفحات متعدد در فضای مجازی به‌ویژه در فیس‌بوک، صف‌آرایی تمام‌عیاری را در برابر کاربران شناخته‌شده فضای مجازی در عراق که عمدتاً با تکیه‌بر منافع ملی و خواست مردم و مرجعیت، رویکردی حمایتی نسبت به محور مقاومت دارند، سامان داده‌اند. مرکز اعتدال که مقر مرکزی آن در شهر ریاض است، بنا به ادعای مسئولان سعودی به‌صورت تخصصی در سه حوزه مربوط به فناوری اطلاعات، تحلیل و داده‌کاوی فعالیت می‌کند، اما بررسی عملکرد این مرکز تاکنون نشان می‌دهد عمده فعالیت آن در چهارچوب تولید هشتگ های خاص و هدفمند به منظور داغ کردن در توئیتر بوده است.

وعده با عوامل موثراغتشاشات در دادگاه! / در شب شرم‌آور دانشگاه شریف چه گذشت؟

در ادامه این گزارش آمده است:

مرکز اعتدال همچنین رصد عمده فعالیت نهادهای بین‌المللی مانند مرکز مشارکت جهانی (GEC)، گروه کار اجرایی ضد تروریسم (CTIF)، مرکز جهانی همکاری‌های امنیتی (Global Center)، سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) و شبکه آگاهی‌بخشی درباره تندروی (RAN) را مستمراً در دستور کار خود دارد. این فرایند البته به همین‌جا ختم نمی‌شود و بخش اجرایی مرکز اعتدال پس از رفت و برگشت اطلاعات با کارفرمایان عبری ـ غربی و تدوین سناریوهای عملیاتی، تازه مشغول به کار شده و بر اساس دستورالعمل‌های رسیده اقدام به عملیات روانی می‌کند.

از مهم‌ترین عملیات این مرکز از ابتدای تأسیس تا کنون، راهبری مجازی اغتشاشات خیابانی و تخریب اعتماد عمومی به نظام‌های حاکم در لبنان، عراق و ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده که در بستر شبکه‌های اجتماعی به عنوان بازوی کمکی رسانه‌های اصلی جریان ضد مقاومت به ایفای نقش پرداخته است؛ بنابراین روشن است که این مرکز گرچه نام اعتدال را بر خود نهاده اما عملاً به کام محور غربی ـ صهیونیستی است و کارویژه‌ای جز بسترسازی برای توسعه خشونت، تفرقه و تروریسم تکفیری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    87 33
    رئیس دانشگاه شریف به همه مردم ایران لطف کند ، دانشجویانی که فحش های رکیک دادند رو اخراج کند و گزارشی بانضمام فيلم فحاشی شان را در پرونده شان قرار دهد. اونوقت هیچ دانشگاه مطرحی در دنیا به این افراد نگاه هم نمی کند.بی اخلاقی موضوعی است که هیچ دانشگاه معتبری در دنیا از کنار آن بسادگی نمی گذرد.
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      45 18
      بیشتر آن افراد وقتی فارغ‌التحصیل شدن از کشور خارج می شوند پس با اخراج آنها حرکت بعدی اینها را بگیرید تا درس عبرت شود حال بماند خود اعتراضات و آشوب در دانشگاه اصلا نباید باشد چون ربطی به دانشگاه ندارد و باید در سالن اجتماعات بحث و تبادل شود در مورد کف خیابان
    • شهروز IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      15 37
      چیز دیگه نمیخای؟ یه عروسی هم برات بگیره
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      18 39
      همه مردم ایران !!از خودت و اقوام و دوستان بگو نه همه!درضمن ۴ تا بچه گول خوردن چرت گفتن آینده شان را چرا خراب میکنی به پیامبر هم فحش دادن آَشغال برویش ریختن آیا جنگ و خونریزی راه انداخت.
    • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      17 32
      من یکی از مردم چنین درخواستی ندارم اینترنت هم وصل کنید
    • US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      35 8
      دنبال کیس پناهنده شدن بودند
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      32 5
      دلت رو خوش نکن فردا پس فردا که آزاد شدند مدرک میگیرن میرن خارج بعد فحش به نظام میدن
    • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      13 10
      باید حق اعتراض مسالمت امیز به رسمیت شناخته شود تا کمتر شاهد این اتفاقات باشیم
    • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      32 7
      همه نخبه ها و وطن پرستهاي واقعي اعدام و اخراج شوند و افراد نفوذي بيسواد و مزدور آدم فروش و وطن فروش بمانند تا اوضاع كشور بشود اين كه هست آنهايي كه كناني اورجينال نايك آمريكايي پا مي كنند موبايل اپل آمريكايي دست ميگيرن لكسوس شاسي بلند سوار ميشوند اما بخاطر چاپلوسي و پاچه خواري در رأس هستن
    • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      8 0
      توجه توجه دوستان بنابود فردا تجزیه طلبان و منافقین و بهائی ها و غربگداها و داعشی ها و جاسوسان یک اغتشاش سراسر سری منظور سراسری در ایران دایر کنند و قطعنامه صادر کنند علیه اراذل و اوباش که دیگه کشتن مردم بخاطر کیف قاپی و زورگیری هیچگاه دیگر در ایران تکرار نشه ولی خبر رسید جمع شدن برای اغتشاش لغو شده چون اراذل و اوباش گفتند ما حاضر نیستیم دیگه با شما تظاهرات کنیم و بعلت باقی ماندن تعداد کمی بهائی و منافق و داعشی و وطنفروش و جاسوس تظاهرات را لغو کرده اند که با این تعداد کم آبروشون نره . ح
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      19 2
      وطن پرست کسانی هستند در همین کشور ماندن و اختراع می کنند و باری از دوش ملت بر میدارن که اتفاقا کم هم نیستند چشم بینا می خواهد
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 6
      از تو بی اخلاق تر نیست چنین قضاوتی می کنی تو وسط دعوا شکلات که نمی دهند
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      4 2
      مقام علم و دانشگاه را با فحش به سخره میگیرند.جوابی در خور فهم و شعور خودشان بهشان تحویل دهید.
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 4
      مردم ایران فکر می کنند باهوش هستند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 1
      اگر مسئولان درست عمل می کردند و آشوبگران تادیب می شدند که هر سال اغتشاش نداشتیم و کلا اوضاعمون این نبود
    • DE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 0
      ۲۲:۵۱ -مردم ایران فکر می کنند باهوش هستند .اتفاقا حق با تو هست
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    18 7
    وقتی ماهینی رو آزاد میکنی از این وعده ها نده
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      22 6
      مملکت یکی مثل اردوغان میخواد که با اغتشاشگران برخورد کنه
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 9
      خودتو با اردوغان مقابسه نكن
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 9
      آدم نفهم خودتو با اردوغان مقابسه نكن
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      6 10
      برو كشور اونو ببين بعد بيا حرف مفت بزن
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 2
      عجب
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 2
      متاسفانه
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 5
      همه جوره بهش فحش ميدن در رسانه ها عروسك و كاريكاتورشو ميكشن و درست ميكنن
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 8
      خودتو با اردوغان مقابسه نكن برو كشور اونو ببين بعد بيا حرف بزن همه جوره بهش فحش ميدن در رسانه ها عروسك و كاريكاتورشو ميكشن و درست ميكنن
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      4 11
      خودتو با اردوغان مقابسه نكن برو كشور اونو ببين بعد بيا حرف بزن
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      3 4
      آن اردوغان شما یک جا همه شما را می‌گیرد
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      18 2
      ۱۱:۵۹ چند تا کامنت میزاری ؟؟؟؟ سوختی از جواب دوستمون پانترک ؟؟؟؟ کشورش رو دیدم با تورم ۱۸۰ درصدی و سقوط ارزش پول ملی و بحران قیمت اجناس . نکنه نوکر اردوغانی که انقدر در دفاع ازش کامنت میزاری مواجب بگیر ؟؟؟؟،
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      1 5
      اردوغان خوب عمل نکرد. استالین الگوی بهتری است.
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    36 15
    کدوم دادگاه فعلا که همه رو دارید ازاد میکنید خجالت بکشید با این قانون مسخره شما نه جرات دارید نه اعتقاد فقط،باعث وحشی تر شدن این جماعت میشید
    • سبحان IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 3
      با سلام برو
    • حسینی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      5 2
      واقعا حق گفتی برای مبارزه با اغتشاشگران جسارت میخواهد مرگ یکبار شیون یکبار مطابق قانون با تخریب گران بیت المال برخورد کنید نترسید مردم ایران با شما هستند و امنیت را دوست دارند اسلام را دوست دارند رهبرشون دوست دارن
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 10
      آقای محترم چنین قضاوت نکن گشت ارشاد مقصر بوده با اوضاع گرانی وفقر مردم را کف خیابان آورد تواز درد مردم خبر نداری ما هم از دردتو خبر نداریم وسلام قضاوت ممنوع اینها هموطنان شما هستند
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    10 3
    در شب شرم آور شریف
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      4 2
      خجالت کشیدم که دانشجو هستم
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    14 3
    در آن وزارت خارجه که تحت تعلیم امثال زیبا کلام سفیر شدند باید گل گرفت،بدون آنکه خونخواه حجاج بقتل رسیده توسط بن اره باشند و امکانات به یمنیها برسانند،آتش بست کذایی را به یمنیها تحمیل کردند.جا داشت با چند موشک مرکز اعتدال این کرمها را مختل کنید.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    18 3
    ۳۲ سال تو این مملکت اصلاح طلب ها و اعتدالی ها همه کاره بودند . ۳۲ سال کم زمانی نیست برای ساختن مملکت . ۸ سال زمان روحانی می تونیت خیلی کارهای بزرگی بکنه چه کرد یکی یکی تولیدی ها را بیکار کرد و کارخانه ها را ورشکسته . امروز که می بینند داره کار می شود و بدون برجام و فتف و چی و چی داره ایران پیشرفت می کنه حالا امده اند به میدان و نمی گذارند . انگار باید این مردم درد بکشند و ریز بار اقتصادی له شوند . دست بردارید اقایان اصلاحاتی . بجای اینکه کمک کنید تا وضع اقتصادی و مردم زجر کشیده ایران خوب شود برعکس عمل می کنید .
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 1
      آفرین قبول دارم
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      1 1
      الان هم از نظر در دست داشتن گلوگاههای اقتصادی جریان اصلاحطلبی همه کاره است.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      0 2
      شما کجا زندگی می کنی که حرف از موفقیت و پیشرفت کشور در این دوران می زنی ؟ چند تاشو مثال بزن تاما هم بفهمیم؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      1 2
      شما کجا زندگی می کنی که حرف از موفقیت و پیشرفت کشور در این دوران می زنی ؟ چند تاشو مثال بزن تاما هم بفهمیم؟
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
      0 1
      شما کجا زندگی می کنی که حرف از موفقیت و پیشرفت کشور در این دوران می زنی ؟ چند تاشو مثال بزن تاما هم بفهمیم؟
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 1
    بنظرم به رد صلاحیت روحانی ربط دارد
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 3
      چی میزنی
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 1
    تیتر همدلی برگرفته از تحریف بی بی سی! «به مردم ایران هم ظلم شد» که حذفش کردن.
  • US ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    15 8
    کجای دین قانون اخلاق وجدان اجازه داده آرامش جامعه رو با اغتشاش بهم بریزید
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 1
      و فحش بدن و آبروی محیط علم و ادب را ببرند
  • احمد شیرازی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    10 4
    بابا سپر بندازید و شمشیر رو بردارید سپر هرچقدر محکم با ضربات پی در پی شکاف برمیداره.
  • US ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    15 3
    هر .... رو وارد دانشگاه نکنید
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    10 5
    اصلاحاتی ها ثبات گفتار و عمل ندارند، امروز می خواهند نوجوانان را در مقابل حکومت قرار دهند. این بیچاره ها از همین جا سوخته می شوند وقتی که بزرگتر شوند تازه می فهمند که چه سوء استفاده ای شده از این ها. تعارض و افسردگی و ناتوانی برای زندگی سالم. سیاستمدارانی که در برابر نوجوانان زانو زده اند و دارند فیلم آنها را تماشا می کنند هم کم نیستند. باید برنامه ها تنظیم شوند برای راهنمایی و سلامت این نوجوانان. آموزش و مرورش به هوش باشد، تعطیلی طولانی مدت کلاس های درس به علت کرونا و سوء استفاده سیاستمداران وامانده غربگرا از این بچه ها به دلیل عقده گشایی شکست هایشان در عرصه سیاسی و یا عقب افتادگی خودشان است. ناپختگی این بچه ها برای سیاستمداران غربگرا عامل تحیر و شگفتی است به این علت که خودشان از اصل و اساس دور شده اند و ناپختگی این نوجوانان برایشان مسابقه جام جهانی است. غرق کردن خود و جامعه در غربگرایی و نگاه به غرب همین است دیگر. یک اشتباه آینده یک شخص و حتی کل جامعه را تباه می کند. ولنگاری و ترویج آن عاقبت خوبی ندارد. هر چه داد زدیم که بابا بیاین با برنامه جمع کنید بساط این غربگرایی و بی فرهنگی که اینا راه انداختند. الان خم داد می زنیم اینا بچه ها را انداختند جلو تا خودشان عقده گشایی کنند.
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    17 4
    فحش رکیک طبق قانون حد شرعی دارد چرا تبعیض؟؟!دانشجویی که نمی‌تواند بین دانشگاه و قهوه خانه چاله میدان تفاوت قائل شود چه خدماتی میخواهد به جامعه بدهد که از پول ملت در دانشگاه دولتی درس میخواند
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 1
      فحش ركيك كجا بوده دارند دروغ ميگن وگرنه يه فيلم از اين فحاشى هاى ركيك را منتشر ميكردند !
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 4
    عالی بود
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    9 2
    اتفاقات دانشگاه شریف دستپخت ۴۳ سال نفوذیهاست
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 4
      خوب تحریف می کنی کلمنت ها را
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 9
    لطفا اینستاو تلگرام و واتساپ را رفع فیلتر کنید و عذرخواهی کنید. ما به پیامرسان های داخلی اعتمادی نداریم خارجیها بشنوند و ببیند چه غلطی میکنیم و ز ما آتو دشته باشند تا فردا روز هم ما مجبور بشیم جاسووس آنها باشیم تا آبرومونو نبرند.
  • محمد زنده IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    10 5
    سلام به نظرم عربستان باید گوشمالی سختی بشود وکل عربستان باید ناامن شود چه مستقیم چه غیر مستقیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    10 5
    دانشگاه شریف که سال هاست بعنوان مرکزی برای شناخت نخبگان ایران و ترغیب جوانانی با انگیزه ورود و استفاده ازامکانات این دانشگاه برتر سپس سکوی پرتاب برای خدمت به بیگانگان تبدیل شده است، باید با یک تصمیم انقلابی توسط مسئولان به مانند لانه عنکبوت ویران شود،غالب اساتید این دانشگاه از بدو ورود دانشجو زمزمه نباید اینجا بمانید و شماها حیف هستید سر می دهند و ذهن و فکر دانشجو را به فردگرایی مطلق کشانده و آنان از همان ابتدا تهی از علاقه به میهن و خاک می کنند؛واپاشی این آشیانه و پخش دانشجویان و اساتید آن در دانشگاه های دیگر ضررهایی دارد ولی در دراز مدت یک پایگاه اصلی مصرف امکانات بیت المال برای اشخاصی که این بودجه را حرام می کنند و آن هزینه گران را عملا در جهت منافع دول متخاصم ایران اتلاف و از بین می برند.غرور دانشجوی شریف بیش از آنکه ملی و درجهت ارتقا هویت ایران و ایرانی باشد به یک غرور کاذب فردی با اهداف رسیدن به آرمان های صددرصد شخصی مصرف می شود و دانشگاه که باید تداعی گر غرور ملی ایرانیان باشد به یک مستمسک نخبگان برای جهش صرفا فردی خود و در نهایت خدمت به بیگانگان تبدیل شده است...امکانات این دانشگاه می تواند بعنوان رفرنس و پایگاه علمی برای سایر دانشگاه ها قرار بگیرد چرا هویت امروز آن جز پرورش فردگرایان نخبه ماهیت حاص دیگری را نشان‌نمی دهد.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 7
    اخراج دانشجو در اختیار رئیس یک دانشگاه قرار ندارد. هدف نهایی این است ملت با چند عنصر ورزشی، بازیگر، خواننده، دانشجو به دام خطای تعمیم نابجا افتاده و کل ورزش و دانش و دانشگاه و ... نالازم یا خطاکار بدانیم یعنی غفلت از دشمن اصلی آمریکا.
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 3
    باید حق اعتراض مسالمت امیز به رسمیت شناخته شود
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 2
    بذارید اغتشاگرهای که دستگیر کردبد ازهرکسی که فریبشان داده(مثل سلبریتیها انگلیس وامریکا واروپا واسرائیل وعربستان و...)شکایت کنند وشما هم پرونده شام را پیگبری کنید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    8 3
    این ها که فحش رکیک میدن و اعتقادی به حیا ندارن فردا میخوان مسول این کشور بشن و زن و خواهر مردم بهشان مراجعه کنن.با مردم چه برخوردی خواهند داشت !
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      3 4
      شماهاخودتونوازپیامبران بالاترمیدوندمگه این جووناچی گفتن که هی میگیدفحش رکیک یاروباپدرش دعواش میشه فحش میده شماکه پدردم نیستید
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 4
    با این شرایط نباید گفت دانشگاه بلکه از طویله هم بدتر شد
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 2
    نظر دادن معلومه
  • حسین IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    14 2
    داوطلبان شایسته تحصیل در شریف بیشمارند از اخراج کم عقل هایی که طلبکار خون شهیدان ما هستند و دلشان در تسخیر شیاطین آمریکایی است ضرر نمی کنید.
  • یوسف IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    8 7
    باید تو دهن استکبار زد مرگ بر بی حجاب خائن
  • علی حقجو IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 2
    اول خیال کردم روزی‌نامه همدلی، روزنامه ارگان رسمی بی‌بی‌سیه. عین همون تیتر میزنه و حتی سخنان رهبری را تحریف میکنه. مطبوعات بی صاحبه که به این تحریفات رسیدگی نمی‌کنند؟
  • ۰ IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 10
    واقعا حمایتگران و مزدوران حکومت عجب سفهایی هستند ... صنعتی شریف رو نابود کنیم که دانشجوهاش میرن خارج ؟!
    • CA ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      2 0
      هتاک و فحاش مزدور خارجیست. این فحاش ها هم مثل تو دارن تمرین میکنن ببینن آمریکا می‌پسندتشون یا نه. بعضیها لیاقت تحصیلات مجانی ندارن.باید برن آمریکا ببینن چقدر باید تو بدهی فرو برن تا یه لیسانس بگیرن.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    8 3
    واقعا این دانشجویان هتاک باید از خجالت بمیرن خیر سرشون دانشجو هستند سکوت هر مسلمان خیانت است به قران اسلام انقلاب خون شهیدان باید مقتدرانه عمل کرد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    از یه مشت بچه پولدار بی اعتقاد چه انتظاری دارید اصلا آمار بگیرید ببینید این دانشگاه چند نفر مخترع ومکتشف خدمتگذار برای کشور تربیت کرده
  • طاها IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    آقا چه وضعشه اگر بر علیه ولایت و اسلام شعار میدن اینا مرتد هستند اینا مرتد حربی هستند
  • abas IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 3
    هیچ جامعه ای چنین دانشجویان نفهم و بی ادب وبی تربیتی را تاب نمی اورد نمی دانم چرا کسی اگر مارک دانشجو خورد فکر میکند هر کاری یا هر غلطی میتواند انجام دهد
  • abas IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 2
    هیچ جامعه ای چنین دانشجویان نفهم و بی ادب وبی تربیتی را تاب نمی اورد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 1
    ننگ بر لباس شورشی ها
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 0
    این ۱۱:۵۹ ظاهر بچه اردوغان هست که اینقدر بهش فشار اومده از یک کامنت . بدبخت لاقل میخوای کامنت بزاری شبیه هم ننویس و تو یک دقیقه نزار . دلم برای مغز پوچت میسوزه .
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    بخدا اگر برخورد نشه از اینی که هست بدتر و پرو تر میشن
  • IQ ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    11 3
    اون بی شرفی که سال ۷۸ پیراهن خونی بلند کرد وسط دانشگاه تهران بعدش براش اشک تمساح ریختن که رژیم کشتش و فلان بهمان بعد از سالها تو صدای آمریکا اومده اتو کشیده شق رق که من براندازم ای لعنت بر چنین دانشجویان مزدور بی وطن این جماعت ی که فحش دادن هم از این قماش هستند رحم نکنید بهشون
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    شرم آور.‌ل...پ...ز...م...ج
  • میلاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 6
    من به عنوان یک شهروند نظر می دهم که برای جلوگیری از اغتشاشات باید اجازه اعتراض و انتقاد به تمام اقشار جامعه داده بشه همه که طرفدار ما نیستند مملکت هم ارث پدری ما نیست
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      5 2
      ساکت شو . امثال شما همونایی هستید که چادر از سر زن محجبه می کشید و قرآن رو آتش میزنید و پلیس رو شهید میکنید . حالا که ماسک نفاقتون افتاده برای ما صلح طلب شدید !!!! بعدم شماها بیجا میکنید از قانون مملکت تخطی میکنید تو همون کعبه آمالتون آمریکا کسی از قانون مملکت تخطی کنه در جا پدرشو در میارن . پس ساکت شو و حرف اضافی نزن .
  • ابن الرضا IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 1
    صرف نظر از اعتشاشات دانشگاه شریف نیرو برای دشمن تربیت می کند و80 درصد نیروها قبل از پایان درس دذخارج امریکا واشرائیل مشغول کار وخقوق دریافت می کنند معلوم می شود استادان نیرو برای خارج تربیت می کنند فکری کنید امکانات مستصعفان تا کی باید درحدمت مستکیریان باشد انقلاب فرعنگی را جدی بگیرید ما به جه مجوزی از فقرا مالیات می گیریم ماهی 70 ملیون حقوق به استاد دانشگاه می دهیم تا برای امریما نیروی تربیت کند.اخربا کدام عقل.ایا امریما داشجو تربیت می کند تا فارغ شد برود انگلیس
  • محمدایوب IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 1
    ترابه هر که می پرستید دیگر نگذارید عده ای به نام دانشجو زیر لوای مرگ مهسا دوبار آتش افروزی کنند این عقب افتاده ها چند روز در بیرون آتش افروزی کردند حالا در دانشگاه مگر دانشجو تخم دوزرده می‌کنه که وقتی اورا میگیرن همه به دنبال آزادی او هستند مردم دیگر هم دانشجو بودند چه فرقی دارد باید هرکه خلاف کرد تاوانش رابدهد
  • شکیل IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 2
    اعتراض به چی؟ از مرگ یه دختر بهونه ساختن برای اهداف رذیلانه خودشون. هزار تا آدم سالم سالم سکته کردن مردن نمونه ش عارف لرستانی خشایار الوند هزارتوی دیگه حالا این خانم از شانس تو گشت ارشاد فوت کرد. چه بلوایی به پا شد بدون فکر. چه جوان‌هایی رو کشتن این اغتشاشگرهای بی سروپا. به روح پلید آدم جاهل لعنت.
  • حمید IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 1
    البته بعضی از دانشجویانش دیگر شریف نیستند
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 1
    دنبال اساتیدی که افکار پست و غربی دارند باشید امروز نه فردا هم بدتر از اینو تربیت می کنند که جلوی نظام و .... به ایستند آنها دنبال خدمت کردن جوانان ما نیستند فقط به فکر این هستند که جوانان ما برای بیگانه آبادی بیاورد
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 3
    مردم بدبخت که دستشان به جایی بند نیست حداقل فحش بدن دلشان خنک شه دیگه اینو ازشون نگیرید
  • CA ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    9 1
    اینهایی که هتاکی‌ها و فحاشی‌های میکنن همان کسانی هستند که اونور آب لخت و عریان میشن. و آبروئی هم ندارن که کمی از بی‌حیایی و پتیاره‌گی احساس شرم کنن. باید بدون اغماض از دانشگاه اخراج بشن. آدمهای بی‌حیا مصداق «درختی که تلخ است وی را سرشت» هستند که قدر خدمت و خوبی رو نمیدانند و اصولا خدمت به چنین افرادی مار در آستین پروراندن است.
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    7 1
    نه میتونیم ببخشیم و نه فراموش کنیم
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 1
    لعنت به اغتشاشگر
  • ای خدا CA ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    آثار فساد آموزشی (مدرک گرایی و مدرک فروشی مراکز خصوصی و بعضا دولتی) + سهمیه بندی وپارتی بازی، نتیجه اش امروز ایران را در منجلاب نفوذ عوامل نالایق و فاسد و خائن در مظاهری چون فساد مافیایی از خودرویی تا خوراکی کرده است و چهار سال در اوج بحران کرونا همچون اهریمن به جان فقرای ایرانی افتادند و همدستی با جانب تحریمچی!، و خیانت هایی چون دشمن کردن غرب با ملیت ایرانی و تحریم و تعلیق برجام و جولان تجزیه طلبان پان (پان ترکی،پان کردی، پان بلوچی، پان ترکمنی، پان عربی و...)،
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 1
    ما ی ضرب المثل داریم که میگه.. بین بچه و ادب، ادب عزیز تره! انتقاد و اعتراض درست سر جای خودش محترمه و باید باشه.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 1
    امیدوارم از در پشتی دادگاه آزاد نشن و تاوان اغتششاش را بدهند
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 3
    روزنامه همدلی :اقا فرمودن به بسیج( ملت) ونیروی انظامی ظلم شد ... چرا سانسور کردی خائنانه؟؟؟؟
    • CA ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      3 0
      «همدلی» با ضدانقلاب و اغتشاشگر همدله.
  • ولی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    بابا به پیر به پیغمبر اگه شما بتونید دم این وزرا و بچه هاشون رو ببرید که بیرون از این خاک به ریش ما نخندن و دوم اینکه جلوی این دزدی ها را هم بگیری بخدا بخدا این ملت با ریشه گیاهان هم سر می کنند و همیشه پشت نظامن،
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 0
    ۰۳:۳۸ شما انگار در عصر جاهلیت زندگی می کنی که نمی فهمی اگر کسی ان زمان فحش می گفت فوش ده بیست نفر می شنیدن ولی وقتی الان فحش میدی و فیلمیش رو مخابره می کنی به جهان یعنی جرم ضربدر میلیارد. سوای مساله توهین به فرد مساله توهین به هویت ایرانی هم هست این 200 نفر ایا می تونن این ابروریزی و ارائه چهره جاهلی از ایران در اذهان جهانیان رو پاک کنن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 0
    اسم دانشگاهو بزارید دانشگاه نا شریف با دانشجوهای دریده
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 0
    إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ به یقین کسانى که دوست دارند فحشا در میان مردم باایمان شایع شود براى آنان در دنیا و آخرت عذاب دردناکى است. و خداوند مى داند و شما نمى دانید. (نور/19) برخی از سایتهای خبری مانند تابناک خبرآنلاین و برترینها و ... نیز زمینه سازی روانی حمایت از بدحجابی و مخالفت با گشت ارشاد و حواشی آن را مدتها پییگیری کردند
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    بیانیه ای که از طرف باصطلاح بسیج داتشجویی دانشگاه شریف انتشار شده رو خوندم فحاشی های یه مشت اشباه الناس رو تحت عنوان دانشجو نادیده گرفته و فقط مشکل رو حضور نیروهای امنیتی در بیرون دانشگاه میدونه
  • علی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 0
    دانشگاه که دانشگاه نباشددانشگاه نیست
  • US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    عجب
  • بنده خدا IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    اگه من مسول دانشگاه شریف بودم تمامشو اخراج میکردم الحمدالا ایران تو مسیر پیشرفته چنین دانشجویی به درد مملکت نمیخوره حیف دانشگاه شریف که یک مشت دانش خر احمق جیره خار وطن فروش بخان دانشگاه راه نجس کنن
  • کریم IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 0
    اینا دانشجوی واقعی نیستند،دانشجویی که ادب گفتار نداره و هنوز تشخیص نمیده این سناریو نقشه معاندینه،این واقعاً دانشجوست، خواسته چیه،؟حمایت از مهسا امینی!!!چندین نفر بخاطر کج فکری همچنین آدم های کشته و خسارات زیادی به بیت المال وارد شده، اینا نمبینند بهانه کرده اند حمایت از امینی؟اینا دانشجوی قرمزی کنند،این دانشجویی که مغزش اینه علم نداره که؟از اونایی هستند که با پول دانشجو شدند،همچنین کسانی اگر تو آکسفورد هم تحصیل کنند هیچی نمیشن،پس بهتره که همین الان برن
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    متاسفم برای دانشگاهیک دانشجویش تفکر غربی دارد وبدون تفکر واگاهی باعث خفت وخواری کشورش میشود ننگ ب تفکر غربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس