دادستان تهران:کیفرخواست عناصر اصلی اغتشاشات به سرعت صادر می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت:بعد از فرمان رهبر انقلاب در مورد تمیز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند و تاکید رییس قوه قضاییه در مورد رسیدگی فوری به وضعیت افراد بازداشت شده ۴۰۰ نفر از زندانی های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند.

به گزارش مشرق، دادستان عمومی وانقلاب تهران پس از بازدید چهارساعته از زندان تهران بزرگ و بازدید سه ساعته از زندان اوین اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر انقلاب در مورد تمیز قائل شدن جوانان و نوجوانانی‌ که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان می‌آیند و تاکید رییس قوه قضاییه در مورد رسیدگی فوری به وضعیت افراد بازداشت شده ۴۰۰ نفر از زندانی های اغتشاشات اخیر که متنبه شدند آزاد شدند.

علی صالحی بیان کرد: با توجه به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری مبنی بر لزوم تمایز میان سطوح مختلف قاصران و مقصران اصلی اغتشاشات اخیر در کشور، بلافاصله دستگاه قضایی در این رابطه وارد عمل شد.

وی افزود: با توجه به جداسازی سطوح مختلف بازداشت شدگان و غربال کردن آن‌ها از حیث نوع رفتار مجرمانه، وابستگی به دشمن، اهداف، سطح اقدام و میزان تقصیر و مداخله در صحنه، تعدادی از این افراد از کسانی که دارای جرایم سبک‌تری در این زمینه بودند، شناسایی و مقدمات آزادی آن‌ها فراهم شد.

دادستان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد دستگیر شده‎ای به لحاظ التهابات پدید آمده و احساسی، وارد صحنه شده و اکنون از افعال خویش متنبه شده‌اند، صبح امروز تعداد ۴۰۰ نفر از این افراد پس از بررسی پرونده آن‌ها از زندان آزاد شدند.

وی افزود: این افراد پس از اخذ تعهد و به شرط عدم تکرار اقدامات جامعه بازگشتند.

صالحی در خصوص اغتشاشگرانی که دارای جرایم سنگین‌تر اعم از آتش زدن اموال عمومی، ایجاد آشوب در جامعه و اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با بیگانگان بودند، تاکید کرد: با این دست از آشوبگرانی که علیه امنیت ملی اقدام کرده و نظم و امنیت مردم را خدشه دار کردند، بدون هیچگونه مسامحه با قاطعیت و صلابت کامل برخورد قاطع قضایی صورت خواهد گرفت و پرونده این افراد به صورت ویژه و خارج از نوبت در دادستانی تهران بررسی و تقدیم دادگاه خواهد شد.

وی تاکید کرد: عناصر اصلی در بازداشت می مانند تا دادگاه در مورد انها تعیین تکلیف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    14 2
    آزاد کنید تو خیابون به جان و ناموس مردم‌تعرض کنند هیچکدامشان گول نخوردن هم با برنامه در صحنه حاضرشدند
  • حمید ایرانی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 6
    حجاب که دیگه خانومی نداره. هر جا سر می چرخانی ، خانوم بدون حجاب می بینی که موی سرش کاملا بیرون هست. اغتشاشگران هم که ۴۰۰ تاشون آزاد شدن . تشکر می کنم از همه مسئولین از نوک حرم حکومت گرفته تا پایین تر فرد مسئول در اجرای قانون حجاب. مردم چادر از سر خانم چادری ، در این حکومت و این بخشش ها رو از یاد نمی برند .
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 4
    بابا چرا ازادشون کردین اینا آدم بشو نیستند دوباره سال دیگه همین بازی رو درمیارن رحم نکنید اینا درست بشو نیستند. بالادست بردارید از این رأفت اسلامی بی مورد
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 2
    منتظر حضور آنها در اغتشاشات بعدی هستیم
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 2
    چرا ازادشون کردین باور کنید اینا آدم بشو نیستند باور کنید با اغتشاش بعدی دوباره میان فقط اعدام تا نسل اینا ریشه کن بشه
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 2
    متاسفم برای قوه قضاییه. حالا اگه دوتا قسط ما عقب بیفته پدرمونو در میارید اما اغتشاشگر ازاد میشه و به ریش پلیس میخنده
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 5
    مگه ۵۰ نفر نبودن؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    آزادشان کنید تا تجدید قوا کنند و دوباره به کف خیابان بیایند!!!
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 3
    دستتون درد نکنه پس منتظر اغتشاش بعدی باشین با همین ترکیب نادونها.
  • بنده خدا IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    19 2
    بیشتر اون ۴۰۰ نفر همین امروز کف خیابونن. رهبر فرمودن تمیز قائل بشین نگفتن که همینجور ولشون کنین. باید با وثیقه های کلان آزاد میشدن که اگه خطایی کردن ضرر هنگفتی کنن و جرات نکنن کشور رو به آشوب بکشونن
    • محمد قزل IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      0 0
      مطمئن باش وثیقه‌های سنگینی گرفتن
  • علی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 0
    کار بسیار اشتباهی کردین!
  • وحید هاشمیان IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 1
    جناب دادستان کل آیا برای اختلاس گران.برای کسانیکه صندوق بانک مرکزی و ذخیره ارزی کشور را خالی کرده اند جرات دارید حکم صادر کنید؟ برای کسانیکه کشور را به تاراج می‌برند. برای رانت خوران و رشوه بگیران حکومتی آیا جرات دارید؟ و هزار درد دیگر که جرات ندارید..
  • میثم IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 0
    اشتباه پشت اشتباه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این شورش احتمال 98 درصد ساختگی عوامل سیاستگذار داخلی بود چون اصلا مسائل اصلی شامل گرانی و تورم و ده سال مذاکره بی حاصل و پیر کردن جوانان و اینده تاریک و افزایش معتاد و سارق کابل و افزایش طلاق و قیمت مسکن و زباله گرد مطرح نشد و اگر میشد خطرناک میشد که به حمد اله نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس