کد خبر 1423597
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
بایدن: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین از بسته کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن در این گفت‌وگو از بسته جدید کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داده است.

بایدن همچنین به زلنسکی گفت که کشورش هرگز اقدام روسیه در الحاق سرزمین‌های اوکراین را برسمیت نمی‌شناسد و هر چقدر هم طول بکشد، همچنان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی، جمعه (۳۰ سپتامبر، هشتم مهر) با حضور روسای مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و خرسون و زاپروژیا در جنوب شرقی این کشور در کاخ کرملین، مراسم امضای اسناد الحاق این مناطق به فدراسیون روسیه با حضور ولادیمیر پوتین برگزار و این مناطق رسماً به خاک روسیه ضمیمه شد.

دقایقی بعد از سخنرانی پوتین در مراسم الحاق مناطق جدید به روسیه، ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای تند گفتند که نتیجه همه‌پرسی برگزار شده در این چهار منطقه از اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم در بیانیه‌ای، روسیه را به نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متهم کرد. آمریکا همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به بهانه این اقدام اعمال کرد و در تلاشی مشترک با آلبانی به دنبال تصویب قطعنامه ضد روسی در شورای امنیت سازمان ملل بود که با وتوی روسیه ناکام ماند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین هم که شاهد از دست رفتن ۱۵ درصد خاک کشورش بود، در واکنش، باز هم دست به دامن غرب شد و برای عضویت سریع کشورش در ناتو تقاضایی را به این ائتلاف نظامی ارائه کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    2 4
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و فتح بغداد از بمب اتمی استفاده کرده است هرگونه واکنش ویرانگر امریکا به حمله اتمی روسیه به اوکراین بی پاسخ نمی ماند و روسیه چین و کره شمالی امریکا را با بمب های هیدروژنی از روی کره زمین نابود می کنند
    • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      4 0
      باشه ترسیدیم
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 2
    دوستانی که در اکراین درس میخواندن و هنوز هستن یا خبر میگرفتن از اوکراین میگن که اوکراین خیلی داغون شده- البته که کشور جنگ زده هست ولی یک دلقک رئیس جمهور باشه بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    0 0
    بایدن مرگش نزدیکه مرتیکه متوهم این اخرای عمر شماست اندکی صبر سحر نزدیک است
  • جعفر ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 1
    کمدین جان اینا روزی به شاه پدر پسر ایران صدام حسنی مبارک قذافی از اینا حرفا زیاد میگفتن البته کمدین شانس بزرگی که اورده این کل کل بین روسیه و امریکاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس