کد خبر 1423626
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
هشدار صریح مسکو: تشدید خطر درگیری مستقیم روسیه و غرب با عرضه تسلیحات به اوکراین

سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داد عرضه محصولات نظامی توسط ایالات متحده و متحدانش به کی‌یف خطر درگیری نظامی مستقیم بین مسکو و غرب را تشدید می‌کند.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (پنجم اکتبر) هشدار داد تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است. وی افزود: ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم.

به گفته دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا، عرضه محصولات نظامی توسط ایالات متحده و متحدانش به کی‌یف نه تنها خونریزی طولانی‌مدت و تلفات جدید را به دنبال دارد، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و غرب را تشدید می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، آنتونوف در ادامه از آمریکا خواست «اقدامات تحریک‌آمیز» که می‌تواند جدی‌ترین پیامدها را در پی داشته باشد، متوقف کند.

طبق این گزارش، علی‌رغم هشدارهای تند روسیه، سرویس مطبوعاتی پنتاگون سه‌شنبه اعلام کرد بسته کمک نظامی دیگری را به اوکراین شامل چهار موشک هایمارس و مهمات اختصاص می‌دهد. «لورا کوپر» دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که هایمارس می‌تواند به ارتش اوکراین کمک کند تا به تقریبا تمام اهداف روسی در شبه‌جزیره کریمه - که طی همه‌پرسی به روسیه ملحق شد - حمله کند.

شامگاه سه‌شنبه همچنین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود از بسته کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.

از ابتدای آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به اوکراین به ارزش میلیاردها دلار را به رغم‌ هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 3
    بدبخت روسیه اونقدر ارتشش تارومار شده که کوچکترین بسته تسلیحاتی غرب هم باعث فروپاشی ارتشش میشود همکنون تنها اهرم فشار روسیه سلاح اتمی است که استفاده از ان مساوی است با نابود خود روسیه
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    4 1
    حمله هسته ای روسیه به آمریکا بهترین خبری است که منتظر آن هستیم
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب چرا روسیه فقط ده درصد نیروهایش را به اوکراین وارد کرده و هنوز این سوال مهم وجود دارد چرا ارتش اوکراین که 1 میلیون نیروی زمینی را با اجبار وارد نبرد کرده است اما روسیه همچنان می خواهد با 160 هزار نیرو در خاک اوکراین بجنگد آیا این نوعی خودکشی و یا خیانت از سوی سران ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و فتح بغداد از بمب اتمی استفاده کرده است هرگونه واکنش ویرانگر امریکا به حمله اتمی روسیه به اوکراین بی پاسخ نمی ماند و روسیه چین و کره شمالی امریکا را با بمب های هیدروژنی که 3000 باز قویتر از بمب اتمی است از روی کره زمین نابود می کنند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس