کد خبر 1423795
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
بولتون خواستار براندازی حکومت روسیه شد

جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با پیشنهاد کمک مالی واشنگتن به مخالفان حکومت روسیه، گفته است که آمریکا تنها با تغییر دادن نظام روسیه می‌تواند به اهداف دراز مدت خود در اروپا دست یابد.

به گزارش مشرق، بولتون در مطلبی با عنوان "پوتین باید برود" در نشریه برخط "۱۹۴۵" توصیه کرد که ایالات متحده کمک مالی در اختیار مخالفان دولت روسیه بگذارد تا افسران میان رتبه ارتش این کشور را برای کودتا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سازمان دهی کنند.

وی با این ادعا که بدون تغییر حکومت روسیه، صلح و امنیت در دورنمای درازمدت اروپا دیده نخواهد شد، افزود که تغییر در روسیه باید فراتر و بیشتر از تغییر پوتین باشد و تمامی حکومت روسیه باید برکنار شود.  

این نوشتار بولتون با پاره‌ای از سخن ماه مارس جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آغاز شده که گفته بود "به خاطر خدا، این مرد (پوتین) نباید در قدرت باقی بماند". هر چند دستیاران بایدن پس از آن برای عقب نشینی از این سخن تلاش کردند و انتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا گفته بود که ما راهبردی برای تغییر حکومت در روسیه یا هر کشور دیگری نداریم.

 اما بایدن روز بعد با پافشاری بر سخنانش، آنها را نه نشانه تغییر سیاست دولتش، بلکه ابراز خشم اخلاقی دانست که از آنها پوزش نمی‌خواهد.  

 بولتون که در هنگام تصدی مقام مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، قهرمان سیاست سرنگون کردن حکومت‌های کوبا، ونزوئلا و ایران بود، در پی منحرف کردن دیپلماسی ترامپ با کره شمالی، در سپتامبر ۲۰۱۹ برکنار شد. هر چند در سیاست و موضع رسمی ایالات متحده نسبت به هاوانا، کاراکاس و تهران از هنگام به قدرت رسیدن بایدن، دگرگونی دیده نشده است.

 کرملین در آن هنگام در واکنش به سخنان بایدن، او را قربانی و اسیر تصورات و اوهام پرشمار توصیف کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    5 0
    🤣😝
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    7 1
    نه دیگه تو روسیه اینستاگرام ندارید...
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    5 4
    با روسیه شوخی نکنید. روسیه اگر قرار باشه نباشه یک کاری میکنه که آمریکا هم نباشه. بالاخره از ما گفتن بود. کشوری که بیش از 7هزار بمب اتم داره اصلا جلوی اینجور حرفا کوتاه نمیاد
  • عطار IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 0
    این هنوز زنده است ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    5 2
    مردک خرفت آرزوهایت بگور خواهی برد
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 3
    این مردک قبلا هم خواستار برکناری حکومت درایران شده بود
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    با سلام آمریکا تنها با تغییر دادن نظام روسیه می‌تواند به اهداف دراز مدت خود در اروپا دست یابد. جان بولتون این گزاره نمادی از نگاه و سیاسی یکجانبه گرائی امریکا است‌. اروپا در نگاه امریکای جان شمول حوزه تفوذ است و منافع دراز مدتی در آن منطقه برای خود متصوراند. بدین ترتیب اروپا فاقد استقلال و هویت فعال سیاسی است و انتظار از این قاره که نقش مستقل تری را به عهده بگیرد دور از انتظار است‌. همزمان روسیه را به عنوان یک تهدید مورد حمله قرارداده و تغییر نظام سیاسی آن کشور را تجویز می کند. این دیدگاه ها واکنش روسیه در مقابله با طرح نفوذ ناتو در مرزهای روسیه را تصدیق می کند. روسیه امریکا و ناتو را یک تهدید حیاتی می داند که در دهه نود موفق به فروپاشاندن اتحاد جماهیر شوروی می شود و هم اکنون قلمروی طبیعی روس ها را هدف گذاری کرده است. به اذعان روسیه هدف امریکا تجزیه این کشور و از بین بردن نام و آثار این قلرو تاریخی است.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    با سلام آمریکا تنها با تغییر دادن نظام روسیه می‌تواند به اهداف دراز مدت خود در اروپا دست یابد. جان بولتون این گزاره نمادی از نگاه و سیاسی یکجانبه گرائی امریکا است‌. اروپا در نگاه امریکای جان شمول حوزه تفوذ است و منافع دراز مدتی در آن منطقه برای خود متصوراند. بدین ترتیب اروپا فاقد استقلال و هویت فعال سیاسی است و انتظار از این قاره که نقش مستقل تری را به عهده بگیرد دور از انتظار است‌. همزمان روسیه را به عنوان یک تهدید مورد حمله قرارداده و تغییر نظام سیاسی آن کشور را تجویز می کند. این دیدگاه ها واکنش روسیه در مقابله با طرح نفوذ ناتو در مرزهای روسیه را تصدیق می کند. روسیه امریکا و ناتو را یک تهدید حیاتی می داند که در دهه نود موفق به فروپاشاندن اتحاد جماهیر شوروی می شود و هم اکنون قلمروی طبیعی روس ها را هدف گذاری کرده است. به اذعان روسیه هدف امریکا تجزیه این کشور و از بین بردن نام و آثار این قلرو تاریخی است. تمامی این رخدادها برای مسلمانان سکن آسیای جنوب غربی شناخته شده است. سرکوب و تجریه کشورهای اسلامی و اشغال سرزمین های مقدس فلسطین و بسط ایده های امنیتی خود در منطقه و ایجاد منازعات خشونت بار بین کشورها و دور جذیدی از خاورمیانه جدید همه و همه از کاخ سفید هدایت و تحت عنوان منافع ملی آمریکا تجویز می شوند. در کره خاکی این ، فقط امریکا است که منافع دارد و به تبع آن حق دارد و بدنبال آن کشورهای زیادی در کنار این سیاست غیر انسانی و بربری قرون وسطائی ایستاده اند و با بازی در عرصه منافع ملی به ایجاد بحران های جهانی کمک می کنند. هم اکنون پرسش اساسی این است که آیا واقعا هاضمه امریکا این قدر وسیع و گسترده است که می تواند کشورهای اسلامی سپس روسیه و بعدها چین و در ادامه هند را بلعیده و تسویه نماید؟ بنظر می رسد این یک نمایش کارتونی از سیاست ورزی است و افرادینظیر بولتون و یا ترامپ درک درستی از عنصر مقاومت و عناصر انگیزشی آن ندارند. دنیای اسلام با سلاح توحید و عبودیت و اتکال به معبود به جنگ این هیولای اهریمنی رفته است . پیش بینی این هماوردی بر اساس سنت های الهی قابل تقدیر است و پیشاپیش این قوه اهریمنی است که شکست خورده و عبرت دیگران می شود. روس ها مردمانی سختکوش و مقاوم اند و زندگی قطبی آنها را آنچنان نیرومند کرده است که بتوانند در جنگ های تن به تن نمادهای هالیودی امریکائی نظیر رامبو ر
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 2
    ولادیمیر پوتین قول داده در مراسم تدفینت شرکت کنه و در گوشت بگه آرزوی براندازی حکومت روسیه را با خودت بگور بردی ، برو به جهنم بولتون آشغال
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 1
    غرب سی ساله در مورد روسیه اغماض کرده و خطرات اونو نادیده گرفته اگر غرب این کوتاهی را نمیکرد میتوانست روسیه را باز تجزیه و تضعیف کنه این کشور از جمهوریهای فراوانی تشکیل شده که پتانسیل بالایی برای تجزیه دارند زیرا خودشان تاریخ مشخصی داشتند و بعدها زیر سلطه روسیه در اومدند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
      0 1
      غرب خر کی باشه !مگه غرب چکاره ست که اغماض کنه یا نکنه.فک کنم شما در سال 1920زندگی میکنی که غربیها برات اینقده بزرگ و لولو هستن. الان از سرما صدای تق تق دندوناشون داره میاد .اونوقت تو داری ازشون قهرمان میسازی؟
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 3
    برو قرص خوابت و بخور ودرضمن شب ادری ات خوب شد
  • جلال میاندواب IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    4 3
    باز کی به این سنگ انداخته واق واق میکنه
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    2 3
    بولتون احمق دیگه بابت روسیه منافقین کثیف پولی به تو نمی دهند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 2
    ای کور موش
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 2
    این فاشیست و نژادپرست به جز تقاضای سرنگونی کاری بلد نیست. وجود اشخاصی مانند این ورشکسته اخلاقی و سیاسی در عرصه سیاست آمریکا در مناصب حساس و مهم نشان دهنده وضعیت اسفبار دموکراسی و حقوق بشر و هر آنچه ذیل سیاست و و هویت یک جامعه تعریف می شود، در آمریکاست.
  • مصطفی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    این مرتیکه نمی خواد بمیره. اونور جهنم منتظره ها . یک عده سرمایی از مسئولین آمریکا الان تو جهنم نشستن دارن میگن بیا بولتون گرمش کن :)))))))))
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 1
    مرتیکه متکبر ازخود راضی .تو کی باشی که حکومت کشور دیگری رو سقوط کنی یا نکنی. اونم روسیه. تا دو روز پیش داشتی کفش ترامپ رو لیس میزدی الان نظریه پرداز شدی؟
  • شرکت داغون هواپیمایی کارون IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    خدایا مرگ پوتین را برسان
  • ش. AE ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    مرده متحرک دوباره وراجی کرد حقوق آلبانی تبارها بهش کفاف نمیده زده تو تبلیغات بر ضد روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس