وزیر خارجه انگلیس: به تهدیدات پوتین با دقت گوش می‌دهیم

وزیر خارجه انگلیس ضمن بیان این که لندن به دقت «تهدیدات اتمی» ولادیمیر پوتین را پیگیری می‌کند، مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه سابقه طولانی در استفاده از ادبیات تند دارد.

به گزارش مشرق، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه (پنجم اکتبر) گفت بریتانیا به دقت تهدیدات اتمی ولادیمیر پوتین را پیگیری می‌کند اما پوتین سابقه طولانی در استفاده از ادبیات تند دارد.

به گزارش رویترز، او در پاسخ به این سوال که آیا تهدیدات اتمی روسیه باید جدی گرفته شود، به رادیو بی‌بی‌سی گفت: ما همیشه به دقت ... به آنچه ولادیمیر پوتین می‌گوید، گوش می‌دهیم. البته همچنین می‌دانیم که او سابقه طولانی در (استفاده از) ادبیات تند دارد.

فضاسازی اخیر درباره تهدید اتمی مسکو در حالی است که کرملین ادعای رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی در مورد آزمایش اتمی روسیه را رد کرده است.

روزنامه انگلیسی «تایمز» دوشنبه  مدعی شد که ائتلاف نظامی ناتو به اعضای خود هشدار داده روسیه قصد دارد در مرز اوکراین آزمایش اتمی انجام دهد. روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نیز مدعی شد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابر اژدر اتمی است، هشدار داده است.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین نیز در اظهارنظری خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرد و مدعی شد «برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین سه‌شنبه در نشست خبری در زمینه گزارش روزنامه تایمز گفت که روسیه نمی‌خواهد در لفاظی اتمی غرب شرکت کند. پسکوف گفت: رسانه‌ها، سیاستمداران و سران غرب اینک مشغول تمرین‌های بسیاری در لفاظی اتمی هستند. ما در این موضوع شرکت  نخواهیم کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به تازگی در فرمانی اولین بسیج نیروهای ذخیره نظامی روسیه پس از جنگ جهانی دوم دستور داد تا نیروهای بیشتری را در میدان نبرد  با اوکراین مستقر کنند. وی ضمن بیان این که کشورهای غربی به دنبال نابود کردن روسیه هستند، به غرب هشدار داد که مسکو آماده استفاده از سلاح‌های اتمی برای دفاع از خود است.

روسیه بزرگترین قدرت اتمی جهان است و طبق اعلام «فدراسیون دانشمندان آمریکایی» ۵۹۷۷ کلاهک اتمی دارد، در حالی که ایالات متحده ۵۴۲۸ کلاهک دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساس IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 0
    در پیمان استارت ١ و ٢ و ٣ و در زمان تیموشنکو و کودتای میدان گوش نمیدادند اما الان پس از سیلی داغ حواسشون جمع شده و سراپا گوشند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب چرا روسیه فقط ده درصد نیروهایش را به اوکراین وارد کرده و هنوز این سوال مهم وجود دارد چرا ارتش اوکراین که 1 میلیون نیروی زمینی را با اجبار وارد نبرد کرده است اما روسیه همچنان می خواهد با 160 هزار نیرو در خاک اوکراین بجنگد آیا این نوعی خودکشی و یا خیانت از سوی سران ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و فتح بغداد از بمب اتمی استفاده کرده است هرگونه واکنش ویرانگر امریکا به حمله اتمی روسیه به اوکراین بی پاسخ نمی ماند و روسیه چین و کره شمالی امریکا را با بمب های هیدروژنی که 3000 باز قویتر از بمب اتمی است از روی کره زمین نابود می کنند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس