رویای اوکراین؛ حمله با موشک‌های برد بلند به «کریمه»

مقام‌های اوکراین در حالی به دنبال دستیابی به موشک‌های دوربرد برای حملات گسترده‌تر به روسیه هستند که غرب تاکنون راضی به ارائه اینگونه تسلیحات به کی‌یف نشده است.

به گزارش مشرق، مقام‌های اوکراینی به دنبال دستیابی به موشک‌های دوربرد برای حملات گسترده‌تر به مناطق تحت کنترل روسیه از جمله شبه جزیره «کریمه» هستند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز جمعه به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت، مقام‌های اوکراینی در پی دستیابی به موشک‌های دوربرد برای حمله به سرزمین‌های تحت کنترل روسیه، از جمله کریمه هستند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکا از اوکراین خواسته‌اند تا بر جنگ در اطراف «خارک‌یف» و «خرسون» تمرکز کند. مقامات کنگره آمریکا گفته‌اند  که  اوکراینی‌ها بار دیگر خواستار تسلیحات بیشتر از جمله سامانه‌های  موشکی «آتاکمز» هستند. مقامات کنگره آمریکا بر این باورند که  این موشک‌های دوربرد تا حدی برای حمله به کریمه مورد نیاز هستند، زیرا روسیه از این مکان به عنوان پایگاهی برای پرتاب پهپادهای خود  استفاده می‌کند.

این در حالی است که دولت آمریکا تاکنون  تاکنون از ارائه آتکمز به اوکراین که بتواند به عمق خاک روسیه حمله کند، خودداری کرده است.

بی‌میلی دولت آمریکا برای ارائه این موشک‌های دوربرد بیانگراختلاف عمیق‌تر درباره نحوه حمایت از اوکراین بدون خطر درگیری گسترده‌تر با روسیه است.

دولت روسیه نیز با تاکید بر لزوم توقف ارسال تسلیحات غربی به کی‌یف، هشدار داده هر کشوری که به اوکراین برای جنگ با مسکو کمک کند، به طرف درگیری تبدیل می‌شود.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه بار دیگر از ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کشورهای غربی به اوکراین انتقاد کرد.

زاخاروا در نشست خبری گفت: «هدف اوکراینی‌ها کشتن هرچه بیشتر تعداد روس‌ها است که توسط سفیران کی‌یف در سراسر جهان اعلام شده است.»

وی با محکوم کردن تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه، اظهار داشت: «هدف تحریم‌های جدید، تشدید فشار بر دولت و اقتصاد روسیه و تضعیف توانایی‌های نظامی کشور ما است».

این دیپلمات روس با بیان اینکه اگر واشنگتن می‌خواهد درگیری‌ها و خونریزی در اوکراین به پایان برسد باید ارسال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، تصریح کرد: «حمایت نظامی کشورهای غربی از اوکراین، هر کدام از آنها را به یکی از طرف‌های درگیری تبدیل می‌کند.»

در تحولی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین خواستار حمله پیش‌دستانه ناتو به روسیه شد.

زلنسکی بامداد جمعه در سخنرانی ویدئوکنفرانسی در یک اندیشکده استرالیایی، از ناتو خواست تا قبل از استفاده مسکو از تسلیحات اتمی، حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه روسیه انجام دهد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «ناتو چه باید کند؟ امکان استفاده روسیه از سلاح‌های اتمی را از بین ببرید. حملات پیشگیرانه انجام دهید تا بدانند در صورت استفاده از آنها تسلیحات اتمی چه اتفاقی برای روسیه می‌افتد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 1
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 3
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است استفاده کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 0
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    3 1
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • US ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    3 0
    موشک برد بلند نمیخاد ، الان زلینسکی ،پل کریمه که ساخته و افتتاح شده توسط پوتین رو به صورت تحقیر آمیزی منهدم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس