مسکو: غرب به دنبال تنبیه روسیه به خاطر سیاست‌های مستقل داخلی و خارجی است

نماینده ویژه روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در ژنو تاکید کرد که کشورهای غربی به دنبال تنبیه مسکو به خاطر سیاست‌های مستقل این کشور هستند.

به گزارش مشرق، «گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در ژنو، کشورهای غربی را به تنبیه روسیه به خاطر استقلال این کشور متهم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، گاتیلوف گفت، کشورهای غربی در حال استفاده از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای اهداف و مقاصد سیاسی بیشتر و تنبیه روسیه به خاطر سیاستهای مستقل خود است.  

این دیپلمات روس در پنجاه و یکمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، پیش نویس قطعنامه ضد روسی توسط کشورهای غربی را ساخته و پرداخته القائات و تلقینات ایالات متحده و کشورهای اقمار آن خواند.  

وی اضافه کرد، این قطعنامه نمونه دیگری از این است که چگونه کشورهای غربی از شورای حقوق بشر برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده می کنند و هدف واقعی آنها «ایجاد یک اهرم فشار دیگر بر روسیه» است.

وی تصریح کرد: این یک تلاش دیگر برای تنبیه مسکو به دلیل سیاست خارجی و داخلی مستقل و همچنین نگه داشتن روسیه به عنوان یک دستور کار برای ادامه اتهامات واهی و غلط به این کشور در این شورا است.  

 قطعنامه کشورهای غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل به دنبال تعیین یک نماینده ویژه حقوق بشری در روسیه به مدت یک سال است. این مسئولیت دربردارنده گردآوری، بررسی و ارزیابی اطلاعاتی در زمینه مسائل حقوق بشری در این کشور و گزارش به پنجاه و چهارمین نشست شورا و همچنین هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل است.  

به نوشته خبرگزاری تاس، همانطور که گاتیلوف در سخنرانی خود گفته، این پروژه براساس نیات و توهمات آشنای آمریکا و کشورهای مطیع این کشور ساخته و پرداخته شده است و نویسندگان آن پنهان نمی‌کنند که هیچ علاقه‌ای به مذاکره با روسیه در این زمینه ندارند.

نماینده روسیه در ژنو با اشاره به این موضوع می‌گوید،  آنها آشکارا اعتراف می‌کنند که به حکم جدید و کانال جدید برای دریافت اطلاعات از نهادهای جامعه مدنی روسیه نیاز دارند.  

وی با انتقاد شدید از رویه کشورهای غربی تاکید کرد، این اقدامات برای کل مسائل حقوق بشری سازمان ملل مخرب است. و یک گام دیگر از استراتژی غرب برای تبدیل کردن شورای حقوق بشر سازمان ملل و سیستم حقوق بشری سازمان ملل به طور عام به عنوان ابزاری برای خدمت به منافع گروه خاصی از کشورها است.  

وی در نهایت از اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که از این پیش نویس ضد روسی حمایت نکنند.  

رای گیری در شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است امروز جمعه در مقر این سازمان در در ژنو برگزار شود.

به دنبال آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در زمستان گذشته،  مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فروردین ۱۴۰۱، تحت فشارهای آمریکا عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را با ۹۳ رای موافق به حالت تعلیق درآورد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده است، ۴۷ عضو دارد که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب می شوند که بدین ترتیب دارای ۴۶ عضو شد و عضویت روسیه که تا سال ۲۰۲۳ باید عضو این شورا می بود، تعلیق شد.

 ۲۴ کشور از جمله الجزیره، بلاروس، کوبا، کره شمالی، ایران، قزاقستان، چین، روسیه، سوریه، ازبکستان، تاجیکستان و ویتنام در این رای گیری به تعلیق عضویت روسیه در شورای امنیت رای منفی دادند. هند، مصر و آفریقای جنوبی هم در زمره کشورهایی بودند که رای ممتنع دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 1
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 1
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است استفاده کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 0
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس